MrL Skrevet 14. november Skrevet 14. november (endret) Gunfreak skrev (18 minutter siden): Det skal funke online, men animasjonene kan være litt funky når du ser spillerne utenifra. Ser veldig bra ut, hvor blir den lansert? Gratis mod eller "gratis" via Patreon? Endret 14. november av MrL
Gunfreak Skrevet 14. november Skrevet 14. november 14 hours ago, MrL said: Ser veldig bra ut, hvor blir den lansert? Gratis mod eller "gratis" via Patreon? Er tilgjengelig på spillets egen ingame mod.io side. Er helt gratis,, Mike fra virtual reality oasis har brukt egene penger i 2 år for å lage denne modden.
Gunfreak Skrevet 15. november Skrevet 15. november Modden er ute. Mens noen kan spille fint. Har andre inkludert meg problemer. Største og game breakng er at kulene ikke går der du pekeren våpenet, men senter av der du ser. Først trodde jeg det var at kulene spesifikt traff ca 1 meter til høyre for der jeg sikta. Men nei det følger hode ditt. Så jeg kan peke hode 180 grader fra våpenet og skyte folk. Buggen ser "heldigvis" ut til å påvirke alle typer headset (noe som gjør at det sikkert er lettere å finne en fix) De har også fjernet modden fra mod.io da folk bare trykket subscribe der uten å lese alt du nå gjøre utenfor spillet. Som å legge til kommander osv Så nå kan modden bare skaffes her https://www.nexusmods.com/readyornot/mods/6914
Gunfreak Skrevet 15. november Skrevet 15. november Kanskje greid å spore problemet til VoiceAttack. Når jeg ikke brukte VoiceAttack. Funker det bra 8mb.video-NS2-L3N3KpQM.mp4
Gunfreak Skrevet 16. november Skrevet 16. november IL2 fikk oppdatering. Der de blant annet har lagt til Zeppelins. Det er meget imponerende å kjempe mot i VR, de er er store og episke. Du kan ha private dueller med div folk med maskingevær som er plassert rundt på de store monsterne.
ps5 Skrevet 20. november Skrevet 20. november Da har proshop Crystal Super tilbud for de som er gærnere enn meg: 1
Dr.Peedee Skrevet 21. november Skrevet 21. november ps5 skrev (13 timer siden): Da har proshop Crystal Super tilbud for de som er gærnere enn meg: Er jo et greit avslag, men fortsatt dyrt. Men - jeg elsker min Crystal Super 50ppd versjon! Jeg synes amerikanere bruker ordene «I love this» eller «I hate that» alt for mye… det går liksom inflasjon i betydningen av ordene. Og norske kids (inklusiv min egen sønn) tar etter - dessverre. Likevel velger jeg bruke de ordene. Crystal Super 50ppd tar meg i langt større grad inn i en annen verden enn noe annet headset jeg har hatt - og jeg har hatt mange siden 2017. En flukt fra meg selv og virkeligheten som er bare deilig Enten det er vandrende rundt Skyrim, som Formel 1 sjåfør, i et Cessna småfly over hjemstedet mitt eller mens jeg bomber fienden i et F16 i DCS - Crystal Super 50ppd men sin Fiel of view, utrolige klarhet, inkludert Edge to Edge clarity- og ingen batterier… gjør det hele alt oppslukende. Crystal Super 57ppd anbefaler jeg IKKE. Ja, biitelitt skarpere akkurat midt i (dog over 50ppd gir ikke så mye mer..) men veldig liten field of view og svært dårlig Edge to Edge clarity. Så fort man beveger øya utenfor senter blir det uskarpt. Dette headsettet gir ingen mening i mitt hode. Elkjøp har godt tilbud på Pico 4 Ultra nå. Har Pico 4 her hjemme også (ikke ultra) - og det gir mye for pengene. Bedre komfort og vekt - og mye bedre vektfordeling enn min Quest 3 out of the box. Inter behov for ekstra utstyr som på Quest 3. Litt høyre panel oppløsning enn Quest 3, litt dårligere linser, men mindre enn man tror. Koster 4595 nå, satt ned fra 6999. 1
Gunfreak Skrevet 25. november Skrevet 25. november Dette lover ikke godt for dette spillet, som mange hadde store forhåpninger til.
ps5 Skrevet 28. november Skrevet 28. november On 11/25/2025 at 11:21 PM, Gunfreak said: Dette lover ikke godt for dette spillet, som mange hadde store forhåpninger til. Veldig skuffende, hadde virkelig sett frem til denne etter all hypen (noen reviewere må ha fått "litt ekstra" her tror jeg). Årets foreløpige høydepunkt er AC Rally som sjokkerer med et voldsomt potensiale selv om eks vr foreløpig krever injection og svært mye er tidlig preview. Veldig gøy!
Gunfreak Skrevet 28. november Skrevet 28. november 5 minutes ago, ps5 said: Veldig skuffende, hadde virkelig sett frem til denne etter all hypen (noen reviewere må ha fått "litt ekstra" her tror jeg). Årets foreløpige høydepunkt er AC Rally som sjokkerer med et voldsomt potensiale selv om eks vr foreløpig krever injection og svært mye er tidlig preview. Veldig gøy! Skal prøve AC rally ny UEVR injector, må bare få TM H8 shifteren min oppe og gå. Jeg fikk den med TM150 ratt jeg kjøpte på finn. Viser seg at shifteren er noe av det bedre på markedet, og koster nesten like mye alene som jeg betalte for T150 med pedaler og shifteren. Men den kom uten DIN-USB, uten sequential plata og uten feste. Jeg fant en fjøsmekk fiks for feste, men uten riktig kabel er jeg fucked. Fant en offbrand på ebay. Men den kan brukes LANG tid hit. Men ser ut som jeg får kjøpt direkte fra Thrustmaster (inkludert sequential plate) de sender ikke til Norge i eshop. Men får ordnet det gjennom support
Gunfreak Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember Har hatt lyst til å kjøre mer bil spill. En jeg er ekstremt lat. Og dørstokkmila er kjempe lang for flytte på fly sakene. Grave frem pedaler og slikt. Så så jeg at proshop hadde bra pris på next level racing stativ (er vel deres laveste eller nest laveste modelen. Og holder vist ikke med de kraftige rattene, men min R3 er jo ikke store greiene. Men man får mye for penga. Bra sett med utstyr man trenger for å sette det sammen. Håpet er at ved å ha alt satt fast klart. Kan jeg dra den frem uten å forstyrre flaskene. Og jeg bruker det mer. Laget plass i en krok der den kan stå. Og håper når alt sitter godt fast blir det bedre å kjøre også.
Enceladus Skrevet 5. desember Skrevet 5. desember Thief er ute: https://store.steampowered.com/app/2800080/Thief_VR_Legacy_of_Shadow/
ps5 Skrevet 5. desember Skrevet 5. desember (endret) 23 hours ago, Gunfreak said: Har hatt lyst til å kjøre mer bil spill. En jeg er ekstremt lat. Og dørstokkmila er kjempe lang for flytte på fly sakene. Grave frem pedaler og slikt. Så så jeg at proshop hadde bra pris på next level racing stativ (er vel deres laveste eller nest laveste modelen. Og holder vist ikke med de kraftige rattene, men min R3 er jo ikke store greiene. Men man får mye for penga. Bra sett med utstyr man trenger for å sette det sammen. Håpet er at ved å ha alt satt fast klart. Kan jeg dra den frem uten å forstyrre flaskene. Og jeg bruker det mer. Laget plass i en krok der den kan stå. Og håper når alt sitter godt fast blir det bedre å kjøre også. Når du irriterer deg nok over hvor ustabilt dette blir for vr, kan jeg anbefale oppgradering til Playseat Trophy som er en perfekt balanse mellom stabilitet / størrelse og pris. Min tar ferdig rigget ca 68 x 140 cm inkl fastmontert håndbrekk og er "dønn" stabil sammenlignet med de enkleste next level. AC Evo 0.4 har forresten akkurat kommet med store vr forbedringer. DLSS3 fungerer fint på 5090 og DLSS4 skal bli enda bedre i senere versjon. Begynner å nærme seg et fullt spill nå. Endret 5. desember av ps5
ps5 Skrevet i går, 12:13 Skrevet i går, 12:13 Hogwart Legacy er gratis på Epic nå, om noen mangler denne. Fungerer med UEVR (ihvertfall steam versjonen), men jeg har ikke klart å få akseptabel ytelse selv med 5090. Kan uansett være gøy å ta en kikk på noen av områdene da disse er lekre i vr. 1
Enceladus Skrevet i går, 13:08 Skrevet i går, 13:08 (endret) Star Citizen funker også nå offisielt i VR. Men er en tidelig testversjon så kan være buggy og mangler. Skrev om det i Star Citizen tråden. Jeg så at @Dr.Peedee hadde testet og skrevet litt om opplevelsen der. Har selv enda ikke testet men har lastet ned, mulig jeg tester i kveld hvis tid. https://youtu.be/NLeVl3o5mdo?si=yD-qrNgs2JNRD7Ld Skjønner ikke hvorfor den linken ikke embedder seg... både på youtube app og nettleser... Endret i går, 13:12 av Enceladus
Dr.Peedee Skrevet i går, 20:15 Skrevet i går, 20:15 (endret) Enceladus skrev (7 timer siden): Star Citizen funker også nå offisielt i VR. Men er en tidelig testversjon så kan være buggy og mangler. Skrev om det i Star Citizen tråden. Jeg så at @Dr.Peedee hadde testet og skrevet litt om opplevelsen der. Har selv enda ikke testet men har lastet ned, mulig jeg tester i kveld hvis tid. https://youtu.be/NLeVl3o5mdo?si=yD-qrNgs2JNRD7Ld Skjønner ikke hvorfor den linken ikke embedder seg... både på youtube app og nettleser... Har fått testet Star Citizen i VR litt mere i dag. Jeg gjentar meg litt sikkert fra Star Citizen tråden nå, men det får så være. Dette kan nemlig «bli noe». Dog, burde vel «vært noe» for flere år siden… Denne alpha pre release greia har blitt melket i årevis nå… Vel vel. Nok om det. Heldigvis kjøres SC VR med OpenXR. Det gir muligheter for bedre ytelse for mange. Jeg vil tro at for Quest 3 brukere så burde det gå greit med OpenXR via Virtual Desktop - VDXR - slik at Steam for eksempel ikke blir involvert i puslespillet. Samme da antar jeg for Pico 4 brukere. Jeg har begge disse headsettene også, men nå befinner jeg meg på pre-juleferie på hytta og tok bare med meg ett headsett - nemlig Pimax Crystal Super. Pimax Crystal Super har sin egen OpenXR runtime via sin Pimax Play software, så jeg regnet med å slippe Steam/SteamVR. Men, dessverre, av en eller annen grunn finner ikke SC VR at jeg har Pimax Play med OpenXR tilgjengelig og kjørende. VR funksjonen i spillet blir ikke aktivert når jeg gjør det på den måten. Derfor må SteamVR til pers… Den gode nyheten er at SC VR kjører OpenXR og ikke OpenVR, så selv om jeg ikke unngår SteamVR så slipper jeg unna OpenVR - som gir dårligst ytelse og eventuell bruk av Open Composite osv. Så alt jeg trenger gjøre er å fortelle SteamVR at den skal være default for OpenXR bruk på maskina mi. Når jeg gjør det på den måten brukes bare SteamVR sin OpenXR som runtime i stedet for Pimax Play OpenXR, og Steam og SteamVR menyer og alt sludder åpner ikke når jeg starter spillet. Puh.. Nok om det. Default render resolution for Crystal Super 50PPD er 6240x6280 pr øye - hvilket er sinnsykt høyt. Jeg prøvde starte spillet med det, men da bare kræsjer det. Så jeg satte ned render resolution i Pimax Play til medium - noe som blir 4600ish x 4600 ish per øye. Fortsatt høyt, men spillet starter. Spillet i denne alpha av alpha versjonen kjøres nå med Vulkan og ikke DirectX 11(slik den vanlige alphaen gjør). Men pga høy oppløsning så velger jeg å bruke DLSS satt til Quality i spillets menyer, i tillegg setter jeg det aller meste av in game graphic settings til medium. Crystal Super er så lyssterk så jeg må leke litt med brightness og gamma sliderne også. Men - selv med disse medium settings ser ting grise-lekkert ut! Så langt virker det som SC VR ikke støtter noe Foveated Rendering/Quadviews, hverken eye tracked eller statisk, slik som f.eks DCS og Microsoft Flightsimulator 2024 gjør. Synd, det hadde hjulpet masse! Regner dog med at utvikleren har dette klart når spillet er ute av alpha og beta og klar for full release i 2048 en gang… Så - det ser grise-lekkert ut, det kan kjøres greit med en bra PC i VR. Men - dette er en alpha av alphaen på en måte, og det merkes. Dette vil nok være avhengig av hvor godt kjent man er med Star Citizen fra før, men jeg må si jeg sliter litt altså. Særlig med kontrollene. Og noen lock ups, da kontrollerne ikke virker som forventet. Problemene mine er som følger.. SC VR støtter ikke håndkontrollere (ennå), så man må bruke da tastatur og mus. Det er IKKE lett å finne riktige taster med VR headsett på f.eks. Men.. heldigvis så støtter det også Xbox/game kontrollere (yay!) og Hotas Setups! Niiiice. Så man kan gå rundt i verden og byene med game kontrolleren (Xbox type for meg) og fly rundt med full Hotas i romskipet.. Problemet med Xbox/game kontroller, særlig for meg som er ny, så er det sånne at tool tips som spretter opp på skjermen når man skal gjøre noe forteller noen ganger hvilken knapp på kontrolleren man skal trykke i kombinasjon ofte med noe annet, for å gjøre det man vil.. Eller det kan like gjerne fortelle deg at du skal trykke på Ctrl-Tab r eller noe annet håpløst, uten å fortelle deg hvilket alternativ man har på game kontrolleren. Noen ganger skal man Se på noe på skjermen, holde inne en tast (F på tastaturet, eller right bumper på kontrolleren) og bevege musa, trykke med musepekeren/musknapp 1 eller A på Xbox kontrolleren på det man vil. Problemet er at musepeker mange gange forsvinner når man bruker right bumper på Kontrolleren stedet for mus. Og da får man jo ikke sett/valgt det man vil… Så da blir det å finne Tast F på tastaturet og musa i blinde, og prøve på den måten… Det er ganske vanskelig å velge fra menyer i spillet, kjøpe utstyr osv fra diverse kiosk automater… bare det å åpne en heisdør kan ta et halvt minutt for å finne riktig sted å titte samtidig som man trykker, eller leiter etter riktig tast og musa der i mørket.. Noen ganger så forsvinner ikke muspekeren når man bruker kontrolleren og det er lettere - bortsett fra at noen ganger er den vertikale aksen invertert når man skal velge fra menyer osv, slik at ned blir opp og motsatt. Ikke hver gang.. noen ganger. Og da blir det vanskelig å få noe muskelminne også. Og i tillegg mens du prøver der å bevege pilen riktig ved å bevege styrespaken på kontrolleren motsatt vei, så spretter det opp tooltips om hvilke tastatur kombinasjoner man kan bruke… Stønn… Nevnte jeg at dette er en VR alpha av alphaen av spillet? .. Gjorde vel det. Å sette opp Hotas tar litt tid, men er verdt det. Bare vær forberedt på at hvis du har gjort noen disconnection av en kontroller fra PC fra sist du spilte spillet for så å plugge den tilbake, så må du gjøre alt på nytt…Og det tar tid.. Men - i Star Citizen fikk jeg følelsen av å fly et romskip faktisk. Mere enn i No Mans Sky, og kanskje Elite Dangeous også. Så, det kan virkelig bli noe dette. Bare ikke i min levetid… jeg er 56 år og ikke faen om de kommer til å få dette ut av pre-release før jeg er dau dessverre. Likevel - skulle dette bli ferdig.. og du og du. Det ville vært noe. Endret i går, 20:20 av Dr.Peedee 1
ps5 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Sim Update 4 var en voldsom vr oppgradering for fs2024 så lurt å reteste om du har hatt denne liggende. Red Bull løpene ekstremt intense men krever gode vr-bein (jeg klarer en 5-6 løp før pause påkreves).
Enceladus Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Testet Star Citizen. Funker det. Men horribel ytelse med Quest 3 og Virtual Desktop. Fulgte denne tutorialen for å sette opp. Det var lett. Å bytte mellom low og high settings i spillet hadde liten til ingen merkbar effekt. Latency er utrolig høy! Vet ikke om det er min setup og settings eller spillet som er skyldig her Mulig det hjelper om jeg bytter til et kablet headset. PSVR2 f.eks. da får jeg jo også OLED. Men PSVR2 har til nå gitt meg dårligere ytelse i alle spill i forhold til Quest 3 med virtual desktop, som jo er litt rart. afc3e023a24f4854d1eda7fe62c42f8c~2.mp4 UI trenger litt arbeid, lol den QR koden. Går det an å slå av hele interfacet? Og er det mulig å bare sitte på med et skip til og fra en planet? Være turist liksom? Jeg orker ikke sette opp HOTAS for dette. Vil egentlig bare se ting, være turist. Endret 2 timer siden av Enceladus
Gunfreak Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden En gang neste år kommer IL2 Korea, Etter sånn 13 år med IL2GB har de endelig begynt å gjøre noe nytt med en delvis ny motor. Ting som drop tanks, 4 motors flyet osv osv. Infantri tropper, pilot kropper. Er noe skeptisk da flyene ser allerede fine nok ut i IL2, derimot har bakke grafikken hvert avleggs siden spillet kom ut. Bakke angrep er rett og slett ikke gøy i il2, grafikken på bakken, trær, hus, enheter og eksplosjoner er då darling det trekker meg rett og slett ut av the moment, og når jeg også skal lage video av dette er det kjipt, og jeg ser fremdeles tydelige spor av Il2 bakke grafikk I Korea. Men i hvertfall sier de at Korea skal støtte flere enheter koblet til PCen. Sånn som det er nå. Kan jeg egentlig ikke spill IL2, uten å koble fra nesten alt jeg har. Da knapper og axis ikke funker i spillet om jeg har enheter jeg ikke bruker i spillet koblet til PCen. Her er første gameplay snut fra Korea.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå