Gå til innhold

Ikke-tv-titter søker hjelp til oppsett for tilgang til tv kanaler


Anbefalte innlegg

Vanskelig å finne en god måte skrive tittel på, men som jeg prøver å si: Jeg ser ikke på tv, og har rivd vekk en coaxial kabel som tidligere beboere har heng opp på en talentløs måte, og ønsker nå å lage ett oppsett som gjør det enkelt for nestemann i huset til å få igang kanaler på tv'en sin. Pusser opp huset og er på vei mot salg:P

 

Jeg husker ikke hvor coaxial kabelen gikk, men er ikke sikkert de som bodde her før brukte den heller. Jeg vet at det ligger 2 coaxial kabler ute i ene hjørnet av huset (motsatt hjørne av stua) som er gravd ned under en terasse med svømmebasseng. Her er det gjort mye rart så jeg vet ikke om det faktisk går til no smart no, eller om de har brukt det som signalkabel til no annet. Tror kanskje de gikk til en parabol som hang i en eik her ute.

 

Vi har mulighet for fiber og kjører 60/60 linje her nå, men ikke no tv kanaler.

 

Er det noen som kan komme med forslag til hva jeg bør sette opp for nye beboere? Ytterveggene skal rives og fores ut om noen uker så da er jeg klar til å stikke alle slags nye kabler inn til stua. Planlegger også å sette opp nettverkskontakter i alle rom, så blir minst 1 nettverkskontakt i stua bak tv'en + eventuelt antennekabel? coaxial som går til.. hvor? egen utp kabel som går til en altibox løsning og ut i stua? Jeg er helt blank:P

 

Alle tips taes imot med stor takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...