Gå til innhold

TEST: MSI GS40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor tester dere spillytelsen? Det er vel forventet ytelsen ca blir samme med samme maskinvare?

Med mindre maskinen er overklokket fra fabrikat. Eller hovedkortet begrenser det f.eks på batteristrøm en del laptoper må vel ha strømkabel for best ytelse.

 

Så det dere burde legge mere vekt på er å ta bilder på innsiden og si hva oppgraderingsmulighetene er på denne?

 

Kan være alt fra:

Intel® Tri-Band Wireless-AC 18260

 

Til nyere cpu\skjermkort ram etc?

Hvor enkelt er det på den maskinen? Hvor mange skuer\ må dere ta opp etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Multicom har jo hatt sin P640R tilgjengelig lenge, til en mye billigere penge. Den har også mer eller mindre identiske spesifikasjoner. Den kommer riktig nok uten OS, men jeg ser ikke helt hvordan mangel på en Windows-lisens kan forklare en prisforskjell på ca. kr 6.500?

Endret av Tobeass
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Multicom har jo hatt sin P640R tilgjengelig lenge, til en mye billigere penge. Den har også mer eller mindre identiske spesifikasjoner. Den kommer riktig nok uten OS, men jeg ser ikke helt hvordan mangel på en Windows-lisens kan forklare en prisforskjell på ca. kr 6.500?

Håper dere tester multicom sin snart. 640R  :)

 

 

De har vel hatt den tilgjengelig siden årsskiftet omtrent?

 

En test av P640R er uansett en god idé! Jeg hører med MC, så skal vi se om vi ikke har en gjennomgang ute til påske :)

 

 

Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg en GS40, men et par spørsmål:

 

  1. Veier den virkelig 1,85 kg? Komplett (og andre) oppgir 1,6 kg. Veide dere den selv?
  2. Går SD-kortet helt inn i leseren, eller stikker det ut?
  3. Som andre har nevnt er P640R en konkurrent. Har dere planer om å teste denne?

 

Vi veier selv, og det var da 1,85 kg jeg så på displayet!? Jeg kontrollsjekker i morgen og kommer tilbake til deg. Det samme gjelder SD-kortet.

Lenke til kommentar

 

Multicom har jo hatt sin P640R tilgjengelig lenge, til en mye billigere penge. Den har også mer eller mindre identiske spesifikasjoner. Den kommer riktig nok uten OS, men jeg ser ikke helt hvordan mangel på en Windows-lisens kan forklare en prisforskjell på ca. kr 6.500?

Håper dere tester multicom sin snart. 640R  :)

 

 

De har vel hatt den tilgjengelig siden årsskiftet omtrent?

 

En test av P640R er uansett en god idé! Jeg hører med MC, så skal vi se om vi ikke har en gjennomgang ute til påske :)

 

 

Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg en GS40, men et par spørsmål:

 

  • Veier den virkelig 1,85 kg? Komplett (og andre) oppgir 1,6 kg. Veide dere den selv?
  • Går SD-kortet helt inn i leseren, eller stikker det ut?
  • Som andre har nevnt er P640R en konkurrent. Har dere planer om å teste denne?
 
Vi veier selv, og det var da 1,85 kg jeg så på displayet!? Jeg kontrollsjekker i morgen og kommer tilbake til deg. Det samme gjelder SD-kortet.

Kunne tenke meg å se noen tester av hva multicom har igjen her inne, og særlig etterhvert som Pascal forhåpentligvis dukker opp fra Nvidia.

Lenke til kommentar

Hvorfor tester dere spillytelsen? Det er vel forventet ytelsen ca blir samme med samme maskinvare?

Med mindre maskinen er overklokket fra fabrikat. Eller hovedkortet begrenser det f.eks på batteristrøm en del laptoper må vel ha strømkabel for best ytelse.

 

Så det dere burde legge mere vekt på er å ta bilder på innsiden og si hva oppgraderingsmulighetene er på denne?

 

Kan være alt fra:

Intel® Tri-Band Wireless-AC 18260

 

Til nyere cpu\skjermkort ram etc?

Hvor enkelt er det på den maskinen? Hvor mange skuer\ må dere ta opp etc.

Hei!

Det er en stadig tilbakevendende diskusjon hvor mye fokus vi skal legge på ytelsestester, men de er faktisk viktige for å blant annet avsløre om produsenten har underklokket komponentene for å spare batteriet eller hindre overoppheting, eller om kjøleløsningen er underdimensjonert og i sin tur tvinger skjermbrikke og prosessor til å klokke ned. 

Lenke til kommentar

Multicom har jo hatt sin P640R tilgjengelig lenge, til en mye billigere penge. Den har også mer eller mindre identiske spesifikasjoner. Den kommer riktig nok uten OS, men jeg ser ikke helt hvordan mangel på en Windows-lisens kan forklare en prisforskjell på ca. kr 6.500?

 

Multicom er jo kjent for å ha Frankenstein-maskiner uten særlig driverstøtte og slikt. Og selv om specsa er på topp så er det dritt å få en PC med ubrukelig touchpad eller liknende. Men om det er verdt hele 6500 kr vet jeg ikke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Multicom har jo hatt sin P640R tilgjengelig lenge, til en mye billigere penge. Den har også mer eller mindre identiske spesifikasjoner. Den kommer riktig nok uten OS, men jeg ser ikke helt hvordan mangel på en Windows-lisens kan forklare en prisforskjell på ca. kr 6.500?

Håper dere tester multicom sin snart. 640R  :)

 

 

De har vel hatt den tilgjengelig siden årsskiftet omtrent?

 

En test av P640R er uansett en god idé! Jeg hører med MC, så skal vi se om vi ikke har en gjennomgang ute til påske :)

 

 

Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg en GS40, men et par spørsmål:

 

  1. Veier den virkelig 1,85 kg? Komplett (og andre) oppgir 1,6 kg. Veide dere den selv?
  2. Går SD-kortet helt inn i leseren, eller stikker det ut?
  3. Som andre har nevnt er P640R en konkurrent. Har dere planer om å teste denne?

 

Vi veier selv, og det var da 1,85 kg jeg så på displayet!? Jeg kontrollsjekker i morgen og kommer tilbake til deg. Det samme gjelder SD-kortet.

 

Takk, men det trengs ikke, jeg fikk Vegar til å sjekke for meg.

Lenke til kommentar

Hvordan GTX960M kan kalles en "Gaming" chip skjønner jeg ikke når man ser hvor enorm ytelsesforskjellen mellom den og 970 er, og kostnaden er langt ifra like stor forholdsmessig. Stor misoppfatning av bransjen. Det er 970 som er den mest egnede gamingchippen til bærbare. 

Lefdal og Co kaller jo GTX950 for gaming chip også, og jeg har til og med sett GTX940 referert til som det (men jeg husker ikke hvor).

Lenke til kommentar

Hvordan GTX960M kan kalles en "Gaming" chip skjønner jeg ikke når man ser hvor enorm ytelsesforskjellen mellom den og 970 er, og kostnaden er langt ifra like stor forholdsmessig. Stor misoppfatning av bransjen. Det er 970 som er den mest egnede gamingchippen til bærbare. 

 

965M er vel minimum av hva man kan kalle en gamingchip på bærbar for bra nok ytelse.

Lenke til kommentar

 

Multicom har jo hatt sin P640R tilgjengelig lenge, til en mye billigere penge. Den har også mer eller mindre identiske spesifikasjoner. Den kommer riktig nok uten OS, men jeg ser ikke helt hvordan mangel på en Windows-lisens kan forklare en prisforskjell på ca. kr 6.500?

Multicom er jo kjent for å ha Frankenstein-maskiner uten særlig driverstøtte og slikt. Og selv om specsa er på topp så er det dritt å få en PC med ubrukelig touchpad eller liknende. Men om det er verdt hele 6500 kr vet jeg ikke

 

Prisforskjellen kan kanskje forklares om GS40 er overlegen på alle punktene nedenfor, noe jeg tviler på at den er. Og selv om alt dette er klart overlegent på GS40, så er jeg usikker på hvilken modell jeg selv hadde valgt om jeg ble tvunget til å kjøpe en av disse 2. Per dags dato har GS40 kun et par 100 gram forskjell i vekt overtak. 

 

-Lengre batteritid

-Bedre skjerm

-Bedre touchpad

-Bedre kjøling/mindre støy og varme

-Bedre byggekvalitet

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se står det ingenting om CPU og GPU temp under torture testing osv. Hva med throttling av CPU? Ganske standard innmat, så når en skal teste ny maskinvare og ikke kjøle egenskapene blir testet 100% så sitter man jo i grunn med lite info igjen.

 

Test av MSI GS40 6QE hos Notebookcheck.net-http://www.notebookcheck.net/MSI-GS40-6QE-Phantom-Notebook-Review.158147.0.html

 

Edit: Kan vel like gjerne referere til Notebookcheck's liste over det de mener er de 10 beste "lettvekts" gaming laptoper, siden jeg først er her: Notebookcheck's Top 10 Lightweight Gaming Notebooks

 

Aorus er vel ikke å få kjøpt her til lands, men hadde den vært det ville det helt sikkert vært til en pris skyhøyt over nestemann på lista, Schenker XMG P406 - eller Multicom P640R som den heter her på berget.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...