Gå til innhold

Kvalitetsforskjeller på DVD-R og DVD+R


JohanP

Anbefalte innlegg

Noen har fortalt meg at kvaliteten (lyd og bilde) blir bedre hvis man brenner på en DVD-R plate enn på DVD+R.

 

Hvordan i all verden kan det stemme?

Data er vel data?

 

Eneste forklaringen jeg kan tenke meg er at spilleren som er blitt brukt sliter med å "tolke" DVD+R eller at det er brent på en dårlig DVD+R plate,

 

Noen som vil kommentere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes rart ut!!! Kan ikke helt skjønne at dette skal stemme men!

Tror ikke en vanlig spiller sliter med å lese DVD+R formatet, da er det i såfall en dårlig spiller eller noe. DVD+R er det mest utbredte formatet og er støttet av 95% av alle DVD-leserne i verden!!! Mens DVD-R er langt fra så utbredt!

Tror det der er bare rykter fra noen som har en DVD-R brenner eller noe :shrug: selv om jeg ikke skal avvise det helt, men jeg tror det hadde vært bedre kjent hvis det hadde vært sant!

Er du inne i en prosses å kjøpe DVD brenner ettersom du spør?

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så er det vel en liten forskjell i lagringskapasitet på DVD-R og DVD+R. Hvis man da komprimerer en film (f.eks. med DVDShrink) vil det jo bli litt bedre kvalitet på den av de to formatene som har størst kapasitet. Men om det er så mye at det er merkbart tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Jau, b_cybe er nok litt ute og kjøre her... DVD-R har hele tiden hatt best kompatibilitet, men den siste store undersøkelsen jeg leste konkluderte med at 97% av spillere kunne ta DVD-R, mens 95% av spillerne kunne ta DVD+R. Med andre ord, ikke noe som er verdt å bekymre seg for en gang.

 

Når det gjelder kvaliteten så faller det argumentet på sin egen urimelighet. Når de samme dataene brennes, kan det ikke bli dårligere bilde/lyd kvalitet.

Lenke til kommentar
Noen har fortalt meg at kvaliteten (lyd og bilde) blir bedre hvis man brenner på en DVD-R plate enn på DVD+R.

Jeg fikk høre dette av en kamerat som hadde vært innom Rolfs i Oslo der betjeningen mente det.

Kameraten min har også testet og han mente at både lyden og bilde faktisk ble bedre med DVD-R enn med DVD+R

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...