Gå til innhold

[Løst] Windows 10 - finner ikke ny SSD i Diskbehandling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  1. Hvor stor er disken?
  2. Vet du om den er satt opp med GPT eller MBR?
  3. Hvilke OS har PCen?
  4. Er det mulig å gi den en stasjonsbokstav i Disk Manager?

Hvis ikke er det mulig du må kjøre en clean på den i diskpart. (NB! Da går evt innhold tapt!)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Det går ikke. Hvor tar jeg og kjører clean på den da? Er ingen ting på disken da den er helt ny :)

 

Som folk sier, hvis den ikke vises i Disk Manager så vil ikke dette funke. Hvis den vises der, men er grået ut er det verdt et forsøk og gjør ingen skade om det ikke funker:

 

  1. Kjør CMD
  2. Skriv inn DISKPART
  3. Deretter skriv LIST DISK
  4. Hvis du finner disken på listen, skriv SELECT DISK og så nummeret på disken.
  5. Skriv så CLEAN

 

Hvis dette funket skal menyen dens ikke lenger være grået ut i Disk Manager, og du kan formatere og partisjonere den.

 

EDIT: Ah, ser du endret tittel til at du ikke finner den i diskbehandling. OK, da vet jeg ikke.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

Det går ikke. Hvor tar jeg og kjører clean på den da? Er ingen ting på disken da den er helt ny :)

 

Som folk sier, hvis den ikke vises i Disk Manager så vil ikke dette funke. Hvis den vises der, men er grået ut er det verdt et forsøk og gjør ingen skade om det ikke funker:

 

  1. Kjør CMD
  2. Skriv inn DISKPART
  3. Deretter skriv LIST DISK
  4. Hvis du finner disken på listen, skriv SELECT DISK og så nummeret på disken.
  5. Skriv så CLEAN

 

Hvis dette funket skal menyen dens ikke lenger være grået ut i Disk Manager, og du kan formatere og partisjonere den.

 

EDIT: Ah, ser du endret tittel til at du ikke finner den i diskbehandling. OK, da vet jeg ikke.

 

Fikk gjort det på den vansklige måten hehe :) 

kobla disken inn i laptopen og tok rep via win 10 cd :) 

takk for hjelpen  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...