Gå til innhold

Slik er Apples nye iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

2015 var et S-år, derfor ikke noen veldig store forskjeller. Jeg hoppet galant over 6s.

 

Selve designet ble kanskje ikke forandret, men det var da ganske mye som var nytt og forandret?

 

 

 

For min del var det ikke nok forskjeller/forbedringer/nyheter til å forsvare den høye innkjøpsprisen, samt at jeg ikke var komfortabel med formen på iPhone 6.

Lenke til kommentar

 

 

2015 var et S-år, derfor ikke noen veldig store forskjeller. Jeg hoppet galant over 6s.

 

Selve designet ble kanskje ikke forandret, men det var da ganske mye som var nytt og forandret?

 

 

For min del var det ikke nok forskjeller/forbedringer/nyheter til å forsvare den høye innkjøpsprisen, samt at jeg ikke var komfortabel med formen på iPhone 6.

 

Med "for min del" kan du jo avvise enhver forbedring eller nyhet. Det handler ikke om det, men om produktet totalt sett er forbedret eller fornyet. Og det er det jo vitterlig.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

113 gram. Det er klasseledende lett i klassen mobiltelefon med brukbar innmat. Kudos for at de har hørt på kundene sine og videreført 4-tommeren.

Nei, nei det er den virkelig ikke. Den er ikke lett på noen måte. Det er lett i form av at den er klart mindre enn noe annet, men på ingen annen måte er den det. Ikke ille heller, og det trenger ikke være ille å veie litt.

 

 

Kan ikke du backe opp det utsagnet ditt der? Det virker som om du bare SKAL være uenig uansett. Vis meg den smarttelefonen i dag som veier 113 gram og har like bra eller bedre specs enn iPhone SE.

Lenke til kommentar

Kan heller ikke se hvilken telefon som klarer å utfordre iPhone SE når det kommer til lav vekt med såpass god ytelse. Per i dag er det vel egentlig ingen telefon som er på nivå med iPhone SE når det kommer til ytelse i en mobil i samme størrelse og vektklasse.

 

En uttalelse som "nei, nei det er den virkelig ikke" virker jo å være helt på villspor her. Med mindre det eksisterer en bunke med kompakte telefoner med tilsvarende størrelse og vekt og med like god ytelse som jeg ikke kjenner til.

Lenke til kommentar

 

 

 

2015 var et S-år, derfor ikke noen veldig store forskjeller. Jeg hoppet galant over 6s.

 

Selve designet ble kanskje ikke forandret, men det var da ganske mye som var nytt og forandret?

 

 

For min del var det ikke nok forskjeller/forbedringer/nyheter til å forsvare den høye innkjøpsprisen, samt at jeg ikke var komfortabel med formen på iPhone 6.

 

Med "for min del" kan du jo avvise enhver forbedring eller nyhet. Det handler ikke om det, men om produktet totalt sett er forbedret eller fornyet. Og det er det jo vitterlig.

 

 

Hvorfor mener du det handler om det? Jeg kan ikke se noen ha påstå noe annet, og det er jo nesten en selvfølgelighet, at det ikke er forbedringer i en ny modell som er et år nyere er jo nesten en sensasjon, de klarer nesten alltid å forbedre produktene, teknologi går framover. Men det er ikke nødvendigvis nok alene.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

113 gram. Det er klasseledende lett i klassen mobiltelefon med brukbar innmat. Kudos for at de har hørt på kundene sine og videreført 4-tommeren.

Nei, nei det er den virkelig ikke. Den er ikke lett på noen måte. Det er lett i form av at den er klart mindre enn noe annet, men på ingen annen måte er den det. Ikke ille heller, og det trenger ikke være ille å veie litt.

 

 

Kan ikke du backe opp det utsagnet ditt der? Det virker som om du bare SKAL være uenig uansett. Vis meg den smarttelefonen i dag som veier 113 gram og har like bra eller bedre specs enn iPhone SE.

 

Kan heller ikke se hvilken telefon som klarer å utfordre iPhone SE når det kommer til lav vekt med såpass god ytelse. Per i dag er det vel egentlig ingen telefon som er på nivå med iPhone SE når det kommer til ytelse i en mobil i samme størrelse og vektklasse.

 

En uttalelse som "nei, nei det er den virkelig ikke" virker jo å være helt på villspor her. Med mindre det eksisterer en bunke med kompakte telefoner med tilsvarende størrelse og vekt og med like god ytelse som jeg ikke kjenner til.

 

 

Hvis dere leser det jeg skriver, så ser dere at jeg skriver:

 

iPhone SE har ingen konkurrenter. Dermed vil den selvfølgelig være klasseledende lett. Den er faktisk alene. Den kunne veid 500 gram. Den ville fortsatt vært klasseledende lett. Jeg tenker om du ser relativt på det. Det er ikke en spesielt lett telefon, bortsett fra at den er langt mindre enn konkurrentene. 

 

Jeg tolket innlegget ditt (Jeve Stobs) på to forskjellige måter. Den måten du originalt mente det er jeg ikke uenig i. Jeg ser da heller ikke hva jeg skal bevise, da jeg ikke er uenig i det. Jeg hadde vært uenig om du mente at det relativt sett var en lett telefon. Og nei, jeg er ikke uenig for å være uenig. Jeg er uenig i ting som er feil, og som det ser ut så tror jeg egentlig vi alle er enige.

 

En Sony Z3 som sammenligning er og 12% større i areal. Selv om Z3C er 18% større i skjermstørrelse. Hvis du tar vekten til Z3C og deler på areal og gjør det samme med iPhone SE får du omtrent likt tall. Veldig liten forskjell. Samtidig er Sony sin 1 mm tykkere. Z3C er jo kjent for en telefon som ikke er så veldig lett og tynn, men den har veldig god batteritid.

 

Det er jo et av problemene med å lage den så liten som 4". Det går ikke an å lage den relativt liten og lett. Det går jo klart an å gjøre det bedre enn Apple, de er jo kjent for mye greier rundt skjermen og veier vanligvis alltid litt mer enn konkurrentene. Likevel finnes det fysiske grenser for hva som er mulig. Apple er tross alt ikke dårlige på det, bare ikke veldig gode/best.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 

113 gram. Det er klasseledende lett i klassen mobiltelefon med brukbar innmat. Kudos for at de har hørt på kundene sine og videreført 4-tommeren.

Nei, nei det er den virkelig ikke. Den er ikke lett på noen måte. Det er lett i form av at den er klart mindre enn noe annet, men på ingen annen måte er den det. Ikke ille heller, og det trenger ikke være ille å veie litt.

 

 

Kan ikke du backe opp det utsagnet ditt der? Det virker som om du bare SKAL være uenig uansett. Vis meg den smarttelefonen i dag som veier 113 gram og har like bra eller bedre specs enn iPhone SE.

 

Kan heller ikke se hvilken telefon som klarer å utfordre iPhone SE når det kommer til lav vekt med såpass god ytelse. Per i dag er det vel egentlig ingen telefon som er på nivå med iPhone SE når det kommer til ytelse i en mobil i samme størrelse og vektklasse.

 

En uttalelse som "nei, nei det er den virkelig ikke" virker jo å være helt på villspor her. Med mindre det eksisterer en bunke med kompakte telefoner med tilsvarende størrelse og vekt og med like god ytelse som jeg ikke kjenner til.

 

 

Hvis dere leser det jeg skriver, så ser dere at jeg skriver:

 

iPhone SE har ingen konkurrenter. Dermed vil den selvfølgelig være klasseledende lett. Den er faktisk alene. Den kunne veid 500 gram. Den ville fortsatt vært klasseledende lett. Jeg tenker om du ser relativt på det. Det er ikke en spesielt lett telefon, bortsett fra at den er langt mindre enn konkurrentene. 

 

 

 

Men du motsier jo deg selv når du er uenig i det jeg skriver og så sier du omtrent akkurat det samme som jeg sa.

Og hva mener du med at den ikke er spesielt lett? 113 gram er ganske så mye mindre enn ALLE andre smarttelefoner med litt OK specs. Kan du ikke bare innrømme at du enten misforsto hva jeg mente eller at du tok feil? Får liksom inntrykk av at dersom noen skriver noe, så må du være uenig uansett.

 

Og les det du skriver da. "Iphone SE har ingen konkurrenter.....bortsett fra at den er langt mindre enn konkurrentene." Hvilke konkurrenter? Jeg trodde den ikke hadde noen?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Har du ingen konkurrenter så er du vel per definisjon best? Syntes bortforklaringene dine er litt vel tynne her, virker mer som du forsøker å skape argumenter ut av mer eller mindre ingenting bare for å kunne definere iPhone SE som ikke best.

 

Per dags dato så levere Apple noe "enestående" med iPhone SE da det er uten tvil den mest kompakte telefonen (omkrets, areal og vekt) med tipp-topp ytelse på markedet. Og tallene for batteriet ser jo faktisk ut til å legge seg på linje med, og faktisk litt over iPhone 6S også som må sies å være ganske så solid med tanke på størrelsen og vekten.

 

For de som ønsker seg en telefon med bunnsolid kamera og topp ytelse i et kompakt format (størrelse og vekt) så er det jo som du selv sier ingen som konkurrerer med Apple og iPhone SE per i dag. Da blir det jo litt teit å påstå at på grunn av null konkurranse, så kan ikke Apple definers som best. Du drar den jo veldig langt når du attpåtil insurer at de ikke bare kan defineres som ikke best, men at du ikke engang vil definere de som spesielt bra. Da har du en veldig merkelig vri på hvordan du ser på det hele og vurderer hva som kan defineres som "best".

 

 

Apple har helt klart stor forbedringspotensiale hva gjelder skjermstørrelse iforhold til omkrets og areal på selve telefonen. Og det er helt riktig at verken iPhone 6 / 6S eller 6 Plus / 6S Plus er i nærheten av å være best i forhold til hvor kompakte og lette de er. De er faktisk av de største sett opp imot skjermstørrelse og av de tyngste iforhold til omkrets og areal av de fleste på markedet. Men det forandrer jo ikke på det at iPhone SE nå er eneste telefon som er i nærheten av å levere toppmodell maskinvare på under 4,7-tommer og er den telefonen med det klart mest kompakte størrelsen og laveste vekten med så god maskinvare på markedet per dags dato. Og da er det vel å regne som "best", spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg gir opp, virkelig. Jeg skriver at jeg er enig med deg Jeve Stobs. Jeg skriver i innlegget mitt at jeg er enig. Deretter skriver du at jeg bare virker å være uenig i alt?? Usikker på hva jeg skal skrive da, for at du skal forstå at jeg er enig.

 

Det virker og som om dere begge to glatt hoppet over den delen der jeg sa jeg tolket innlegget på to måter, og kom med to svar. Jeg vet at folk misforstår hele tiden. Oftest i en negativ retning. Derfor skrev jeg svaret mitt med to tolkninger. Et der jeg var enig, og et der jeg var uenig. Åpenbart mente du den der jeg var enig. Ok, ferdig med saken. Neida. Dere BEGGE tolker svaret mitt som ett sammenhengende, til tross for at jeg klart har skrevet at det ikke er. Det er ingen selvmotsigelser, det er to forskjellige svar i samme post. Helt utifra hva som originalt ble ment. Det er dere som mikser og kommer med selvmotsigelser, ikke jeg.

 

Når misforsto jeg, når skrev jeg noe feil, når bortforklarte jeg noe som helst? Vær så snill å les gjennom nøyere før dere kommer med slike aggressive beskyldninger med en gang. Jeg for ta det veldig klart og enkelt. Jeg prøvde å forklare det sist for å vise hva jeg mente. Åpenbart var forklaringen min på det jeg mente bare bortforklaring og tull....

 

 

Hvis du ser på iPhone SE som et isolert produkt er den klart best. Den har ingen konkurrenter. Det er ingen som tilbyr det samme. Samtidig betyr det at "klasseledende lett" er helt meningsløst å si. Den har ingen konkurrenter i den klassen den ligger i, så hva enn vekt den vil ha er klasseledende best. Den er klasseledende best på alle felt!

 

Ser du det fra det andre perspektivet, som på ingen måte må blandes med det jeg skrev nå nettopp i avsnittet over.

iPhone SE er på ingen måte en relativt sett lett mobil. Relativt betyr normalisering for skjermstørrelse ol. Altså, hadde du forstørret den til en størrelse som er like noe annet, eller krympet noe annet til likt areal, så ville den ikke vært en lett telefon. Det er dette jeg mener Apple er ikke så gode på. Du skriver akkurat det samme selv @RamGuy, men når jeg skriver det, så er det en bortforklaring? Jeg forstår virkelig ikke.

 

 

Jeg vet ellers ikke med deg Jeve Stobs, men når jeg er enig med folk så pleier jeg å trykke "opp-pila" her på forumet. Det blir liksom litt dumt å skrive i svar til folk "Jeg er helt enig, det du sier er veldig riktig". Det er folk som gjør det, men det er faktisk å regne som spam og irriterende hvis folk gjør det mye. Diskusjonsforum er ikke til for at alle skal si hvor enige de er med hverandre. Hvis du ikke har meninger om noe eller er uenig er det lite poeng i å diskutere.

 

Se ellers på mitt første innlegg i denne diskusjonen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1715849&p=23155150

 

Jeg svarer altså 3 folk her og kommer med min egen kommentar. I alt jeg skriver der så er jeg ikke uenig med en eneste person. Det jeg selv skrive om iPhone SE er at jeg tror den vil ha bra batteritid og det virker ikke som om folk snakker om det. Samtidig sier du at det bare virker som om jeg svarer for å være uenig? Helt ærlig, jeg tror du heller burde lese det jeg faktisk skriver. Det er du som gjør innleggene mine til å være uenige og negative. Til tross for at jeg skriver:

"og som det ser ut så tror jeg egentlig vi alle er enige."

Så fant du altså ut at jeg var uenig, og vil at jeg skal innrømme at jeg tok feil et sted. Virkelig? Usikker på hva jeg skal skrive, til og med når jeg skriver det rett ut slik som dette, så kommer du og skriver akkurat det motsatte.  Istedenfor å svare etter 3 minutter, så ønsker jeg heller at du leser skikkelig det jeg skriver og svarer utifra det jeg har skrevet. Ikke hva du skumleste deg til og fylte inn av tekst. Det må nesten være noe slikt du har gjort, da jeg faktisk har skrevet et helt avsnitt om hvorfor jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar

Hekemo mener det "handler om" telefonen har blitt forbedret siden forrige modell eller ikke. Hvorfor skal det handle om det? Er det noen som har sagt det ikke er noen forbedringer? Og det er i praksis alltid forbedringer på nye modeller, det er ikke akkurat så mye å diskutere.

 

AtW

 

Nå var jo S6 ikke bare en liten oppdatering. Det var til dels store forandringer/forbedringer og nyheter (kamera, CPU, 3D Touch, osv.):

 

http://www.trustedreviews.com/opinions/iphone-6s-vs-iphone-6

 

Bare fordi det ytre ser ganske likt ut så betyr ikke det at innmaten er den samme.

Lenke til kommentar

iPhone 6S var faktisk en overraskende stor oppgradering. Slår ikke iPhone 6, men det er bare fordi Apple hadde miniatyrmodeller før. Hadde det ikke vært for skjermstørrelse ville 6S vært større enn 6.

 

Ikke glem en av de viktigste forbedringene. Den kom med langt raskere NAND. Veldig undervurdert, og viktigere enn kraftigere CPU.

Lenke til kommentar

Yndlingssønnen min er på tur til Chicago, og har kjøpt inn iPhone SE 64GB med Apple Care+ til seg og meg. Kommer hjem med godsakene på tirsdag den 5.3.  :)  :)  :) 

Skal nok kunne overleve med skjermstørrelsen. Har selv hatt iPhone 5/5s i sin tid, og dessuten har sønn, datter og fruen 5s.

Jeg skal ha gold og han skal ha rose gold. Sistnevnte er råstilig, men litt mer vågal enn gold. Ifølge sammenligninger er rose gold på SE mindre rosa enn rose gold på iPhone 6s/6s Plus. 

Av vedlagte bilder er de tre første funnet på nettet. Ett av dem viser nyanseforskjeller mellom rose gold på SE og 6s Plus. De tre siste er tatt av den innkjøpte telefonen i rose gold.

post-53963-0-50773600-1459595457_thumb.png

post-53963-0-54569900-1459595458_thumb.png

post-53963-0-53378300-1459595459_thumb.png

post-53963-0-25620400-1459596126_thumb.jpg

post-53963-0-96730700-1459596126_thumb.jpg

post-53963-0-66242200-1459596127_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...