Gå til innhold

Bildet forsvinner ved høyere enn 60Hz


Enilel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg koblet i dag opp min nye ROG Swift PG279Q men har noen utfordringer. Har Gainward Geforce GTX 970 4 GB og må derfor ha en overgang fra mini-DP til DP. Jeg mistenker at det muligens er her problemet ligger.

 

Når jeg koblet til skjermen fungerte alt som det skulle. Da var Hz satt på 60 og ønsket å ta denne opp til 144hz da dette er mest optimalt. Når dette ble gjort forsvant bildet og det stod på skjermen at ingen kilde for DP var koblet til. Noen ganger kommer skjermbildet tilbake, men det er kun for maks 1 sekund av gangen. Har forsøkt begge mini-DP i skjermkortet, men problemet er likt på begge. Overgangen fra mini-DP til DP er en liten hvit boks (LogiLink Mini Displayport to HDMI/DVI/DisplayPort 3 in 1 Converter Cable).

 

Har prøvd å undersøke problemet på nett men har ikke lykkes i å finne noe relevant. Takker for alle tips dere måtte ha :)

 

Mvh Fredrik

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale en miniDP til DP kabel som Sedsberg nevner. Problemet med 3 in 1 adapteren (og gjerne også miniDP - DP adaptere) er at de sannsynligvis har for lav båndbredde. Den gjør din miniDP port som støtter DP1.2 om til en DP1.1 eller DP1.0 port. Du vil gjerne se på specs at den også kun støtter HDMI1.3/4 og single link DVI. Jeg var i samme båt som deg nylig, og da var det "umulig" å få tak i en vanlig miniDP til DP adapter som ikke samtidig strupet båndbredden..

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale en miniDP til DP kabel som Sedsberg nevner. Problemet med 3 in 1 adapteren (og gjerne også miniDP - DP adaptere) er at de sannsynligvis har for lav båndbredde. Den gjør din miniDP port som støtter DP1.2 om til en DP1.1 eller DP1.0 port. Du vil gjerne se på specs at den også kun støtter HDMI1.3/4 og single link DVI. Jeg var i samme båt som deg nylig, og da var det "umulig" å få tak i en vanlig miniDP til DP adapter som ikke samtidig strupet båndbredden..

 

Ok, takk for tilbakemeldingene :) Har bestilt miniDP til DP kabel så forhåpentligvis kommer den i posten i morgen. Hjalp det med en slik kabel i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar

 

Jeg vil anbefale en miniDP til DP kabel som Sedsberg nevner. Problemet med 3 in 1 adapteren (og gjerne også miniDP - DP adaptere) er at de sannsynligvis har for lav båndbredde. Den gjør din miniDP port som støtter DP1.2 om til en DP1.1 eller DP1.0 port. Du vil gjerne se på specs at den også kun støtter HDMI1.3/4 og single link DVI. Jeg var i samme båt som deg nylig, og da var det "umulig" å få tak i en vanlig miniDP til DP adapter som ikke samtidig strupet båndbredden..

 

Ok, takk for tilbakemeldingene :) Har bestilt miniDP til DP kabel så forhåpentligvis kommer den i posten i morgen. Hjalp det med en slik kabel i ditt tilfelle?

 

 

Jeg hadde DP kabelen som fulgte med PG278Q, men laptoppen min hadde bare miniDP utgang. Jeg visste at jeg måtte forsikre meg om at en eventuell adapter måtte være DP1.2 kompatibel i begge ender. Så jeg undersøkte spesifikasjonene på alle adapterne jeg kom over. Og enten stod det at båndbredden var strupet, ellers så stod det ingenting. Bare "miniDP to DP adapter", eller "miniDP to DVI". Jeg gadd ikke gamble på noen av dem, og kjøpte heller en miniDP til DP kabel. Den var faktisk også billigere enn de fleste adapterne jeg kikket på..

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil anbefale en miniDP til DP kabel som Sedsberg nevner. Problemet med 3 in 1 adapteren (og gjerne også miniDP - DP adaptere) er at de sannsynligvis har for lav båndbredde. Den gjør din miniDP port som støtter DP1.2 om til en DP1.1 eller DP1.0 port. Du vil gjerne se på specs at den også kun støtter HDMI1.3/4 og single link DVI. Jeg var i samme båt som deg nylig, og da var det "umulig" å få tak i en vanlig miniDP til DP adapter som ikke samtidig strupet båndbredden..

 

Ok, takk for tilbakemeldingene :) Har bestilt miniDP til DP kabel så forhåpentligvis kommer den i posten i morgen. Hjalp det med en slik kabel i ditt tilfelle?

 

 

Jeg hadde DP kabelen som fulgte med PG278Q, men laptoppen min hadde bare miniDP utgang. Jeg visste at jeg måtte forsikre meg om at en eventuell adapter måtte være DP1.2 kompatibel i begge ender. Så jeg undersøkte spesifikasjonene på alle adapterne jeg kom over. Og enten stod det at båndbredden var strupet, ellers så stod det ingenting. Bare "miniDP to DP adapter", eller "miniDP to DVI". Jeg gadd ikke gamble på noen av dem, og kjøpte heller en miniDP til DP kabel. Den var faktisk også billigere enn de fleste adapterne jeg kikket på..

 

 

Ok, ja jeg kikket en del på nett ang spesifikasjonene hva gjelder båndbredde og oppløsning, og det er mange som begrenser seg til 1080p og 60hz.

Jeg har faktisk bestilt GeForce GTX970 STRIX DC2OC 4GB, også returner jeg Gainward GeForce GTX 970. Da slipper jeg styret med å finne riktig utstyr og kan heller kjørte vanlig DP i begge ender :)

 

​Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...