Gå til innhold

Windows update, blir stående å søke etter oppdateringer i evigheter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har formatert og reinstallert Windows 7 på to bærbare maskiner for mine foreldre. Når jeg velger å se etter oppdateringer til Windows blir den bare stående å søke i evigheter uten resultat. Noen enkel fiks? Forsøkt å google litt, men finner stort sett 5-6 år gamle tråder så velger å spørre her først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har formatert og reinstallert Windows 7 på to bærbare maskiner for mine foreldre. Når jeg velger å se etter oppdateringer til Windows blir den bare stående å søke i evigheter uten resultat. Noen enkel fiks? Forsøkt å google litt, men finner stort sett 5-6 år gamle tråder så velger å spørre her først.

 

Gi det natta du, det tar sin tid.... 

Lenke til kommentar

Du kan prøve følgende i CMD (MERK AT DU MÅ VÆRE I ADMINISTRATORMODUS (HØYREKLIKK PÅ CMD IKONET, OG KLIKK "ÅPNE SOM ADMINISTRATOR))

 

net stop wuauserv.exe
net start wuauserv.exe

exit

 

Dette skal stoppe Windows Update tjenesten, forså å starte den opp igjen.

 

Restart maskinen etter at du har gjort dette

Endret av Isak Dombestein
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Hei, tror jeg har samme problem. Har montert ny SSD i en stasjonær, installert Windows 7 Home 64 fra DVD plate som fulgte med når jeg kjøpte i 2012. Alt funker fint men når jeg forsøker å oppdatere med Windows Update blir den aldri ferdig. Sist så den etter oppdateringer i over 48 timer uten å være ferdig da jeg skrudde av pc.

 

http://www.digi.no/artikler/gjor-en-slutt-pa-oppdateringsmarerittet-i-windows-7/347940

 

Har også forsøkt guiden i linken over, etter å ha lastet ned og jeg bekrefter at jeg godtar innstallasjonen åpner Windows Update som aldri blir ferdig. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lignende problem (omtalt i annen tråd)

 

Har funnet en Windows-fix som løste problemet med at Update "hang seg"

 

Fixen heter KB947821 (filen/programmet er 538 mb (jeg valgte å laste ned på maskin, fremfor å åpne/kjøre filen "online")

 

https://support.microsoft.com/nb-no/kb/947821

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

(for ordens skyld, jeg hadde i forkant prøvd å løse update-problemet med denne:

https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/512a5183-ffab-40c5-8a68-021e32467565/windows-update-troubleshooter

 

Den rettet en del feil, men altså ikke alle. Men kjør dette først, så blir rekkefølgen i tingene lik den jeg gjorde)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aller først, slå av automatiske oppdateringer, før man begynner (og restart pc'n)

 

Når alt er gjennomført og ferdig, så velger du "se etter oppdateringer" manuelt i kontrollpanel. I mitt tilfelle fungerte Update kjapt etterpå å hentet 24 oppdateringer.

Lenke til kommentar

Husk at KB947821 er på hele 538 MB å bruker i seg sjøl en god del tid på å Installere seg og søke gjennom harddisken.

 

Men hvis du mener 2,5 timer på å se etter oppdateringer (altså manuelt igangsatt) etter at alt var ferdig, ja da spørs det om fix'en fungerte hos deg.

 

Ingen pc'er er helt like eller har samme "problematikk", for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...