Alak87 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg kommer til å kjøpe det uansett, får det sendt til en kompis i Sverige om ikke noe annet 🤩🤩
Gunfreak Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Virker ikke som noe for meg. Lavere oppløsning en crystal saker. Batteri, jeg vil aldri tilbake til batteri. Bruker AA batteri i kontrollene. Selv foretrekker usb landing av kontrollene. Jeg koser meg så mye med crystal light. Aldri tenke på at nå må jeg lade headsettet. Og batteriene i kontrollene varer så lenge at det er aldri noe problem og finne litt tid til å lade kontrollene. Den dagen headsett får effektiv trådløs landing skal jeg vurdere kabel løs headsett igjen.
MrL Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Steam Frame var ved førsteinntrykk skuffende. Ikke høyere oppløsning enn min Pico 4 en gang. Ikke en veldig stor konkurrent mot Quest 3 heller. Men den trådløse opplevelsen og integrasjonen mot SteamOS kan være jokeren for å oppgradere for min del, hvis den lar seg kjøpe i Norge og har fornuftig pris.
Gunfreak Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 5 minutes ago, MrL said: Steam Frame var ved førsteinntrykk skuffende. Ikke høyere oppløsning enn min Pico 4 en gang. Ikke en veldig stor konkurrent mot Quest 3 heller. Men den trådløse opplevelsen og integrasjonen mot SteamOS kan være jokeren for å oppgradere for min del, hvis den lar seg kjøpe i Norge og har fornuftig pris. Og ikke noe imponerende FOV heller. Det kan nok være et bra headsett for folk som liker å spille alle typer vr spill. Men har veldig lite å tilby de som først og fremst er ute etter simming. Hadde håpet dette ville være en konkurrent til pimax som per nå har semi monopol på høy oppløsning, høy FOV sim fokusert headsetts.
Enceladus Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Dette er egentlig midt i blinken for meg. Noen ting jeg er veldig gira på; 144hz! er tilbake! Har savnet det på Quest 3. Endelig kan jeg spille racing igjen! Hall effect stikker! God damn som jeg har slitt med stick drift på både Index og nå Quest 3, er såååå lei av det! Dette løser antageligvis det problemet! Og øyesporing selvsagt! Yeeey! Ingen face tracking da, så da får jeg heller kjøpe en project babble istedenfor å feste på for VRchat. Men hvis nå Quest 4 også har øyesporing så blir nok dette noe som kommer til å få god støtte i mange spill og apps. Oppløsning er fin. Det er ikke noe jeg noensinne har brydd meg om uansett. FOV som Quest 3 også okei, som foreventet. Kunne selvsagt ha vært bedre (det er egentlig høyest opp på ønskeliste mi) men det kommer ikke til å skje før langt inn i fremtiden uansett hos de fleste prodsusenter. LCD er helt greit for meg også, OLED er ikke noe jeg spesielt tenker på som et savn. Hvis prisen blir tilsvarende Quest 3 eller litt høyere (den har jo noe ny fancy tech her!) så kan de gå rett i strupen på Meta. Det er veldig mange som har ønsket seg et alternativ til Meta. Endelig slipper vi det gnålet fra den kanten, her er alternativet. Dette var lurt av Valve. Endret 1 time siden av Enceladus
Alak87 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Enig, dette er det ultimate generelle VR-headsettet. Ikke for de ekstreme entusiastene, men midt i blinken for de fleste. Som er det VR mangler akkurat nå, og ha et produkt som bare funker når man vil bruke det. Jeg ser potensialet for å bruke det mer og mer som en ikke-VR skjerm også, men som en måte jeg kan spille flat screen spill på mer enkelt enn å måtte sitte på kontoret. "Storskjerm" i stua i sofaen med VR headsett? Ja takk! @Enceladus Headsettet har en expansion port i neseområdet, så det er veldig store muligheter for at enten Valve kommer med et tilbehør som gir ansiktssporing. Også positivt at de har beholdt fingersporing på kontrollerne, og bra det kommer en "komfort pakke" med håndstraps liknende Knuckles og toppstrap til headsettet. Ser veldig bra ut! Jeg ser også for meg at dette kommer til å leve lenge, mtp hvor utskiftbart mye ser ut til å være. Liker at man kan separere hele headstrap delen med batteri og høyttalere. Kan i prinsippet åpne mange, mange muligheter for headsettet etterhvert. De har hvertfall annonsert at prisen skal være lavere enn Index, som kostet $1000. Det lover jo litt godt hvertfall. 1
Gunfreak Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 minutes ago, Alak87 said: Enig, dette er det ultimate generelle VR-headsettet. Ikke for de ekstreme entusiastene, men midt i blinken for de fleste. Som er det VR mangler akkurat nå, og ha et produkt som bare funker når man vil bruke det. Jeg ser potensialet for å bruke det mer og mer som en ikke-VR skjerm også, men som en måte jeg kan spille flat screen spill på mer enkelt enn å måtte sitte på kontoret. "Storskjerm" i stua i sofaen med VR headsett? Ja takk! @Enceladus Headsettet har en expansion port i neseområdet, så det er veldig store muligheter for at enten Valve kommer med et tilbehør som gir ansiktssporing. Også positivt at de har beholdt fingersporing på kontrollerne, og bra det kommer en "komfort pakke" med håndstraps liknende Knuckles og toppstrap til headsettet. Ser veldig bra ut! Jeg ser også for meg at dette kommer til å leve lenge, mtp hvor utskiftbart mye ser ut til å være. Liker at man kan separere hele headstrap delen med batteri og høyttalere. Kan i prinsippet åpne mange, mange muligheter for headsettet etterhvert. De har hvertfall annonsert at prisen skal være lavere enn Index, som kostet $1000. Det lover jo litt godt hvertfall. Det kan bli det ultimate generelle headsettet om prisen er bra nok. Tror ikke det holder 512mb modellen er $800. 600 tror jeg er max for at headsettet skal bli en PCVR utfordrer til Quest. Men kan de få prisen så lav? Jeg tror også valve bør kaste litt penger rundt for å få noen store flotte VR spill til PC. Quest og PSVR2 har hatt noen gode vr exclusives.
MrL Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Et "generelt" headset må vel ha en "generell pris". Nærmere 1000$ dollar kan de vel ikke ha sjangs, dette må vel ned på Quest 3 nivå som blir konkurrenten.
Alak87 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mulig det blir okei priset, mulig det blir dyrt, men ikke glem at dette er et headsett som ikke er laget av Meta eller ByteDance. Det er ganske mange som vil ha et headsett som kommer direkte fra Steam selv om det koster litt mer. Jeg kan skrive under på det selv hvertfall. 2
Dr.Peedee Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Posta video i feil tråd i stad, fra Linus tech tips.. overskriften deres var at alle andre VR headset var obsolete… hehe. Vel, med oppløsning på 2160x2160 LCD panel per øye, noe min gamle HP Reverb G1 kom med i mai 2019, så er vel Obsolete litt vel hardt tatt i synes jeg. Dog, bildekvalitet utgjøres av mer enn bare oppløsning riktignok. Og, her er det nok totalpakken som er interessant. Så, neppe noe som lokker meg bort fra Crystal Super i bilspill og simulatorer akkurat. Men med eye tracking og eye streaming ved PCVR absolutt noe som kan gruse Meta Quest 3 og Pico 4 for spill der man skal stå/bevege seg rundt.
Dr.Peedee Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden MrL skrev (28 minutter siden): Et "generelt" headset må vel ha en "generell pris". Nærmere 1000$ dollar kan de vel ikke ha sjangs, dette må vel ned på Quest 3 nivå som blir konkurrenten. Blir nok dyrere enn Quest 3. Er en del oppdatert tech i forhold til Quest 3. F.eks Eye tracking, - eye streaming også fra PCVR (nytt, aldri hørt om det før!) pluss en del annet. Mer avanserte kontrollere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå