Gå til innhold

Noen med erfaring som trafikkdirigent?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde aldri noen skulle spørre. Du (og flere andre) trengs i Tromsø for å få unna trafikken i rushtida. Det er bare det at det ikke finnes noen offisiell arbeidsgiver som ønsker å betale noen for å utføre jobben, og det mangler også et system for å kunne gi deg myndighet til å dirrigere traffikken.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å stille det samme spørsmålet som deg, IcedInsanity.

 

Jeg har null erfaring med dette yrket. Jeg fikk tilbud om å delta på et kurs om ikke alt for lenge, hos TrafikkDirigering AS. Jeg aner ikke hva sjansene mine er for å få jobb som dette etter endt kurs. Jeg har også null peiling på hva jeg går til, hva dette går ut på, og om dette egentlig er noe for meg.

Lenke til kommentar

Jobben går ut på å dirigere trafikk, nøyaktig korleis du gjer dette er avhengig av kva oppdrag du har fått.

Det kan være at ein står og dirigerer manuelt med radiosamband, eller det kan være ved å kjøyre følgebil.

 

Sidan ein del av vegarbeidet som krever dirigering foregår som nattarbeid så er det forholdsvis greit betalt. Ved arbeid på enkelte fjellovergangar og liknande kan det også være aktuelt å bu på brakkerigg den perioda du er på jobb.

 

I all hovedsak så foregår arbeidet ved planlagte aktivitetar. Dei meir akutte og kortvarige behova for trafikkdirigering som f.eks. ved ulykker og liknande vil det normalt være politiet som tek seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...