Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små incel gutter gråter allerede på steam forumet, både fordi det er VR only og fordi de må spille som en skummel ekkel dame som sikkert har jentelus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Gunfreak said:

Små incel gutter gråter allerede på steam forumet, både fordi det er VR only og fordi de må spille som en skummel ekkel dame som sikkert har jentelus.

Det var vel en enkelt person som klaget på protagonisk og skulle boikotte, og at folk klager på vr-only har vel vært en greie siden Alyx opprinnelig ble lansert. 

Lurer litt på om Arizona 2 til halv pris er verdt et forsøk, mener å huske at den første var imponerende i sin tid (men det er lenge siden).

Skrevet
2 hours ago, ps5 said:

Det var vel en enkelt person som klaget på protagonisk og skulle boikotte, og at folk klager på vr-only har vel vært en greie siden Alyx opprinnelig ble lansert. 

Lurer litt på om Arizona 2 til halv pris er verdt et forsøk, mener å huske at den første var imponerende i sin tid (men det er lenge siden).

Per nå er det 2 tråder som direkte handler om at man spiller en kvinne, samt flere andre poster i andre  tråder klager på dette. Og forumet har bare hvert oppe noen timer.

Arizona 2 er ok. Men er nok 90% kulere i coop. Og på alt annet enn letteste vanskelighetsgrad, får du latterlig lite ammo. Som hadde hvert ok nok, om du ikke også hadde utrolig lite mele valg og alle mele våpen går kjempefort i stykker. 

Skrevet (endret)
2 hours ago, Gunfreak said:

Arizona 2 er ok. Men er nok 90% kulere i coop. Og på alt annet enn letteste vanskelighetsgrad, får du latterlig lite ammo. Som hadde hvert ok nok, om du ikke også hadde utrolig lite mele valg og alle mele våpen går kjempefort i stykker. 

Takk for advarselen, lite jeg finner mer irriterende enn akkurat slik som dette (prøvde å spille gjennom den gamle klassikeren Budget Cuts igjen nylig og ble så frustrert av frusterende hinder som ligger der kun for å trekke ut spill-tiden at jeg bare måtte gi opp).

Endret av ps5
Skrevet

Æsj. Hatt veldig gode opplevelser i DCS VR med Pimax Crystal i det siste . Silkemykt. Veldig gøy med den nye F16 cockpiten min. 

Og i dag prøvde jeg litt Online også,  PvE server. Hvorfor Æsj? Jo, etter en par vellykkede oppdrag, og så på retur mot basen for å refuele og re-arme flyet - «warning battery low»…. Aaaarg!! Rakk ikke lande og se score eller se nøye hva jeg hadde tatt ut heller. 

Pimax Super - som ikke trenger batteri - kan ikke få den fort nok… og nå virker det som den tidligst kommer i det vi drar på ferie …

Skrevet
22 minutes ago, Dr.Peedee said:

Pimax Super - som ikke trenger batteri - kan ikke få den fort nok… og nå virker det som den tidligst kommer i det vi drar på ferie …

Tror selv jeg nå ville vurdert wide-fov versjonen som vel blir tilgjengelig etterhvert om jeg ikke hadde fått levert enda.  Men jeg venter nå selv på neste generasjon godt fornøyd med batterifri Crystal Light. 

Måtte en tur innom q3 her om dagen, uff den oppløsningen.. Men for noen linser :wow:

• Liker 1
Skrevet
55 minutes ago, ps5 said:

Tror selv jeg nå ville vurdert wide-fov versjonen som vel blir tilgjengelig etterhvert om jeg ikke hadde fått levert enda.  Men jeg venter nå selv på neste generasjon godt fornøyd med batterifri Crystal Light. 

Måtte en tur innom q3 her om dagen, uff den oppløsningen.. Men for noen linser :wow:

Haha! Godt jeg ikke vet hva jeg går glipp av. Synes Quest oppløsning er veldig god 😄

Er ikke noe headset jeg enda har såpass lyst på at jeg føler noe stort behov for å oppgradere. Big Screen Beyond 2 er kanskje det eneste som er litt interessant, men ikke nok til at det brenner lommeboka.

• Liker 1
Skrevet
Enceladus skrev (35 minutter siden):

Haha! Godt jeg ikke vet hva jeg går glipp av. Synes Quest oppløsning er veldig god 😄

Er ikke noe headset jeg enda har såpass lyst på at jeg føler noe stort behov for å oppgradere. Big Screen Beyond 2 er kanskje det eneste som er litt interessant, men ikke nok til at det brenner lommeboka.

Quest oppløsningen er alt annet enn god! :D.   Men greia er at man blir vant til det man bruker til daglig. I blant bruker jeg Quest 3n min og stønner over hvor ille det er. Men - etter en stund tenker jeg ikke på det. 

• Liker 1
Skrevet

Batteri er helt klart det kjipeste. Selv med powered usb, har jeg maks 3-4 timer. Som er helt ok om jeg spiller et singleplayer vr spill der jeg bare kan save. Gå ut og bytte batteri. Ikke greit når man spiller en fly sim. Spesielt om man spiller en kveld online. Der timer fort flyr. 

De burde slippe en slags pakke som man kan stappe ned i batteriet. Som gjørt at headsettet ikke bruker batteri. Jeg har ikke noe tro på at den egentlige ikke kan få nok strøm. De må bare finne en løsning. Men OG Crystal er jo nå forlatt og vi som brukte 20 000kr er fucked. 

• Liker 1
Skrevet
59 minutes ago, Gunfreak said:

Men OG Crystal er jo nå forlatt og vi som brukte 20 000kr er fucked. 

Det har blitt ekstremt irriterende med vr nå at når neste generasjon kommer blir den man sitter med verdiløs over natten. Traff meg på både q2 og reverb g2 (som jeg riktignok ble sittende med litt for lenge). De første generasjonene kunne man faktisk få noe for på bruktmarkedet. Derfor virker også 25k+ investeringene nå som lett galskap. Men er man entusiast..

Skrevet
3 minutes ago, ps5 said:

Det har blitt ekstremt irriterende med vr nå at når neste generasjon kommer blir den man sitter med verdiløs over natten. Traff meg på både q2 og reverb g2 (som jeg riktignok ble sittende med litt for lenge). De første generasjonene kunne man faktisk få noe for på bruktmarkedet. Derfor virker også 25k+ investeringene nå som lett galskap. Men er man entusiast..

Og folk kjøper jo by mobil til 18 000 i året... problemet er at jeg egentlig ikke har penger til å være entusiast. 

Men har dårlig impuls kontroll. Case in point, kjøpte et Moza direct drive wheel. Fordi T150 rattet har gått i stykker og mitt gamle G25 ratt har type 2 knapper. 

Så i stedet for å gå på finn å finne et nytt brukt t150 ratt. Kjøpte jeg det som er "anbefalt entry level direct drive" ratt. (Med extra clutch, så den kan brukes i annet enn fancy racing biler) 

Kommer neste uke.  

F1 24 ser bra ut med alt på max i VR

Skrevet (endret)

Du kan i hvert fall glede deg over at direct drive er en helt annen opplevelse. Lenge leve galskapen 😂 (og ja, du vil trenge racing cockpit for vr).

Endret av ps5
Skrevet
23 minutes ago, ps5 said:

Du kan i hvert fall glede deg over at direct drive er en helt annen opplevelse. Lenge leve galskapen 😂 (og ja, du vil trenge racing cockpit for vr).

Det er jo noe av det svakeste innen direct drive. Bare 3.9nm. Det er jo ca. x2 av en T150. Men lite i forhold til andre direct drive. Men det er en moza. Så er veldig modulært kan bytte ratt, motorer som du føler for.

Skrevet (endret)
16 minutes ago, Gunfreak said:

Det er jo noe av det svakeste innen direct drive. Bare 3.9nm. Det er jo ca. x2 av en T150. Men lite i forhold til andre direct drive. Men det er en moza. Så er veldig modulært kan bytte ratt, motorer som du føler for.

Min er drøyt 11 men det viktigste er den direkte responsen - å kunne agere instinktivt på varierende veigrep kan du glemme med alt annet. Du vil nok treffe oppgraderingslysten etterhvert men dette er en veldig god start.Jeg gikk for logitech da ps5 kompabilitet er veldig kjekt, gt7 vr er helt fantastisk (også med trueforce som er et pluss). 
nå kjenner jeg ikke f1 men i eks ac serien er hemmeligheten å slå av alt av stabilisering - du vil oppleve over og understyring uforstyrret for å raskt bli bedre og få den «ekte» kjøreopplevelsen. 

Endret av ps5
Skrevet
11 minutes ago, Trene Arnholdt said:

Jeg har 11nm på rattet mitt også, men trenger jeg det egentlig? Jeg har stort sett skrudd ned mot 5-6nm da jeg føler det er nermere virkeligheten av å kjøre hardt i svinger.

Reviews jeg så på YouTube sier jo at de fleste biler brukt i motorsport dag har jo servo. Jeg har jo bare erfaring med 2-2.5nm på mine ratt. Og 4 eller 6nm på force feedback stikka mi.

Skrevet

Etter mye knot fikk jeg Elite Dangerous til virke greit. Mest knot med bindings. Ser ut som den glemmer alle bindings om HOTAS har hvert fra koblet fra PCen.

Det er ikke et veldig grafisk krevende spill, så kjører jo full guffe og det som er så ser jo bra ut med Pimax 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Gunfreak said:

Etter mye knot fikk jeg Elite Dangerous til virke greit. Mest knot med bindings. Ser ut som den glemmer alle bindings om HOTAS har hvert fra koblet fra PCen.

Det er ikke et veldig grafisk krevende spill, så kjører jo full guffe og det som er så ser jo bra ut med Pimax 

Jeg hadde problemer med keybinds etter en oppdatering for noen år siden. Hadde backup av keybinds liggende, så det gikk ganske smertefritt å komme i gang igjen. 

HOTAS har blitt koblet til og fra en del uten at det har gjort noe med keybinds for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...