Gå til innhold

Ny SE mobil, proff modell.


dale

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ha meg en funksjonsrik ny mobil fra SE.

 

Lurer på hva dere har å si på Z600 i forhold til T610. Jeg har lyst på god skjerm og T610 i sollys funker ikke.. Er heller ikke interesert i å vent 2-5 måneder på T630.

 

Noen som har noen erfaringer med Z600 evt vet om noen bra utenlandske mobil sider? Virker ikke som de norske sidene har så mye stoff om den enda. Den er vel ikke kommet i butikkene her enda heller?

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

z1010 har ikke noe spesielt OS som jeg vet...

z1010 er en "2.5 g" telefon som virker både i gsm og umts nettet (3g nettet) den har støtte for disse nettene: UMTS / GSM 900 / GSM 1800

 

det som er spennende er at den har 2 kameraer som gjør det mulig å snakke i "videokonferanse"! :yes:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
z1010 er en "2.5 g" telefon som virker både i gsm og umts nettet (3g nettet) den har støtte for disse nettene: UMTS / GSM 900 / GSM 1800

Neinei...

Z1010 er en 3G-mobil. den er dual-mode, som betyr at den funker både på UMTS og GSM. desverre er den bare dual-band, så i USA funker den ikke.

 

2,5G er GPRS.

Lenke til kommentar
Fordeler med Z600 fremfor T610:

Bedre display

Generelt raskere (SMS, java, menyer osv..)

 

Fordeler med T610 fremfor Z600:

MYE raskere infrarød (10x raskere)

Bedre design

Bedre batteri

 

Jeg hadde valgt T610 hvis jeg måtte valgt mellom disse...

Z1010 er jo virkelig en interesang mobiltelefonen med bluetooth m/ teoretisk rekkevidde på 100,ja HUNDRE! meter!

Lenke til kommentar
z1010 er en "2.5 g" telefon som virker både i gsm og umts nettet (3g nettet) den har støtte for disse nettene: UMTS / GSM 900 / GSM 1800

Neinei...

Z1010 er en 3G-mobil. den er dual-mode, som betyr at den funker både på UMTS og GSM. desverre er den bare dual-band, så i USA funker den ikke.

 

2,5G er GPRS.

tror han var ironisk når han sa "2,5g".... *grin*

Lenke til kommentar

Altså 2G var vanlig GSM uten den pakkesvitsjede delen GPRS. 2.5G er betegnelsen på GSM + GPRS. 3G er betegnelsen på UMTS. Så er det jo forskellige releaser innenfor UMTS igjen da. Release 99 er det første steget, hvor selve radiogrensesnittet(UTRAN) er nytt. så kommer vel release 4 og 5 med åra også.

 

Nettop fordi vi idag benytter GSM og UMTS er på vei inn er det nødvendig å støtte begge nettene. Derfor lager produsentene hybridtelefoner. Synd de benytter samma IMSI nummer for å identifisere deg på i både GSM og i UMTS. Denne koden går i klartekst i GSM. Får man tak i den så kan man benytte den også i UMTS. Da får man sikkert en fin regning i posten.

 

Erke særlig vanskelig å snappe opp det IMSI nummeret. Bare kjøpe no billig utstyr å sette seg ned utenfor en GSM mast. Vips så har du det + masse annet

Endret av bbrekka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...