steinjarle Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 Avtale signert: Nå kan Europa få sin første Hyperloop-bane
U1ven Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 Hvordan er det tiltenkt å produsere strøm av bremseenergi?
nebrewfoz Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 Hvordan er det tiltenkt å produsere strøm av bremseenergi? Akkurat på samme måte som i en elbil: Motoren blir kjørt som generator. (I dette tilfellet sitter "halvparten" av motoren i loop-tunnelveggen.) PS: Oslo - Bergen: 12:03 fra Oslo S. Ankomst Bergen 18:45 1
Itholia Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 Oslo-Bergen takk. Stavanger - Bergen! Avreise Bergen 07:57, Ankomst Stavanger 22:04 (14t 7min)
Itholia Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 Hvordan er det tiltenkt å produsere strøm av bremseenergi? Akkurat på samme måte som i en elbil: Motoren blir kjørt som generator. (I dette tilfellet sitter "halvparten" av motoren i loop-tunnelveggen.) PS: Oslo - Bergen: 12:03 fra Oslo S. Ankomst Bergen 18:45 Hovedmotoren slik det så langt har blitt skissert er ikke lineærmotoren, men kompressoren, denne kan ikke produsere energi av kinetisk bremseenergi. Hvor mye de kan hente ut av lineærmotoren får vi se når testene er i gang. 1
Henning Nielsen Skrevet 13. mars 2016 Skrevet 13. mars 2016 Er det meningen at tubene som toget kjøre i , skal være av glass? Eller er det bare en illustrasjon for å vise toget i tuben? Man har neppe den store gleden av å se på landskapet i 1200 km/t noen få meter over bakken.
Gjest Skrevet 14. mars 2016 Skrevet 14. mars 2016 Oslo-Bergen takk. Det hadde vært noe, men det er nok dessverre for lite folk og for vanskelig landskap for å bygge noe i. Ihvertfall i vår tid.
L4r5 Skrevet 14. mars 2016 Skrevet 14. mars 2016 Er det meningen at tubene som toget kjøre i , skal være av glass? Eller er det bare en illustrasjon for å vise toget i tuben? Man har neppe den store gleden av å se på landskapet i 1200 km/t noen få meter over bakken.Det er selvsagt bare for å illustrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå