Gå til innhold

Slå sammen lån


Yohohoho

Anbefalte innlegg

Hei.

Har 2 bolig lån på samme bolig. Ble opprettet slik pga. egentlig litt for lav egenkapital ved kjøp av bolig. 

Har også billån med resterende 30 000kr. 

Boliglån er til sammen 367 000kr. 

Verdi på bolig for 2 år siden var 490 000kr. Usikker på hvor mye den er verdt nå, men skal jeg gå ut ifra boligvekst beskrevet i lokalavisa så kan verdien ligge oppimot 540 000kr nå. 

 

 

Jeg har lyst å slå sammen disse lånene til ett lån, vil dette la seg gjøre? Blir dette en form for refinansiering? Jeg har lite peiling på slikt. 

Ønsker kun 1 lån å forholde meg til. Har prøvd Storebrand men de avslo søknad pga. fellesgjeld i bolig (borettslag). Er det andre banker hvor dette kan gjøres, uten å få sinnsyke renter? 

 

Evt. låne opp 30 000kr på boliglånet og så betale ned billånet med det? 

 

 

Som sagt er jeg ganske grønn på slikt, så setter pris på all feedback. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har 2 bolig lån på samme bolig. Ble opprettet slik pga. egentlig litt for lav egenkapital ved kjøp av bolig. 

Har også billån med resterende 30 000kr. 

Boliglån er til sammen 367 000kr. 

Verdi på bolig for 2 år siden var 490 000kr. Usikker på hvor mye den er verdt nå, men skal jeg gå ut ifra boligvekst beskrevet i lokalavisa så kan verdien ligge oppimot 540 000kr nå. 

 

 

Jeg har lyst å slå sammen disse lånene til ett lån, vil dette la seg gjøre? Blir dette en form for refinansiering? Jeg har lite peiling på slikt. 

Ønsker kun 1 lån å forholde meg til. Har prøvd Storebrand men de avslo søknad pga. fellesgjeld i bolig (borettslag). Er det andre banker hvor dette kan gjøres, uten å få sinnsyke renter? 

 

Evt. låne opp 30 000kr på boliglånet og så betale ned billånet med det? 

 

 

Som sagt er jeg ganske grønn på slikt, så setter pris på all feedback. 

 

Hør med banken din, du må nok sikkert stille med en verdivurdering av bolig. Men husk å betale samme avdrag på billånet da, ellers lurer du bare deg selv. 

Lenke til kommentar

Fasiten vet du når du får en verdivurdering. Som regel gratis å få gjort av en megler.

Dersom det er nok spillerom kan du høre med banken din.

 

Hvis det ikke er et alternativ ville jeg sett på rentene du betaler på lånene dine.
Et alternativ kan være å få avdragsfrihet på det lånet med lavest rente, ofte det største huslånet ditt.

Så betale ned det dyreste lånet ditt så raskt du klarer.

Endret av Marzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...