Dr.Peedee Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni ps5 skrev (8 timer siden): Trodde Pimax skrøt av manuell qc på disse som bl.a skulle sikre lav mura? Nå skal det sies at q3 i praksis er mura fri og slik sett en dårlig referanse. Psvr2 er selve mura kongen med maks støy. De nye rutinene ble innført først etter at første batch ble laget, slik jeg har forstått det. Veldig få som har fått headsett ennå utenom YouTube folka. Så rimelig sikker på at ATi9800Pro fikk sin Crystal Super fra første batch i og med at han fikk sitt så himla tidlig! Jeg bommet på første batch med noen dager bare på bestillingen min. Men kanskje det er like greit. Pimax har sagt at neste batch ble noe forsinka pga Quality issues på panelene, at de rett og slett ikke hadde mottatt nok paneler fra leverandøren som holdt mål etter de nye standardene de har satt seg. Så, jeg venter litt ekstra og jeg lever i håpet om at jeg får et eksemplar som ikke er alt for galt med mura. 1
ps5 Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Ser ut til at det er dels store kvalitetsproblemer/variasjoner med Super. Her har en tilmed klart å få et svært fingeravtrykk på innside av linse fra fabrikk. Sammen med støv og diverse samt store mengder mura. Pimax er ikke i mål på qc som fryktet. (Pimax Reddit)
Enceladus Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Minner meg om denne reddit tråden for en måneds tid siden: 1
ps5 Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni (endret) Wow for en hengemyr Reddit har blitt. Klarte 4-5 kommentarer før hodet måtte stanges i nærmeste vegg i frustrasjon over klovnene som får herje fritt der.. om ikke annet minner det oss om at diskusjon.no fungerer rimelig bra selv om sensuren noen ganger er litt i overkant ivrig. Endret 23. juni av ps5 1
Dr.Peedee Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Endelig en mer troverdig dato fra Proshop på Pimax Crystal Super - nå utsatt til 22 juli. Bedre det enn å få ny dato for dagen etter hver dag slik jeg har fått siste uka. Kvaliteten på headsettet tar jeg helt med ro. Enten blir det bra - eller ikke. Jeg tror det blir bra. «Alle» uttaler seg negativt om Pimax virker det som, også de som ikke har hatt noen Crystal fra før. Min Crystal er helt super bortsett fra det tullet med batterier da. Hadde det ikke vært for batterier så hadde jeg kanskje venta med å bestille Super.
ExcaliBuR Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Da jeg fikk mitt Pimax Light var ene festet til høyre linse knekt slik at det bare hang i skruen som festet den i toppen. Umulig å bruke headsettet. Sendte i retur og fikk nytt som var finfint. Null stress, bare kjedelig å bruke tid. 1
Dr.Peedee Skrevet lørdag kl 19:41 Skrevet lørdag kl 19:41 Ny Quest 3 sommer 2025 MYE bedre enn "launch Quest 3"! Original Quest 3 dårligere specs. Jeg kjøpte Quest 3 med en gang jeg fikk tak i den i Norge. Det var vel i 2023? Åkke som, det har vært litt diskusjon her, bl.a. field of view sammenlignet med Crystal Light. En av dere fikk samme eller bedre FOV på Quest 3. Jeg skjønte ikke hvorfor. Min Quest 3 var som å ha på en alt for trang dykkermaske. Helt jævlig. Og jeg kunne IKKE forstå hvorfor noen overhodet kunne like Quest 3. Og ja, jeg hadde batteri/bedre strap pakken. Men - på sommerferie nå. Jeg kjøpte en ny Quest 3, 512Gb - bare på gøy.. noe må man jo ha... Åkke som - den fantes ikke da jeg kjøpte min ved lansering av quest3, altså denn 521GB utgaven. Kjøpte ny strap/batteripakke også. Og du og du. Min forrige Quest må ha vært feilproduksjon... Denne har MYE bedre field of view! Jevnt over skarpere? Tja - men den "store" field of view gjør alt i perifierien skarpere også. Det har vært en gåte for meg at noen gidder bruke Quest 3 for PCVR med så utrolig dårlig passform, så utrolig dårlig field of view. Men... gir mere mening hvis jeg faktisk fikk et feilprodusert headsett for en par årsen. Føles sånn nå med mitt nye Quest 3 1
Papirkurven Skrevet lørdag kl 20:29 Skrevet lørdag kl 20:29 @Dr.Peedee Merkelig. Lurer på hvor mange dette gjelder.. Jeg synes jo FoV'en er ganske dårlig på min quest 3 også (Kjøpte ved release), men den føltes litt bedre ut en Quest 2, så jeg var fornøyd. Er det andre linser eller noe i de første du kjøpte da eller?
ps5 Skrevet søndag kl 02:07 Skrevet søndag kl 02:07 5 hours ago, Papirkurven said: @Dr.Peedee Merkelig. Lurer på hvor mange dette gjelder.. Jeg synes jo FoV'en er ganske dårlig på min quest 3 også (Kjøpte ved release), men den føltes litt bedre ut en Quest 2, så jeg var fornøyd. Er det andre linser eller noe i de første du kjøpte da eller? Problemet med fov / stereo overlapp på q3 er de vinklede panelene som gir et stort gap rundt nese som igjen medfører «dykkermaske».
Dr.Peedee Skrevet mandag kl 16:45 Skrevet mandag kl 16:45 Papirkurven skrev (På 28.6.2025 den 22.29): @Dr.Peedee Merkelig. Lurer på hvor mange dette gjelder.. Jeg synes jo FoV'en er ganske dårlig på min quest 3 også (Kjøpte ved release), men den føltes litt bedre ut en Quest 2, så jeg var fornøyd. Er det andre linser eller noe i de første du kjøpte da eller? Jeg har klart bedre horisontal FOV på min nye Quest 3 sammenlignet med min gamle. Men jeg vil tro at linser og paneler er de samme. Tror forskjellen skyldes face gasketen på min første Quest 3. Den er trang, klemmer på siden av hodet/tinningen, og gjør det ubehagelig/vondt og samtidig kommer ikke øynene mine nærme nok linsene til å få noen OK field of view. Men den nye virker større, har bedre plass til trynet mitt, gjør ikke vondt, og øya kommer nærmere linsene - og det gir klar bedre FOV i forhold til min launch day Quest 3.
eYep0k3r Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Heisann. Jeg ser på å bestille en Bigscreen Beyond 2 og lurer på om det er noen her som har erfaring med bestilling fra dem, enten den første versionen eller denne? Hovedsaklig er jeg litt bekymret for at de sier VAT (moms/MVA) er inkludert i prisen. Jeg har dårlig erfaring med å bestille andre ting på nettet som blir sendt fra EU og så ende opp med et 25% påslag i pris når varen treffer tollen selvom selger oppgir at det er inkludert i prisen. Jeg prøvde å søke litt rundt på nettet etter erfaringer men fant bare automatisk oversatt søppel som tydeligvis ikke var skrevet av noen som bor i Norge. I og med at prisen er litt høy ville jeg sjekke her Håper på en tilbakemelding, er åpen for drittsnakk / kritikk av produktet også selvfølgeligvis.
Gunfreak Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Falcon BMS 3.8 er ute, med helt ny terrain motor. Etter mye om og men fikk jeg lasta ned selve installer. Men installasjonen i seg selv måtte jeg gi opp etter 5 timer. Da bare 70 gig av 300 gig var lasta ned. Og PCen måtte av. Du kan velge reduserte 4k texturer. Default 8k texturer eller extra 16k texturer.
ps5 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden On 6/30/2025 at 11:45 PM, Dr.Peedee said: Jeg har klart bedre horisontal FOV på min nye Quest 3 sammenlignet med min gamle. Men jeg vil tro at linser og paneler er de samme. Tror forskjellen skyldes face gasketen på min første Quest 3. Den er trang, klemmer på siden av hodet/tinningen, og gjør det ubehagelig/vondt og samtidig kommer ikke øynene mine nærme nok linsene til å få noen OK field of view. Men den nye virker større, har bedre plass til trynet mitt, gjør ikke vondt, og øya kommer nærmere linsene - og det gir klar bedre FOV i forhold til min launch day Quest 3. Om du fremdeles har tilgang til begge q3, test gjerne begge med gratis wimfov: https://boll.itch.io/wimfov interessant om du måler objektiv bedre fov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå