Gå til innhold

intel core i7 930


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kompis med ca samme cpu (920), han slet også med temps så jeg ba han bestille det billigste vifte og det gjorde susen.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hypertx3evo/179088.11130/

 

Noe sånt, ville ikke brukt en krone mer om jeg var deg.

:nei::rofl: For et merkelig innlegg:

0xpnE.jpg

Hver gang jeg er borti dette ser kjøleren slik ut, den sitter dårlig også.

Skaff deg skruer og mutter først som sist, plast er dårlig å bruke over tid.

Må være metall\skruer\mutter så holder det og sitter veldig bra.

 

noctua_nh-d14_kit.jpg

Dette eller ligdene kjøler kanskje bytte viftene da de ikke er 4 pins PWM og støyer litt, ellers er dette veldig bra kjøler å kjøpe brukt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

den var på 35, nå er den på 45-60, er ikke det ganske høyt til å være idle?

 

45-60 grader er ikke nødvendigvis høyt til å være idle, men jeg blir bekymret når du skriver 85 grader etter 2 minutter spilling. Det er vel trygt å si at det garantert er kjøleren som er crap :p Kjølepasta er også viktig å bytte jevnlig'ish da det blir leire til slutt og ikke overfører varmen slik den skal.

 

Hyper 212 Evo er alltid et trygt og godt valg, mye kjøler for pengene :)

Lenke til kommentar
 Det er vel trygt å si at det garantert er kjøleren som er crap :p Kjølepasta er også viktig å bytte jevnlig'ish da det blir leire til slutt og ikke overfører varmen slik den skal.

 

Hyper 212 Evo er alltid et trygt og godt valg, mye kjøler for pengene :)

 

 

Nå er nok hyper 212 evo bedre egnet for LGA 115x.

Så skal du overklokke mye, så er nok Cooler Master Hyper 612S bedre kjøp og mere stillegående.

Desverre har ikke coolermaster bedre kjøler uten det går over pris, Cooler Master V8 GTS er for dyr ny pris og støyer for mye, skulle tro den kom sammen med FX8350 eller i7 950 så gammeldags virker den.

Cooler Master V10 var vel sin tid et monster men er nok for stor for de fleste. Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har en kompis med ca samme cpu (920), han slet også med temps så jeg ba han bestille det billigste vifte og det gjorde susen.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hypertx3evo/179088.11130/

 

Noe sånt, ville ikke brukt en krone mer om jeg var deg.

 

Ville tatt denne i så fall

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper103/196496.11130/

 

Så får du en bakplate  :thumbup:

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Har en kompis med ca samme cpu (920), han slet også med temps så jeg ba han bestille det billigste vifte og det gjorde susen.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hypertx3evo/179088.11130/

 

Noe sånt, ville ikke brukt en krone mer om jeg var deg.

:nei::rofl: For et merkelig innlegg:

0xpnE.jpg

Hver gang jeg er borti dette ser kjøleren slik ut, den sitter dårlig også.

Skaff deg skruer og mutter først som sist, plast er dårlig å bruke over tid.

Må være metall\skruer\mutter så holder det og sitter veldig bra.

 

noctua_nh-d14_kit.jpg

Dette eller ligdene kjøler kanskje bytte viftene da de ikke er 4 pins PWM og støyer litt, ellers er dette veldig bra kjøler å kjøpe brukt.

 

 

Du tenker på de festene ja, linket til feil kjøler, ser jeg.

 

Det er Hyper 212 evo det jeg egentlig mente, måtte logge inn å sjekke på komplett ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nå har ikke OP nevnt at han skal overklokke så vi trenger ikke å prakke på han en dyrere vifte enn han strengt talt trenger, og med så gammel hw OP har så trenger han heller ikke noe som er dyrt da neste komponent som eventuelt ryker kan gjøre at han faktisk må kjøpe en ny maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...