Gå til innhold

Finner ikke 5ghz nettverk


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har sittet å googlet i en stund, nå begynner jeg å bli litt lei. jeg finner ikke 5ghz nettverket bare 2.4. men jeg finner det på tlf. så jeg fikk huseier til så skifte navn på det da jeg leste at det kunne være problemet. win 10 klarer ikke å se to nettverk med samme navn. dette funket ikke. jeg har oppdatert drivere og sitter nå å finner opp nye ukvemsord pga. ustabilitet. jeg har 75/75 fiber og hastigheten er for ustabil på 2.4. håper noen her forstår problemet og evt. har en løsning. setter pris på alle svar og spørmål. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut windows innebygde drivere med Asus sine. Hvis du allerede har gjort dette så sjekk at du faktisk bruker Asus sin driver. Noen Asus-installere legger ikke inn driverne korrekt hvis du bare kjører installasjonsprogrammet. Da må man manuelt legge inn driverne med enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Bytt ut windows innebygde drivere med Asus sine. Hvis du allerede har gjort dette så sjekk at du faktisk bruker Asus sin driver. Noen Asus-installere legger ikke inn driverne korrekt hvis du bare kjører installasjonsprogrammet. Da må man manuelt legge inn driverne med enhetsbehandling.

Hei har fjernet og reinstalert via enhetsbehandling, det hjalp ikke på dette problemet. men jeg kjører nå kabl ned trappa. jeg leverer inn kortet for å se om det er fabrikkfeil. begynner å bli mett på google og dårlige youtube videoer nå Kappa. 

Lenke til kommentar

 

Bytt ut windows innebygde drivere med Asus sine. Hvis du allerede har gjort dette så sjekk at du faktisk bruker Asus sin driver. Noen Asus-installere legger ikke inn driverne korrekt hvis du bare kjører installasjonsprogrammet. Da må man manuelt legge inn driverne med enhetsbehandling.

Hei har fjernet og reinstalert via enhetsbehandling, det hjalp ikke på dette problemet. men jeg kjører nå kabl ned trappa. jeg leverer inn kortet for å se om det er fabrikkfeil. begynner å bli mett på google og dårlige youtube videoer nå Kappa.
Lenke til kommentar

JEg har også PCI-E Wlan-kort fra Asus. Min erfaring har vært at disse ikke har funnet 5 GHz-nettet når høyere kanaler blir benyttet. Mulig det har kommet driveroppdateringer for kortene for at de skal støtte 5 GHz-kanal over 48.

 

Merket at Asus-ruterne med Auto-valg for kanal f.eks. kan finne på å bruke f.eks. kanaler på over 100. Måtte sette manuelt på kanal mellom 36 og 48 for at PCE-AC66 og PCE-AC68 skulle fungere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...