Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen "nøkker" ved minusgrader


mushi

Anbefalte innlegg

Jeg har en Saab 9-5 automat. Er det kaldere enn fem minus "nøkker" og rister bilen veldig hvis jeg kjører over 15-20km/h. Det føles ut som bilen skal dette fra hverandre og jeg holder da meget lav fart frem til det går over etter ca fem minutter. Etter det er bilen 100% normal. Har jeg den kalde bilen på tomgang til den er varm blir ikke problemet borte, den må kjøres for at det skal gi seg. Stopper jeg for å handle på vei hjem fra jobb er den helt fin når jeg starter den. Det skjer når bilen har stått noen timer og blitt kald. 

 

Har noen vært borti dette før? Jeg har hatt bilen på forskjellige verksted tre ganger med dette problemet, men det kommer og går litt og bilen er selvfølgelig i orden når de låner den med seg hjem. Det er helt håpløst å komme seg til/fra jobb når det er kaldt da jeg jobber i sentrum og 20km/h er rimelig lav fart.... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det motor som nøkker eller girkassen?

Lenge siden girkassen er flushet?

Jeg tror det er kassa, føles sånn ut. Verkstedet sjekket at den hadde ny olje, og jeg regner med at den ble flushet grunnet antall liter forrige eier betalte for (fant kvitteringa). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...