Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trene Arnholdt skrev (1 time siden):

Gratulerer med ny rig! 😃👍

Jeg gikk også for en ferdig komplett-pc for noen uker siden, da det virket umulig å få tak i et 5090.

På min fulgte det med litt deler men ingen forklaring på hva alt var. 

Fant ut at det fulgte med støtte til skjermkortet, som jeg måtte skru på selv. Kortet er langt og tungt, så denne hjelper til så kortet ikke siger ned. Har du fått med deg det, ellers var dette et lite tips. 

Takker. Jeg får sjekke om jeg har fått med støtte. Tenkte ikke på det. Så takk for tipset!

Lenke til kommentar

Har hatt min Pimax Crystal Light et par uker nå så tok en siste avsjekk om jeg skulle beholde den med en a/b test med arbeidshesten q3. Q3 har jo fantastiske linser, veier ingenting, funker trådløst og har kontrollere med glimrende tracking mens PC veier nærmere kiloen, husker ikke rominnstillinger fra 5 minutter siden, har klovnetracking og verden tyngste og stiveste displayport kabel. 

Men i direkte sammenligning i Kayak Mirage med 100% pixelscaling. Nei, her er det ingen vei tilbake. Q3 ble som å se inn i et grøthav, ikke bare oppløsningen men også komprimeringen som var mye mer betydelig enn jeg var klar over. Og på nattestid, lokal dimming er på ingen måte perfekt, men her blir også Elite Dangerous spillbart.

Så ingen retur og dropper oppgradering til Super selv om enda fler pixler og litt mer fov selvsagt frister.

Fremdeles 8999 på proshop som jeg vil si er helt riktig pris.

Endret av ps5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De spillene her har jeg til meta quest 3 noen har til psvr2 der helvete løs i spillingen 

tilbud på mange av de 

Resident evil 4 vr

Metro awakenin vr

Slot car vr 

Guardians frontline vr

Zero caliber 2 vr 

Bulletstorm vr

Realm of the fallen vr

After the fall vr 

AIlen rogue incursion vr

Red matter 2 vr 

Red matter vr 

Lego bricktales vr 

Republioue vr 

Batman arkham shadow vr

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd starten på Oblivion i VR, selve grafikken og slikt er ok, men er jo null kulhet i mele, bare hamre løs, mens fiender hopper gjennom deg, blir vel å bruke mye bue tror jeg, det var ganske ok. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (På 23.4.2025 den 18.10):

Har hatt min Pimax Crystal Light et par uker nå så tok en siste avsjekk om jeg skulle beholde den med en a/b test med arbeidshesten q3. Q3 har jo fantastiske linser, veier ingenting, funker trådløst og har kontrollere med glimrende tracking mens PC veier nærmere kiloen, husker ikke rominnstillinger fra 5 minutter siden, har klovnetracking og verden tyngste og stiveste displayport kabel. 

Men i direkte sammenligning i Kayak Mirage med 100% pixelscaling. Nei, her er det ingen vei tilbake. Q3 ble som å se inn i et grøthav, ikke bare oppløsningen men også komprimeringen som var mye mer betydelig enn jeg var klar over. Og på nattestid, lokal dimming er på ingen måte perfekt, men her blir også Elite Dangerous spillbart.

Så ingen retur og dropper oppgradering til Super selv om enda fler pixler og litt mer fov selvsagt frister.

Fremdeles 8999 på proshop som jeg vil si er helt riktig pris.

8999 for en Crystal Light er veldig bra! 

Du skrev om Crystal Light : Husker ikke rom innstillinger fra fem minutter siden og klovne tracking?

Tviler ikke, men hva har du gjort for å få det til?

Klovnetracking - er det håndkontrollerene du mener da eller? Headset trackingen er hos meg i hvert fall perfekt. 

Det med rom innstillinger skjønner jeg heller ikke. Men kjipt for deg. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Dr.Peedee said:

8999 for en Crystal Light er veldig bra! 

Du skrev om Crystal Light : Husker ikke rom innstillinger fra fem minutter siden og klovne tracking?

Tviler ikke, men hva har du gjort for å få det til?

Klovnetracking - er det håndkontrollerene du mener da eller? Headset trackingen er hos meg i hvert fall perfekt. 

Det med rom innstillinger skjønner jeg heller ikke. Men kjipt for deg. 

Manglende husking av rom klages det bredt på så ikke bare meg (ikke under spill men eks å legge fra seg utstyret for å ta turen bort til pc er tidvis nok til at alt har flyttet seg). Samme gjelder super så antar det er midlertidig problem. Trackingen av spesielt kontrollere er ekstremt frustrerende sammenlignet med eks q3 eller lighthouse når man har et snev av action som tidvis i Alyx - eks det å legge noe i sekken krever gjerne et par tre forsøk hvis man da ikke kræsjer med den brede hjelmen i forsøket :D , men til simulering er dette helt problemfritt. Men at trackingen er minst en generasjon tilbake i tid er det ikke tvil om (minner mest om reverb g2). 
Må legge til at Alyx aldri har sett bedre ut - Valve var tiår før sin tid på content og håper de kommer tilbake.

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Enceladus said:

Etter noen timer med knoting med instillinger fant jeg endelig den magiske formelen for god ytelse og grafikk innstillinger i Oblivion. Jeg er happy nå!

Latency er litt høy, men det er ikke noe jeg merker eller plages av.

Nå skal det spilles!

Har du fått til å bruke holsters? 

Får ikke tak i noen ting jeg har satt i quick slots som skal være tilgjengelig i holsters på ryggen og hofta osv

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Har du fått til å bruke holsters? 

Får ikke tak i noen ting jeg har satt i quick slots som skal være tilgjengelig i holsters på ryggen og hofta osv

Ja funker fint her. Jeg bruker gamepad. Holder inne LB på kontrolleren og så kommer sirkelen opp med quick slots.

Lenke til kommentar

Tenkte litt for måneder siden….jeg tenkte  kjøpe den laptop pc som kan kjøre Half life ALyx, men den pc ble for dyr er bærbar pc som dra spillet den pc jeg skule kjøpe den Her men den ble for dyr for en som er trygda kostet 20.000.kr synes var over kill ang pc 

er noen her som kan hjelpe meg å kjøpe pc som kan kjøre Half life alyx med meta quest 3 da å ikke så dyr som 20.000.kr ca 10.000kr 15.000kr

Endret av MR SPEED
Lenke til kommentar
ps5 skrev (19 timer siden):

Manglende husking av rom klages det bredt på så ikke bare meg (ikke under spill men eks å legge fra seg utstyret for å ta turen bort til pc er tidvis nok til at alt har flyttet seg). Samme gjelder super så antar det er midlertidig problem. Trackingen av spesielt kontrollere er ekstremt frustrerende sammenlignet med eks q3 eller lighthouse når man har et snev av action som tidvis i Alyx - eks det å legge noe i sekken krever gjerne et par tre forsøk hvis man da ikke kræsjer med den brede hjelmen i forsøket :D , men til simulering er dette helt problemfritt. Men at trackingen er minst en generasjon tilbake i tid er det ikke tvil om (minner mest om reverb g2). 
Må legge til at Alyx aldri har sett bedre ut - Valve var tiår før sin tid på content og håper de kommer tilbake.

Ok, det gir mening. Jeg har ikke hatt problem med husking av rom. Men jeg sitter rolig i en cockpit, evt tar av headsett og legger det på en stol ved siden for å gå på do. Og så funker det som det skal når jeg kommer tilbake. Evt trykker jeg knappen for Reset View i simulatoren. Men trenger ikke egentlig. Men det hender at jeg i noen fly i MS Flight sim blir sittende litt langt bak, i andre perfekt. Det er avhengig av hvilket fly. Neppe noe med Pimax å gjøre. 

Håndkontrollerne bruker jeg jo ikke 🤣

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Håndkontrollerne bruker jeg jo ikke 🤣

Forklarer hvorfor du er skjermet fra problemene :D   Men Alyx gjennomspilles på alle vr-sett så bare å brette opp ermene. Hvis du spiller gjennom i en sesjon så er heller ikke rom-husking noe problem.  (12-20 timer). 
Resten av roomscale blir nok henvist til q3 for min del.

Lenke til kommentar

Er irriterende med rom greia. Men tar 10 sekunder å sette opp.

Mer irriterende for meg at jeg har for lite rom for steam vr. Noe som gjør at room scale i stream vr er rar. Som gjør at jeg noen ganger "mister tracking " når jeg bruker stream vr(spesielt når jeg fysisk dukker) og jeg blir stuck i lav stilling. 

Eneste måten å fikse deg på er å gå ut av spille. Ut av steam vr. Og gjøre room greia i pimax på nytt. 

Det er rart, når jeg bruker UEVR injector openxr.  Er det null problemer. Kan gå uker mellom hver gang jeg må gjøre room greia på nytt. UEVR  bare vet hvor jeg er. 

Lenke til kommentar
Sovna skrev (På 27.4.2025 den 9.34):

Finnes kombinasjonen 3D projektor, kurvet lerret og hvor man får effekten oppnådd også fra ps5?

Tenker meg racing. Er så jævlig frustrerende å ikke kunne spille annet enn GT7 via VR på konsoll.

Jeg skjønner ikke posten din. Det er ikke mange spill som støtter 3D skjermer. Det ligger vel 15 år tilbake i tid da 3D Tv var det nye store og Nvidia og noen få PC skjermer kom med 3D støtte. NVidida sluttet støtte det for en haug med år siden.

Jeg HAR en ganske ny fantastisk 4K projektor (støtter faktisk ekte 4K gaming i 120hz også), med støtte for 8K (60hz) signal inn visning for av 8K innhold med E shift (google de som gidder, men gir så godt som 8K oppløsning). Den støtter de gamle 3D blu ray filmene, men jeg må kjøpe 3D briller til den, men det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...