Gunfreak Skrevet lørdag kl 12:30 Skrevet lørdag kl 12:30 (endret) Ok, oppdatering. Problemet med både foaveted rendering og at jeg ikke kunne ta opp med det på, er fikset, det er en plugin jeg har i steam vr, som lar meg recorde i OBS med foveated rendering, av en eller annen grunn er denne steam vr pluginen systemisk og påvirker alt som har med VR å gjøre selv om jeg ikke bruker steam vr. jeg slår den noen ganger av da den påvirker en del spill jeg skal ta opp. Hadde helt glemt den siden jeg ikke har brukt FR på flere uker. at den var av påvirket både at jeg ikke kunne ta opp, og at selve eyetracking og FR var helt fucka. Så nå gjennstår problemene at noen spill ikke funker, da spesielt Ready or not med UEVR injector som vist på bilde. Og jeg har nøyaktig samme følelsen at noe er på linsene mine, når jeg loader noen spill ser det ut som denne forstyrrelsen er T formet, en stor tykk T, der det er et slags mønster, kan best beskrives som firkanter med en hake i. Umulig å beskrive for meg. Problemer at at selv om jeg nå spiller på 80% (som jeg gjorde med de 2 andre) som da er betydelig mer oppløsing, går jo alt dette vekk, selv med 2000% mer oppløsing vil jeg ikke se noe til det, da det er dette mønsteret mellom meg og det jeg skal se. Endret lørdag kl 12:32 av Gunfreak
Dr.Peedee Skrevet lørdag kl 12:44 Skrevet lørdag kl 12:44 (endret) @Gunfreak Her er link til mine Pimax Play og DCS innstillinger. Og Quadviews innstillinger. https://forum.dcs.world/topic/378521-pimax-play-v1421/page/2/#findComment-5692031 Bloom effect og Enable HMD Mask og SSAO i DCS må av. Sharpening 0 i DCS. Har sharpening i Quadviews companion og Pimax Play i stedet. Gamma 1.9 I pimax play under Device meny: Brightness til 99. Under Games meny: FOV normal, Contrast på left og right eye=0, Brightness -2 på Left og Right Eye.Se bildene for detaljer. Endret lørdag kl 12:45 av Dr.Peedee 1
Gunfreak Skrevet lørdag kl 14:45 Skrevet lørdag kl 14:45 2 hours ago, Dr.Peedee said: @Gunfreak Her er link til mine Pimax Play og DCS innstillinger. Og Quadviews innstillinger. https://forum.dcs.world/topic/378521-pimax-play-v1421/page/2/#findComment-5692031 Bloom effect og Enable HMD Mask og SSAO i DCS må av. Sharpening 0 i DCS. Har sharpening i Quadviews companion og Pimax Play i stedet. Gamma 1.9 I pimax play under Device meny: Brightness til 99. Under Games meny: FOV normal, Contrast på left og right eye=0, Brightness -2 på Left og Right Eye.Se bildene for detaljer. Det var også instillinger det, men det hjelper lite på mitt problem, som er linsene, dette har ikke noe med spill eller grafikk å gjøre, det er "noe" på linsene, det er striper/firkanter, det er der noen instillinger gjør de mer tydelige, men de er altid der og de sitter på linsene, enten det er linsene selv, eller noe bak eller foran de. men det er noe på de, se for deg slitte linser, som har svake striper på seg, det er det jeg ser. Og det er ikke relatert til sofwhare, tilkoblinger, det er linsene.
Dr.Peedee Skrevet lørdag kl 17:15 Skrevet lørdag kl 17:15 Gunfreak skrev (2 timer siden): Det var også instillinger det, men det hjelper lite på mitt problem, som er linsene, dette har ikke noe med spill eller grafikk å gjøre, det er "noe" på linsene, det er striper/firkanter, det er der noen instillinger gjør de mer tydelige, men de er altid der og de sitter på linsene, enten det er linsene selv, eller noe bak eller foran de. men det er noe på de, se for deg slitte linser, som har svake striper på seg, det er det jeg ser. Og det er ikke relatert til sofwhare, tilkoblinger, det er linsene. Skjønner. Og utrolig kjedelig! Så uflaks to ganger på rad. Linsene får jeg ikke hjelpa deg med. Kanskje vi skal ringe Durek og høre om han kan fjernhealen de? Mer seriøst , regner det blir retur da? Mura ville jo vært panelene og ikke linsene. Men rart at to voksne mennesker har signert ut kvalitetskontroll skjemaet og sagt at dette er greit. Veldig dumt.
Gunfreak Skrevet lørdag kl 18:28 Skrevet lørdag kl 18:28 1 hour ago, Dr.Peedee said: Skjønner. Og utrolig kjedelig! Så uflaks to ganger på rad. Linsene får jeg ikke hjelpa deg med. Kanskje vi skal ringe Durek og høre om han kan fjernhealen de? Mer seriøst , regner det blir retur da? Mura ville jo vært panelene og ikke linsene. Men rart at to voksne mennesker har signert ut kvalitetskontroll skjemaet og sagt at dette er greit. Veldig dumt. Lurer jo på om jeg er smålig gal. Og min originale Crystal også hadde det, men at jeg aldri skulle ha sett det 2 år. Men så det med en gang(nesten med en gang) i CL og CS. Jeg har jo flydd hundrevis av timer over skyer i OG uten å registrere dette Hadde jeg bare spilt FPS kan det hende jeg ikke hadde merket det så godt. Jeg tok en rask test i Arken Age(første spillet jeg så en markant forbedring i grafikken fra OG) og jeg kan såvidt se effekten (hva enn den er) om jeg ser opp i himmelen og konsenterer. Den er der, men hadde aldri sett den om jeg ikke viste den var der
Dr.Peedee Skrevet søndag kl 04:50 Skrevet søndag kl 04:50 Gunfreak skrev (10 timer siden): Lurer jo på om jeg er smålig gal. Og min originale Crystal også hadde det, men at jeg aldri skulle ha sett det 2 år. Men så det med en gang(nesten med en gang) i CL og CS. Jeg har jo flydd hundrevis av timer over skyer i OG uten å registrere dette Hadde jeg bare spilt FPS kan det hende jeg ikke hadde merket det så godt. Jeg tok en rask test i Arken Age(første spillet jeg så en markant forbedring i grafikken fra OG) og jeg kan såvidt se effekten (hva enn den er) om jeg ser opp i himmelen og konsenterer. Den er der, men hadde aldri sett den om jeg ikke viste den var der Hmm… For å kunne se mura på min Super må jeg legge øyets fokus foran/nærmere enn det som er normal fokus avstand. Da kan jeg se litt. Det er som litt møkkete greier i noen striper på en måte. Ikke mye. Og det er ubehagelig å holde det fokuset lenge av gangen. Og jeg ville aldri tenkt på å gjøre det en gang hvis ikke dette hadde blitt hauset opp så veldig av MRTV Sebastian på YouTube i hans første omtaler av Super. (Men det var nok mer Mura i starten av produksjonen vil jeg tro). Så når jeg spiller ser jeg det ikke. Men du mener det ikke er Mura fra panelene du har, men at linsene er defekte?
Gunfreak Skrevet søndag kl 09:28 Skrevet søndag kl 09:28 4 hours ago, Dr.Peedee said: Hmm… For å kunne se mura på min Super må jeg legge øyets fokus foran/nærmere enn det som er normal fokus avstand. Da kan jeg se litt. Det er som litt møkkete greier i noen striper på en måte. Ikke mye. Og det er ubehagelig å holde det fokuset lenge av gangen. Og jeg ville aldri tenkt på å gjøre det en gang hvis ikke dette hadde blitt hauset opp så veldig av MRTV Sebastian på YouTube i hans første omtaler av Super. (Men det var nok mer Mura i starten av produksjonen vil jeg tro). Så når jeg spiller ser jeg det ikke. Men du mener det ikke er Mura fra panelene du har, men at linsene er defekte? Vet ikke fordi jeg kan ikke huske å ha har Mura før, kan jo hende G2 hadde det, men det er jo nå 2 år siden jeg brukte det. Så husker ikke. Og Q2 og Rift S er det enda lengre siden. Og der var det jo andre ting som man legger mer merke til en mura. Så jeg vet ikke helt hvordan mura egentlig oppfattes. Men det er statisk, som et avtrykk på linsa. (Hvilken side av linsa det er på er vanskelig å vite)
Alak87 Skrevet søndag kl 19:55 Skrevet søndag kl 19:55 Oh om folk lurer på hvorfor VR ikke har tatt av blant vanlige folk, så er vel svaret på de siste to sidene her 😆 Om Valve lanserer Frame i løpet av de neste dagene/mnd. vil jeg anta at det blir langt mer plug&play, så man slipper tech support og andre tredjeparts-apper. Da er vi kanskje et lite steg på veien.
Dr.Peedee Skrevet mandag kl 09:11 Skrevet mandag kl 09:11 Alak87 skrev (12 timer siden): Oh om folk lurer på hvorfor VR ikke har tatt av blant vanlige folk, så er vel svaret på de siste to sidene her 😆 Om Valve lanserer Frame i løpet av de neste dagene/mnd. vil jeg anta at det blir langt mer plug&play, så man slipper tech support og andre tredjeparts-apper. Da er vi kanskje et lite steg på veien. 🤣 Er sant det. PC VR krever mye av maskinvaren, og for beste opplevelse også tid og interesse for å fikle med sånt. Det er en del av hobbyen for meg da. Men en gjennomsnittlig PC gamer greier veldig lett å see opp en Quest 3 for trådløs PC VR. Greier man ikke det så greier man heller ikke installere f.eks nye grafikk drivere når nye spill krever det altså. Easy peasy. For Pimax og annen høyoppløselig PCVR er det annerledes. Det krever sitt, men belønningen er stor når man har den interessen. Kan bare laste ned programvaren og plugge inn headsettet der også. Men da får du ikke beste opplevelse annet enn i enkle spill. Valve blir nok mer Plug and Play, ala Quest 3. Men igjen, for beste opplevelse vil man sikkert måtte tweake og styre der og.
Gunfreak Skrevet mandag kl 10:11 Skrevet mandag kl 10:11 Ok tror super er super defekt. 1. borsett fra Mura, som er like ille som i CL, så har jeg dobbelt syns/skygge på visse bokstaver og tall, denne skyggen flytter seg når jeg beveger hode, i følge google er dette et tegn på feil med linsene, jeg har prøvd IPD fra 58(min IPD, til 62, uten at det bedrer noe.) 2. Fargene ting er for lyst, selv om jeg setter ned til 99, jeg merker det grønne er for lyst grønt, og det ble det samme. Jeg har også en merkelig sak, dere som har Crystal når dere starter, så kan man ha den planeten, eller bare et "tomt" rom, som er i verdensrommet, i Crystal og CL er dette tomme rommet svart, men noen blå/hvite stjene tåker og et hint av lilla, men i Super er alt det svarte lilla, mye mer lilla enn det er i de 2 andre headsettene, dette var noe jeg la merke til når jeg starta super for første gang, men tenkte at jeg husket feil, men nå har jeg lagt vekk Super og funnet frem CL igjen, og nei, det tomme rommet har mye mer svart i seg, som jeg husket, jeg har heller ikke denne double vision/skyggen på bokstaver, og farger virker bedre i både menyer og spill
Enceladus Skrevet mandag kl 18:16 Skrevet mandag kl 18:16 22 hours ago, Alak87 said: Oh om folk lurer på hvorfor VR ikke har tatt av blant vanlige folk, så er vel svaret på de siste to sidene her 😆 Om Valve lanserer Frame i løpet av de neste dagene/mnd. vil jeg anta at det blir langt mer plug&play, så man slipper tech support og andre tredjeparts-apper. Da er vi kanskje et lite steg på veien. Vel, Pimax er ikke akkurat for vanlige folk da, er mer et headsett for sim folk. Og de har rykte på seg for dårlig quality control. Noe jeg selv også har erfart. For folk flest så er Quest godt nok, i hvert fall for standalone. Krever litt mer å sette den opp med skikkelig PC tilkobling, særlig siden Meta gir blanke f i software support der. Så ja, Valve har en god mulighet her til å forbedre PCVR opplevelsen med sitt neste headsett. 1
Dr.Peedee Skrevet mandag kl 19:25 Skrevet mandag kl 19:25 Gunfreak skrev (9 timer siden): Ok tror super er super defekt. 1. borsett fra Mura, som er like ille som i CL, så har jeg dobbelt syns/skygge på visse bokstaver og tall, denne skyggen flytter seg når jeg beveger hode, i følge google er dette et tegn på feil med linsene, jeg har prøvd IPD fra 58(min IPD, til 62, uten at det bedrer noe.) 2. Fargene ting er for lyst, selv om jeg setter ned til 99, jeg merker det grønne er for lyst grønt, og det ble det samme. Jeg har også en merkelig sak, dere som har Crystal når dere starter, så kan man ha den planeten, eller bare et "tomt" rom, som er i verdensrommet, i Crystal og CL er dette tomme rommet svart, men noen blå/hvite stjene tåker og et hint av lilla, men i Super er alt det svarte lilla, mye mer lilla enn det er i de 2 andre headsettene, dette var noe jeg la merke til når jeg starta super for første gang, men tenkte at jeg husket feil, men nå har jeg lagt vekk Super og funnet frem CL igjen, og nei, det tomme rommet har mye mer svart i seg, som jeg husket, jeg har heller ikke denne double vision/skyggen på bokstaver, og farger virker bedre i både menyer og spill Holder ikke bare med 99. Gå til Games tabben i Pimax Play, scroll ned til Brightness Left og Right sliderne. Sett left og right begge til -1. La kontrast sliderne være. Finn lokal dimming og sett slideren lengst til høyre, High. I DCS, finn Gamma og sett den ned til 1.9. Viktig. Hvis ikke DCS ser bra ut da er det noe seriøst galt. Pimax bakgrunnen med verdensrommet vil se gal ut. Men det gjør ikke noe.
MR SPEED Skrevet i går, 08:24 Skrevet i går, 08:24 (endret) https://pimax.com/pages/crystal-super-micro-oled https://www.roadtovr.com/pimax-delays-dream-air-pc-vr-headset/ Endret i går, 13:47 av MR SPEED
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå