Dr.Peedee Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni ps5 skrev (8 timer siden): Trodde Pimax skrøt av manuell qc på disse som bl.a skulle sikre lav mura? Nå skal det sies at q3 i praksis er mura fri og slik sett en dårlig referanse. Psvr2 er selve mura kongen med maks støy. De nye rutinene ble innført først etter at første batch ble laget, slik jeg har forstått det. Veldig få som har fått headsett ennå utenom YouTube folka. Så rimelig sikker på at ATi9800Pro fikk sin Crystal Super fra første batch i og med at han fikk sitt så himla tidlig! Jeg bommet på første batch med noen dager bare på bestillingen min. Men kanskje det er like greit. Pimax har sagt at neste batch ble noe forsinka pga Quality issues på panelene, at de rett og slett ikke hadde mottatt nok paneler fra leverandøren som holdt mål etter de nye standardene de har satt seg. Så, jeg venter litt ekstra og jeg lever i håpet om at jeg får et eksemplar som ikke er alt for galt med mura. 1
ps5 Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Ser ut til at det er dels store kvalitetsproblemer/variasjoner med Super. Her har en tilmed klart å få et svært fingeravtrykk på innside av linse fra fabrikk. Sammen med støv og diverse samt store mengder mura. Pimax er ikke i mål på qc som fryktet. (Pimax Reddit)
Enceladus Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Minner meg om denne reddit tråden for en måneds tid siden: 1
ps5 Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni (endret) Wow for en hengemyr Reddit har blitt. Klarte 4-5 kommentarer før hodet måtte stanges i nærmeste vegg i frustrasjon over klovnene som får herje fritt der.. om ikke annet minner det oss om at diskusjon.no fungerer rimelig bra selv om sensuren noen ganger er litt i overkant ivrig. Endret 23. juni av ps5 1
Dr.Peedee Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Endelig en mer troverdig dato fra Proshop på Pimax Crystal Super - nå utsatt til 22 juli. Bedre det enn å få ny dato for dagen etter hver dag slik jeg har fått siste uka. Kvaliteten på headsettet tar jeg helt med ro. Enten blir det bra - eller ikke. Jeg tror det blir bra. «Alle» uttaler seg negativt om Pimax virker det som, også de som ikke har hatt noen Crystal fra før. Min Crystal er helt super bortsett fra det tullet med batterier da. Hadde det ikke vært for batterier så hadde jeg kanskje venta med å bestille Super.
ExcaliBuR Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Da jeg fikk mitt Pimax Light var ene festet til høyre linse knekt slik at det bare hang i skruen som festet den i toppen. Umulig å bruke headsettet. Sendte i retur og fikk nytt som var finfint. Null stress, bare kjedelig å bruke tid. 1
Dr.Peedee Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni Ny Quest 3 sommer 2025 MYE bedre enn "launch Quest 3"! Original Quest 3 dårligere specs. Jeg kjøpte Quest 3 med en gang jeg fikk tak i den i Norge. Det var vel i 2023? Åkke som, det har vært litt diskusjon her, bl.a. field of view sammenlignet med Crystal Light. En av dere fikk samme eller bedre FOV på Quest 3. Jeg skjønte ikke hvorfor. Min Quest 3 var som å ha på en alt for trang dykkermaske. Helt jævlig. Og jeg kunne IKKE forstå hvorfor noen overhodet kunne like Quest 3. Og ja, jeg hadde batteri/bedre strap pakken. Men - på sommerferie nå. Jeg kjøpte en ny Quest 3, 512Gb - bare på gøy.. noe må man jo ha... Åkke som - den fantes ikke da jeg kjøpte min ved lansering av quest3, altså denn 521GB utgaven. Kjøpte ny strap/batteripakke også. Og du og du. Min forrige Quest må ha vært feilproduksjon... Denne har MYE bedre field of view! Jevnt over skarpere? Tja - men den "store" field of view gjør alt i perifierien skarpere også. Det har vært en gåte for meg at noen gidder bruke Quest 3 for PCVR med så utrolig dårlig passform, så utrolig dårlig field of view. Men... gir mere mening hvis jeg faktisk fikk et feilprodusert headsett for en par årsen. Føles sånn nå med mitt nye Quest 3 1
Papirkurven Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni @Dr.Peedee Merkelig. Lurer på hvor mange dette gjelder.. Jeg synes jo FoV'en er ganske dårlig på min quest 3 også (Kjøpte ved release), men den føltes litt bedre ut en Quest 2, så jeg var fornøyd. Er det andre linser eller noe i de første du kjøpte da eller?
ps5 Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni 5 hours ago, Papirkurven said: @Dr.Peedee Merkelig. Lurer på hvor mange dette gjelder.. Jeg synes jo FoV'en er ganske dårlig på min quest 3 også (Kjøpte ved release), men den føltes litt bedre ut en Quest 2, så jeg var fornøyd. Er det andre linser eller noe i de første du kjøpte da eller? Problemet med fov / stereo overlapp på q3 er de vinklede panelene som gir et stort gap rundt nese som igjen medfører «dykkermaske».
Dr.Peedee Skrevet mandag kl 16:45 Skrevet mandag kl 16:45 Papirkurven skrev (På 28.6.2025 den 22.29): @Dr.Peedee Merkelig. Lurer på hvor mange dette gjelder.. Jeg synes jo FoV'en er ganske dårlig på min quest 3 også (Kjøpte ved release), men den føltes litt bedre ut en Quest 2, så jeg var fornøyd. Er det andre linser eller noe i de første du kjøpte da eller? Jeg har klart bedre horisontal FOV på min nye Quest 3 sammenlignet med min gamle. Men jeg vil tro at linser og paneler er de samme. Tror forskjellen skyldes face gasketen på min første Quest 3. Den er trang, klemmer på siden av hodet/tinningen, og gjør det ubehagelig/vondt og samtidig kommer ikke øynene mine nærme nok linsene til å få noen OK field of view. Men den nye virker større, har bedre plass til trynet mitt, gjør ikke vondt, og øya kommer nærmere linsene - og det gir klar bedre FOV i forhold til min launch day Quest 3.
eYep0k3r Skrevet tirsdag kl 21:15 Skrevet tirsdag kl 21:15 Heisann. Jeg ser på å bestille en Bigscreen Beyond 2 og lurer på om det er noen her som har erfaring med bestilling fra dem, enten den første versionen eller denne? Hovedsaklig er jeg litt bekymret for at de sier VAT (moms/MVA) er inkludert i prisen. Jeg har dårlig erfaring med å bestille andre ting på nettet som blir sendt fra EU og så ende opp med et 25% påslag i pris når varen treffer tollen selvom selger oppgir at det er inkludert i prisen. Jeg prøvde å søke litt rundt på nettet etter erfaringer men fant bare automatisk oversatt søppel som tydeligvis ikke var skrevet av noen som bor i Norge. I og med at prisen er litt høy ville jeg sjekke her Håper på en tilbakemelding, er åpen for drittsnakk / kritikk av produktet også selvfølgeligvis.
Gunfreak Skrevet tirsdag kl 22:10 Skrevet tirsdag kl 22:10 Falcon BMS 3.8 er ute, med helt ny terrain motor. Etter mye om og men fikk jeg lasta ned selve installer. Men installasjonen i seg selv måtte jeg gi opp etter 5 timer. Da bare 70 gig av 300 gig var lasta ned. Og PCen måtte av. Du kan velge reduserte 4k texturer. Default 8k texturer eller extra 16k texturer.
ps5 Skrevet onsdag kl 03:26 Skrevet onsdag kl 03:26 On 6/30/2025 at 11:45 PM, Dr.Peedee said: Jeg har klart bedre horisontal FOV på min nye Quest 3 sammenlignet med min gamle. Men jeg vil tro at linser og paneler er de samme. Tror forskjellen skyldes face gasketen på min første Quest 3. Den er trang, klemmer på siden av hodet/tinningen, og gjør det ubehagelig/vondt og samtidig kommer ikke øynene mine nærme nok linsene til å få noen OK field of view. Men den nye virker større, har bedre plass til trynet mitt, gjør ikke vondt, og øya kommer nærmere linsene - og det gir klar bedre FOV i forhold til min launch day Quest 3. Om du fremdeles har tilgang til begge q3, test gjerne begge med gratis wimfov: https://boll.itch.io/wimfov interessant om du måler objektiv bedre fov. 1
Dr.Peedee Skrevet onsdag kl 07:09 Skrevet onsdag kl 07:09 ps5 skrev (3 timer siden): Om du fremdeles har tilgang til begge q3, test gjerne begge med gratis wimfov: https://boll.itch.io/wimfov interessant om du måler objektiv bedre fov. Ja, det er interessant om det faktisk er objektivt. Jeg har jo ikke begge her, bare den nyeste. Er på hytta på ferie nå. Og det er lett å huske feil hvordan noe man brukte før var. Det innrømmer jeg glatt. Men - rett før ferien fikk junior på 10 leke seg litt med gamle Quest 3. Kun noen korte sessions fordi jeg synes han er litt ung for VR. Da måtte jeg teste også, passe på ting var satt opp riktig osv… selv de kortvarige tingene jeg da gjorde medførte at jeg fikk vondt på sidene av ansiktet. Er ikke sånn med den nye. Så noe må jo være forskjellig på de to. Dog, rart om de har endret design på face gaskets. Det skjønner jeg. Men også rart at jeg ikke har lest om andre som klager regelrett om vondt i ansiktet av å bruke Quest 3 - slik jeg får av min gamle. Noe som har fått meg til å lure om en tidlig batch var annerledes- eller min er feilprodusert. 1
Enceladus Skrevet torsdag kl 19:26 Skrevet torsdag kl 19:26 Ser ut til å være en ganske komplett VR opplevelse nå. 1
ps5 Skrevet fredag kl 06:52 Skrevet fredag kl 06:52 11 hours ago, Enceladus said: Ser ut til å være en ganske komplett VR opplevelse nå. Takk for tips, på 30% nå så tok sjansen på å plukke opp. Får testet om en ukes tid.
Dr.Peedee Skrevet i går, 12:55 Skrevet i går, 12:55 Jeg kjøpte jo ny PC i våres, AMD 9950X3D, 64Gb, RTX 5090 - forrige (som jeg fortsatt har stående) er en I9 13900K, RTX 4090. Jeg har flere VR headsett hjemme. Pimax 8KX, Pimax Crystal, Quest 3, Pico 4, Reverb G1 (G2 solgt),--- + en flere andre før. Fordi jeg gjør "sit down" opplevelser nesten utelukkende i VR - altså bilspill og flysims, så er det Pimax Crystal jeg har brukt på min I913900+RTX4090 rigg. Quest 3 har jeg slitt med at den har vond passform og dårlig field of view. Foruten lav oppløsning osv..da. Jeg har bestilt meg Crystal Super i våres som ser ut til å komme i slutten av juli. Jeg har IKKE testet min Pimax Crystal på min nye RTX 5090 rigg i hele tatt. Faktisk ikke spilt VR overhodet på den (før de siste dagene) - tenkte jeg skulle vente til jeg fikk min Crytal Super. På hytteferie noen uker nå, og med noen uker igjen - så fikk jeg VR abstinens. Den nye PCn var jo med på hytta, men ikke min Pimax Crystal. Så - jeg kjøpte en ny Quest 3 i nærmeste lokale sjappe for å ha VR her oppe til senere også. Lenger opp i tråden skrev jeg om mye bedre passform på denne Quest 3n kjøpt nå i forhold til den jeg kjøpte ved release av Quest 3. Det gir også bedre Field of view. Og - det er ingen tvil - den nye sitter mye bedre på hodet/ansiktet mitt enn den jeg har liggende hjemme i huset. Jeg har sittet flere timer om gangen er (heldigvis noen regnversdager her.. hehe) uten problemer - mens jeg med den gamle ikke har greid over kvarteret en gang. Da har jeg fått direkte vondt i trynet. Men altså - ikke med den nye. Å sammenligne Pimax Crystal mot Quest 3 for PCVR og simulatorer er litt urettferdig mot begge headsett. Men nå som jeg ikke har sett bildekvaliteten på min Crystal på noen uker (og gjør sammenligninger), og ikke lenger plages av smerter i ansiktet/tinning av Quest 3 face gasketen (på min nye) - og fått brukbar field of view på Quest 3 også - så ser jeg lettere hvorfor mange lar seg begeistre over Quest 3 også for PCVR. Jeg bruker Virtual Desktop for å koble sammen Quest 3 og PCn. Her på hytta er routeren i samme i rom som PCn og det gir knall connection. Spillene jeg har testet i VR er Microsoft Fligth Simulator 2024 (ja, den ja - men etter update 2 så skal den visst være bedre i VR enn før), No Man's Sky, og Elite Dangerous (space sim). Elite Dangerous bruker egentlig OpenVR via SteamVR - men takket være Open Composite så kjører jeg det i OpenXR via Virtual Desktop og ser ikke snurten av SteamVR heldigvis. Og på denne maskina får jeg bra ytelse da... Og du og du - dette er morsommere enn jeg husket det for en del år tilbake. Blitt mange timer siste tre dagene. Dårlig anti aliasing er et problem med Elite Dangerous, men det glemmes lett. Jeg har tatt med noe Hotas utstyr hjemmefra som ikke brukes der, og - dæggærn - det er moro dette. No Man's Sky - der har jeg fått gjort så jeg bruker siste DLSS versjon, og får bra ytelse på denne maskina. Skal nok spille det mer senere, men Elite Dangerous stjeler tiden fra det nå. Microsoft Flight Simulator 2024 - det ser ganske så bra ut i 2024 nå. Og med innstillingene mine får jeg bra ytelse. Og det som slår meg med denne maskina er hvor flytende alt føles. Jeg testet MSFS 2024 (og 2020) med Quest 3 hjemme for noe tid siden - jeg holdt ikke ut lenge med den face gasketen der, men uansett da - på min gamle PC med RTX 4090 var det ikke så flytende. Det som irriterer mest med Quest i MSFS 2024 er faktisk Screen door effekten. Den er lett å se dessverre. Oppløsningen er ikke så værst, leser av paneler og displays greit - men screen door er irriterende her. Sikkert en vanesak - men jeg ser det lettere i MSFS enn i Elite Dangerous og No Man's sky av en eller annen grunn. Eller legger mere merke til det da. DCS - DEN lager jeg ligge til jeg er hjemme i min F16 cockpit og fått min nye Crystal Super etter ferien 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå