Gå til innhold

Skal kjøpe Powercolour 9800 pro, Har spørsmål om-


hwknut

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et PC9800pro, men har hørt at det er dårli kjøling på det så jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en zalman heatpipe!

Men Hvis jeg monterer en mister jeg garantien min på grafikkortet?

Og er det en vrien jobb å montere det?

Endret av hwknut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på en Vantec Iceberq 4 skjermkortvifte istedenfor en heatpipe. Har vurdert denne selv, men hvis Vantec-løsningen kjøler godt nok, er jeg villig til å gå for den. Der følger det også med små enkle kjøleribber til minnet.

 

Vet ikke hvorvidt Zalman er bedre enn Thermaltake på disse heatsinkene, men de er ihvertfall begge veldig store og tunge, og litt skummelt når skjermkortet ligger horisontalt i kabinettet...

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg et PC9800pro, men har hørt at det er dårli kjøling på det så jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en zalman heatpipe!

Men Hvis jeg monterer en mister jeg garantien min på grafikkortet?

Og er det en vrien jobb å montere det?

Kjølingen fungerer nok helt fint sånn den er, men det er noen som har vært uheldige og fått ødelagt vifta, og det får man jo igjen på garantien uansett.

Lenke til kommentar
Lurer litt på en Vantec Iceberq 4 skjermkortvifte istedenfor en heatpipe. Har vurdert denne selv, men hvis Vantec-løsningen kjøler godt nok, er jeg villig til å gå for den. Der følger det også med små enkle kjøleribber til minnet.

 

Vet ikke hvorvidt Zalman er bedre enn Thermaltake på disse heatsinkene, men de er ihvertfall begge veldig store og tunge, og litt skummelt når skjermkortet ligger horisontalt i kabinettet...

Har en 12volt kontakt til skjermkortet og nå når jeg har satt på TT Giant II så bruker jeg bare kabelen til kortet til å holde igjen litt.Strammer lixom kabelen litt så den holder igjen bitte litt. Den kjøler i hvertfall skikkelig bra,mye bedre enn org kjøler.Hadde temp på 50-51grader med org kjøler men med TT Giant II så gikk jeg ned til 44-45grader. :D:woot:

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg et PC9800pro, men har hørt at det er dårli kjøling på det så jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en zalman heatpipe!

Men Hvis jeg monterer en mister jeg garantien min på grafikkortet?

Og er det en vrien jobb å montere det?

heisann, jeg har powercolor-kortet. Bytt ut vifta med en slik: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet713.htm så har du et konge kort.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp Zalmann sin,ta heller Thermaltake Giant 2 sin.Kjøler visst mye bedre enn Zalmann sin m\vifte. Ikke vanskelig i det hele tatt.  :D

Og dette skal være hjelpsomt? "ikke kjøp det for det suger" , "kjøp denne fordi JEG har den og den er bare BÆST!"etc. Grunnen til at han IKKE skal kjøpe Zalman er....?

Ser ikke du at -Pondus- mener at Thermaltake Giant 2 kjøler visst mye bedre enn Zalmann sin m\vifte ?

Lenke til kommentar
PowerColor sitt 9800pro klokker meget bra synes jeg. Hadde mitt opp på 494/410 igår. Og det er med orginal kjøling :) Eneste jeg har gjort er å skifte ut goop`n.

Hører med til saken at maskina står på naborummet nå hvor det er rundt 0 grader :)

det var en VELDIG barsk hastighet. du har vel en 8-10 delta vifter i kabinettet ditt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...