Gå til innhold

Oppgradere ram


Assassin1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ofte bruker all rammen din så vil du nok merke en forskjell ja(om du ikke bruker opp det minnet du har så vil du ikke merke noe som helst)

 

Om det bare er å kjøre flere brikker å sette inn kan ingen av oss svare på, vi vet nemlig ikke om du har flere ledige spor på hovedkortet ditt. Men om du har nok ledige spor. Kjøp i vei.

Lenke til kommentar

Om du ofte bruker all rammen din så vil du nok merke en forskjell ja(om du ikke bruker opp det minnet du har så vil du ikke merke noe som helst)

 

Om det bare er å kjøre flere brikker å sette inn kan ingen av oss svare på, vi vet nemlig ikke om du har flere ledige spor på hovedkortet ditt. Men om du har nok ledige spor. Kjøp i vei.

Jeg vet ikke om jeg pleier å bruke all rammen. Bruker pcen mye til gaming, cs go, rainbow six siege, bf4 osv.. Og litt filmer.

 

Jeg har 4 spor og bruker bare 2 av de nå (Asus z170 pro gamer).

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har nok minne vil det bare være bortkasta penger. Hvis du derimot har for lite minne kan ytelsesøkningen være astronomisk.

 

Selv tipper jeg du allerede har mer enn nok.

Da tror jeg dropper det. Trodde at det hadde mye å si.

 

Får heller bruke penger på et bra lydkort. Noen anbefalinger? Kanskje feil sted å spørre om det :p

Lenke til kommentar

Til den slags bruk du nevner, som gaming og film så vil en oppgradering av RAM være totalt bortkastet. Du vil ikke merke et snev av forskjell mellom 16GB og 32GB. Selv ikke gaming i 4K klarer å bruke opp 16GB ;)

Hvorfor ønsker du et bedre lydkort? Vanskelig å anbefale noe uten å vite hva slags preferanser og behov du gar :)

Da slipper jeg å bruke penger på det. Har hørt at ram får spill og programmer til å jobbe fortere osv av en kar, men da tror jeg han hadde lite peiling på det her.

 

Nei jeg sett andre steder at jeg går glipp av mye når jeg bruker det lydkortet som er i hovedkortet og at et bra lydkort vil få spillopplevelsen på et høyere nivå. Bruker nå Asus strix 7.1 sorround headsett.

 

Jeg liker å oppgradere pcen iblant så jeg vil være snill mot den og oppgradere den litt :p

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke lydkort mitt spesial felt, men hadde en kompis som hadde denne, og var meget fornøyd med det: https://www.komplett.no/product/339824/datautstyr/lydkort/asus-xonar-d2pm-lydkort

Nå er jo denne i dyreste laget, men vet at det finnes en ASUS Strix versjon som er litt billigere. Men hvor bra den er aner jeg ikke. Så om du har råd til det, så er nok ikke den til 1500 en dum ide, selv om jeg tror den er mer rettet mot lyd-redigering eller større 7.1 hjemmeannlegg.

Når det kommer til det kompisen din mente om at mer RAM hjalp til at spill gikk "fortere", så er dette kun sant dersom man har forlite RAM. Men da merkes dette fort som lag eller micro stutters ;)

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke lydkort mitt spesial felt, men hadde en kompis som hadde denne, og var meget fornøyd med det: https://www.komplett.no/product/339824/datautstyr/lydkort/asus-xonar-d2pm-lydkort

Nå er jo denne i dyreste laget, men vet at det finnes en ASUS Strix versjon som er litt billigere. Men hvor bra den er aner jeg ikke. Så om du har råd til det, så er nok ikke den til 1500 en dum ide, selv om jeg tror den er mer rettet mot lyd-redigering eller større 7.1 hjemmeannlegg.

Når det kommer til det kompisen din mente om at mer RAM hjalp til at spill gikk "fortere", så er dette kun sant dersom man har forlite RAM. Men da merkes dette fort som lag eller micro stutters ;)

ja nå som jeg slapp å kjøpe ram så har jeg nok råd til den.

 

Men jeg bare lurer på hvor skal jeg koble USB kabelen til den dingsen som fulgte med headsettet i lydkortet. Ser ikke ut som det er USB inngang. Har en sånn dings som på bildet som fulgte med og headsettet er kobla til den. Kan jeg ikke bruke den hvis jeg skal ha lydkort?

post-195407-0-46411300-1456186450_thumb.jpg

post-195407-0-98552000-1456186605_thumb.jpg

post-195407-0-39365800-1456186751_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Om du har stor nok strømforsyning og et hovedkort som støtter det så er det jo mulighet til å spare opp til et brukt 970 kort for SLI. Men da må det som sagt være billig, for ellers kunne man jo likegreit solgt det og oppgradert til 980 ti. Men om du klarer å få et 970 for rundt 2 lapper så er jo det en grei oppgradering.

Vil det gjøre stor forskjell hvis jeg bruker to 970 kort? bruker corsair 750w strømforsyning.

Lenke til kommentar

 

Om du har stor nok strømforsyning og et hovedkort som støtter det så er det jo mulighet til å spare opp til et brukt 970 kort for SLI. Men da må det som sagt være billig, for ellers kunne man jo likegreit solgt det og oppgradert til 980 ti. Men om du klarer å få et 970 for rundt 2 lapper så er jo det en grei oppgradering.

Vil det gjøre stor forskjell hvis jeg bruker to 970 kort? bruker corsair 750w strømforsyning.

 

 

Hvis PSUen har 42 Amps og god effekt så skal 750W holde til 2x 970. Største forskjellen blir at du får mye bedre fps i spill, problemet med SLI er at du fremdeles er begrenset til 4GB vRAM og at ikke alle spill har god støtte for SLI. Så ett nytt GTX 970 er en god oppgradering dersom du får ett billig kort, og er interessert i bedre fps enn det du har i dag ;)

Lenke til kommentar

 

 

Om du har stor nok strømforsyning og et hovedkort som støtter det så er det jo mulighet til å spare opp til et brukt 970 kort for SLI. Men da må det som sagt være billig, for ellers kunne man jo likegreit solgt det og oppgradert til 980 ti. Men om du klarer å få et 970 for rundt 2 lapper så er jo det en grei oppgradering.

Vil det gjøre stor forskjell hvis jeg bruker to 970 kort? bruker corsair 750w strømforsyning.

 

 

Hvis PSUen har 42 Amps og god effekt så skal 750W holde til 2x 970. Største forskjellen blir at du får mye bedre fps i spill, problemet med SLI er at du fremdeles er begrenset til 4GB vRAM og at ikke alle spill har god støtte for SLI. Så ett nytt GTX 970 er en god oppgradering dersom du får ett billig kort, og er interessert i bedre fps enn det du har i dag ;)

 

Hmm. Jeg syntes den kjører spill nå helt greit. Cs go kjører på 300fps med ultra settings. Skjermkort kan jeg kanskje vente litt med da jeg heller ikke finner noen brukte på finn som er lik den jeg har. 

Men takker for svar og info :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...