Gå til innhold

Doom 2016 (PC) Live 13. Mai


Anbefalte innlegg

 

Skulle brukt steam refund på dette gitt :/ Går fra 60+ fps til ned til 20 stadig vekk. Blir jo sjøsjuk av dette. Trodde ikke 770 ville slite så hardt på det.

 

Prøv å juster ned grafikk innstillingene til det går sånn rimelig greit. Er bedre å ofre litt der enn å bli sjøsyk. Ikke for det Doom er jo rimelig pent selv på medium. Du kan jo også prøve å få tak i et billig 770 kort å eventuelt kjøre SLI.

 

Er det 2 eller 4 Gb versjonen du har?

Har nok bare 2gb og har satt ned grafikken til low å merket faktisk ikke så stor forskjell bortsett fra at det begynte å se ut som et ps2 spill :/ blir nok å bestille et 1070 nå ja :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er spillet låst til 60FPS? er det noen måte å unlocke frameraten? tell me, google ga meg ingen svar annet enn om betaen.

 

Edit, jeg spilte spillet i hele gårkveld/natt, uten at FPSen rikket seg over 60, fyrte opp spillet og FPSen fløy rett opp på G-Sync locken på 95 fps, noe forvirret nå  :dontgetit:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Er spillet låst til 60FPS? er det noen måte å unlocke frameraten? tell me, google ga meg ingen svar annet enn om betaen.

 

Edit, jeg spilte spillet i hele gårkveld/natt, uten at FPSen rikket seg over 60, fyrte opp spillet og FPSen fløy rett opp på G-Sync locken på 95 fps, noe forvirret nå :dontgetit:

Sjekk forige side. Fikk slik random jeg også :p
Lenke til kommentar

Ok 2 ting.

 

1. Det tekniske, jeg vet dette er Bethesda så alt er fucka, fikk først ikke starta spillet pga. det henger ved bethesda logen, så har jeg tilfeldig CTD uten noen grunn.

 

2. Selve spillet, jeg er delt, Ja spillet er gøy dette sammen med Shadow Warrior og Wolfenstein er høydepunktene for meg i FPS sjangeren!

 

MEN, det er ikke doom, der Quake, Måten du beveger deg på er quake, ikke doom. De burde heller lagd et quake remake. 

De går også for samme stilen som Shadow warrior, altså de sperrer deg inne og setter deg i en "arena" som du må overleve før du kommer videre. Dette for meg trekker ned både shadow warrior og doom.

Og det siste og det som betyr mest for meg er fiendene er feil!

Dette er igjen noe Shadow  Warrior gjorde, I originale doom og shadow warrior, var fiendene tydelige og lett gjennkjennlige. 

Men ikke bare ser demoenen mindre unike ut, de ser klumpete og teite ut. Hvor er zombiene mine med rifler, i stede har vi noen galinger som løper mot deg(nok en gang som i det nye shadow warrior) impene er også kjedelige og anonyme. 

Men vært av alt er hell knigh. I originale Doom var de ganske treige monstere med veldig kraftige ranged attack. Her ser du ut som gorillar i kondom dress. Og har ingen ranged i det hele tatt. De er egentlig bare litt store versjoner av de letteste fiendene. 

 

Og til slutt alt for mye mele. i Shadow warrior hadde du i hvertfall et kult sverd. Men i Doom bare slår du på folk. Det ser også "feil" ut når de demoene lyser for å vise at du kan banke de opp.

Jeg hadde foretrukket et straight up FPS uten så mye mele.

 

Men fremdeles 200000% bedre enn COD og andre Modern military shooters

Lenke til kommentar

Ok 2 ting.

 

1. Det tekniske, jeg vet dette er Bethesda så alt er fucka, fikk først ikke starta spillet pga. det henger ved bethesda logen, så har jeg tilfeldig CTD uten noen grunn.

 

2. Selve spillet, jeg er delt, Ja spillet er gøy dette sammen med Shadow Warrior og Wolfenstein er høydepunktene for meg i FPS sjangeren!

 

MEN, det er ikke doom, der Quake, Måten du beveger deg på er quake, ikke doom. De burde heller lagd et quake remake. 

De går også for samme stilen som Shadow warrior, altså de sperrer deg inne og setter deg i en "arena" som du må overleve før du kommer videre. Dette for meg trekker ned både shadow warrior og doom.

Og det siste og det som betyr mest for meg er fiendene er feil!

Dette er igjen noe Shadow  Warrior gjorde, I originale doom og shadow warrior, var fiendene tydelige og lett gjennkjennlige. 

Men ikke bare ser demoenen mindre unike ut, de ser klumpete og teite ut. Hvor er zombiene mine med rifler, i stede har vi noen galinger som løper mot deg(nok en gang som i det nye shadow warrior) impene er også kjedelige og anonyme. 

Men vært av alt er hell knigh. I originale Doom var de ganske treige monstere med veldig kraftige ranged attack. Her ser du ut som gorillar i kondom dress. Og har ingen ranged i det hele tatt. De er egentlig bare litt store versjoner av de letteste fiendene. 

 

Og til slutt alt for mye mele. i Shadow warrior hadde du i hvertfall et kult sverd. Men i Doom bare slår du på folk. Det ser også "feil" ut når de demoene lyser for å vise at du kan banke de opp.

Jeg hadde foretrukket et straight up FPS uten så mye mele.

 

Men fremdeles 200000% bedre enn COD og andre Modern military shooters

 

CTD er allerede et kjent problem og det er mange som har samme problem. I mitt tilfelle hjalp det å gå tilbake til 365.10 drivere. Og forresten, bruken av mele er vel helt valgfritt.

Lenke til kommentar

Må si at dette spillet virkelig traff blink for meg vertfall, feilfri 21:9 støtte fra launch, dønn stabil 95 fps med alt på ultra og det før spillet har fått SLi støtte engang. Har ikke hatt noen tekniske problemer med det annet enn at det nektet å gå over 60FPS i gårkveld  av uvisse grunner. Ellers synst jeg gameplayet vertfall er langt mer doom enn doom 3 var, storkoser meg! Bare det at spillet kastet meg hardt og brutalt uti det fra første sekund var helt fantastisk  :wee:

Lenke til kommentar

Må si at dette spillet virkelig traff blink for meg vertfall, feilfri 21:9 støtte fra launch, dønn stabil 95 fps med alt på ultra og det før spillet har fått SLi støtte engang. Har ikke hatt noen tekniske problemer med det annet enn at det nektet å gå over 60FPS i gårkveld  av uvisse grunner. Ellers synst jeg gameplayet vertfall er langt mer doom enn doom 3 var, storkoser meg! Bare det at spillet kastet meg hardt og brutalt uti det fra første sekund var helt fantastisk  :wee:

Jeg er faktisk helt enig! Kan også fortelle at Doom virkelig er konge i 21:9 3440x1440  :dribble:

Lenke til kommentar

Steamen min liker ikke Doom!

 

Først ble det tull når jeg kjøpte det, Og nå tror steam at jeg ikke har doom men samtidig tror jeg har doom, Den er i spill lista mi, men når jeg feks trykker på achivments er ikke doom der selv om jeg har fått achivments, trykker jeg for å se de, havner jeg på min steam side der det står "recently played games" og der står ikke doom!

Lenke til kommentar

Ok 2 ting.

 

1. Det tekniske, jeg vet dette er Bethesda så alt er fucka, fikk først ikke starta spillet pga. det henger ved bethesda logen, så har jeg tilfeldig CTD uten noen grunn.

 

2. Selve spillet, jeg er delt, Ja spillet er gøy dette sammen med Shadow Warrior og Wolfenstein er høydepunktene for meg i FPS sjangeren!

 

MEN, det er ikke doom, der Quake, Måten du beveger deg på er quake, ikke doom. De burde heller lagd et quake remake.

De går også for samme stilen som Shadow warrior, altså de sperrer deg inne og setter deg i en "arena" som du må overleve før du kommer videre. Dette for meg trekker ned både shadow warrior og doom.

Og det siste og det som betyr mest for meg er fiendene er feil!

Dette er igjen noe Shadow Warrior gjorde, I originale doom og shadow warrior, var fiendene tydelige og lett gjennkjennlige.

Men ikke bare ser demoenen mindre unike ut, de ser klumpete og teite ut. Hvor er zombiene mine med rifler, i stede har vi noen galinger som løper mot deg(nok en gang som i det nye shadow warrior) impene er også kjedelige og anonyme.

Men vært av alt er hell knigh. I originale Doom var de ganske treige monstere med veldig kraftige ranged attack. Her ser du ut som gorillar i kondom dress. Og har ingen ranged i det hele tatt. De er egentlig bare litt store versjoner av de letteste fiendene.

 

Og til slutt alt for mye mele. i Shadow warrior hadde du i hvertfall et kult sverd. Men i Doom bare slår du på folk. Det ser også "feil" ut når de demoene lyser for å vise at du kan banke de opp.

Jeg hadde foretrukket et straight up FPS uten så mye mele.

 

Men fremdeles 200000% bedre enn COD og andre Modern military shooters

Hmm, så det er litt som serious sam? Altså omringet på ett sted, drep alle, og så kan man gå videre? Det er isåfall synd. Skjønner ikke helt hvorfor dette har blitt vanlig på moderne "doomaktige" spill. Originale doom hadde god leveldesign og fleksibele levels der man ikke ble stengt inn slik uten i spesielle tilfeller. AtW
Lenke til kommentar

Steamen min liker ikke Doom!

 

Først ble det tull når jeg kjøpte det, Og nå tror steam at jeg ikke har doom men samtidig tror jeg har doom, Den er i spill lista mi, men når jeg feks trykker på achivments er ikke doom der selv om jeg har fått achivments, trykker jeg for å se de, havner jeg på min steam side der det står "recently played games" og der står ikke doom!

Det er en "bug". Du er ikke alene om det tilfellet.

Lenke til kommentar

 

Ok 2 ting.

1. Det tekniske, jeg vet dette er Bethesda så alt er fucka, fikk først ikke starta spillet pga. det henger ved bethesda logen, så har jeg tilfeldig CTD uten noen grunn.

2. Selve spillet, jeg er delt, Ja spillet er gøy dette sammen med Shadow Warrior og Wolfenstein er høydepunktene for meg i FPS sjangeren!

MEN, det er ikke doom, der Quake, Måten du beveger deg på er quake, ikke doom. De burde heller lagd et quake remake.

De går også for samme stilen som Shadow warrior, altså de sperrer deg inne og setter deg i en "arena" som du må overleve før du kommer videre. Dette for meg trekker ned både shadow warrior og doom.

Og det siste og det som betyr mest for meg er fiendene er feil!

Dette er igjen noe Shadow Warrior gjorde, I originale doom og shadow warrior, var fiendene tydelige og lett gjennkjennlige.

Men ikke bare ser demoenen mindre unike ut, de ser klumpete og teite ut. Hvor er zombiene mine med rifler, i stede har vi noen galinger som løper mot deg(nok en gang som i det nye shadow warrior) impene er også kjedelige og anonyme.

Men vært av alt er hell knigh. I originale Doom var de ganske treige monstere med veldig kraftige ranged attack. Her ser du ut som gorillar i kondom dress. Og har ingen ranged i det hele tatt. De er egentlig bare litt store versjoner av de letteste fiendene.

Og til slutt alt for mye mele. i Shadow warrior hadde du i hvertfall et kult sverd. Men i Doom bare slår du på folk. Det ser også "feil" ut når de demoene lyser for å vise at du kan banke de opp.

Jeg hadde foretrukket et straight up FPS uten så mye mele.

Men fremdeles 200000% bedre enn COD og andre Modern military shooters

Hmm, så det er litt som serious sam? Altså omringet på ett sted, drep alle, og så kan man gå videre? Det er isåfall synd. Skjønner ikke helt hvorfor dette har blitt vanlig på moderne "doomaktige" spill. Originale doom hadde god leveldesign og fleksibele levels der man ikke ble stengt inn slik uten i spesielle tilfeller. AtW

 

Ja, heldigvis ikke like ekstremt som som shadow warrior (de er flinkere til å skjule det i Doom) og det er flere "vanlige" møter med fiender.

 

Og doom har nye mer åpne labyrint type brett, disse doom brettene er mye mer lik original doom, enn nye shadow warrior sine brett er like originale shadow warrior.

Faktisk tror jeg brettene er det jeg liker best med nye doom. Enkelt de minst lineære bretten i noe moderne fps (da regner jeg ikke fallout osv som fps)

 

Nye doom har store brett! Og du kan gå frem og tilbake så mye du vil! Ingen ting blir sperra for deg.

Og mens shadow warrior hadde secrets, har det ikke noe å stille opp mot secrets i nye doom.

 

Doom sine secrets kan være langt til gokk. Og mens shadow warrior bare gir penger og xp. Mens i doom can du finne våpen tidligere, jeg fant super shotgun et brett før man "offisielt" får den.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor nær endingen jeg er nå, men har spilt rundt en 8 timer, må bare si at dette var kickass! Løpe rundt med et enormt arsenal med våpen å sprenge alt rundt seg menst en løper fra demon til demon å røsker hender, føtter og hoder av dem akkomagnert av tunge gitarriff i bakgrunnen  :D Doom 2016 har ikke skuffet et sekund!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor nær endingen jeg er nå, men har spilt rundt en 8 timer, må bare si at dette var kickass! Løpe rundt med et enormt arsenal med våpen å sprenge alt rundt seg menst en løper fra demon til demon å røsker hender, føtter og hoder av dem akkomagnert av tunge gitarriff i bakgrunnen  :D Doom 2016 har ikke skuffet et sekund!

 

Kunne ikke vært mer enig. For meg er dette det beste Doom spillet i serien uten tvil. Doom 3 var også bra, men det var altfor tregt og for mørkt. Her så har vi demoner som klatrer og løper i et vanvittig tempo for å ta knekken på deg, store åpne områder å bevege oss på pluss at grafikken er helt enestående. En annen ting som er litt genialt er at man egentlig aldri går tom for ammunisjon, da motorsaga sørger for å gi en haug med ammo tilbake ved å kverke en demon eller to.

 

Har vært i "Helvete" en liten stund nå og er litt usikker på hvor mye som gjenstår. Forhåpentligvis er det ikke slutt riktig ennå.

Lenke til kommentar

hmm. Prisen på spillet har sunket med 100,- kroner på steam siden det kom ut. 

Pre-order pris: 499,- og dagens pris: 399,-. 

 

Note to self. Aldri, aldri mer forhåndsbestille noe som helst. Ever. 

 

Spillet er uansett svært bra. I mine øyne.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

hmm. Prisen på spillet har sunket med 100,- kroner på steam siden det kom ut. 

Pre-order pris: 499,- og dagens pris: 399,-. 

 

Note to self. Aldri, aldri mer forhåndsbestille noe som helst. Ever. 

 

Spillet er uansett svært bra. I mine øyne.

100kr?  :rofl:

Lenke til kommentar

hmm. Prisen på spillet har sunket med 100,- kroner på steam siden det kom ut. 

Pre-order pris: 499,- og dagens pris: 399,-. 

 

Note to self. Aldri, aldri mer forhåndsbestille noe som helst. Ever. 

 

Spillet er uansett svært bra. I mine øyne.

 

Preorder er alltid en dårlig ide.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

hmm. Prisen på spillet har sunket med 100,- kroner på steam siden det kom ut. 

Pre-order pris: 499,- og dagens pris: 399,-. 

 

Note to self. Aldri, aldri mer forhåndsbestille noe som helst. Ever. 

 

Spillet er uansett svært bra. I mine øyne.

100kr?  :rofl:

 

Var mer praksisen enn beløpet jeg lot meg irritere over.  Men jeg fikk da med utvidelsen til Wolfenstein. Noe jeg ikke hadde fra før.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Gir opp og kjøper det til ps4 snart :p ser ps4 kjører stedene jeg får 25 fps på pc, glatt får 55fps istedet. Skjønner ikke hvordan det er mulig.

 

Skudd opp og ned på innstillinger mer enn jeg har spilt selve spillet nå garantert :/ litt lei.

Endret av Tønne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...