Gå til innhold

Hjemmekinoreceiver til Infinity Ref. 61 mk2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Trenger ny receiver, nå som stereoforsterken jeg bruker nå har lyst til å ta kvelden.

Siden det ikke er noe galt med høyttalerne jeg bruker (Infinity Reference 61 mkII), så vil jeg gjerne beholde disse.

Det eneste jeg vet om de er at de krever 6 ohm.

Er det noen som kan anbefale en veldig billig receiver som kan bruke disse? Helst så langt under 3000,- man kan komme.

Mine eneste krav er at det er minst 4 HDMI, ARC og CEC.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk brukt markedet, du kan nok finne noen kupp der da enkelte har oppgradert til Dolby Atmos.

Alle normale forsterkere tar høyttalere med 4-8 ohm, så 6ohm høyttalere havner midt i det området, og skal ikke være noe problem.

Svært få av de har velger knapp bakpå for dette, slik de hadde før i tiden.

Skrevet

Så watt har ingenting å si?

I pris klassen du spør om så skal du i hvertfall ikke se på hva de oppgir i watt. Da de der som regel "juger" så godt de kan. Ingen av de såkalte "Elkjøp" anleggene som det skrikes om 1000W er faktiske 1000W.

Man må faktisk lese hvordan de oppgis for å få noe ut av det. Normale receivere oppgis normalt med en watt styrke, men der hvor de fleste produsenter oppgir dette målt med 8 ohm last, så oppgir Onkyo sine med 6 ohm, og de ser dermed ut til å være veldig mye kraftigere enn de andre, selv om de ikke er det. Så er det om det er målt med 1 KHz, eller 20-20KHz område, med 1, 2 eller alle kanaler i drift, 0,003, 1 eller 10 % THD osv. For å finne den infoen så må man inn bakerst i manualen for å sjekke.

Det er viktigere å sjekke om den du går for har det du trenger av utstyr, som du nevner 4 HDMI, ARC, HDMI CEC osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...