Gå til innhold

TEST: Sennheiser Momentum Wireless


Anbefalte innlegg

 

 

 

Som i en annet innlegg her, kan jeg anbefale Sony MDR-ZX700, til 1/4 av prisen av de fra Sennheiser..

Topper alt det andre jeg har prøvd ihvertfall, og har bluetooth og alt det andre du lister opp.

 

 

 

Til gjengjeld så er de "kompliserte og triste", og med "en småkjedelig design og en uengasjerende lyd paret med kronglete funksjoner".

 

Man får det man betaler for, og det er ikke alle som på død og liv skal ha det aller billigste.

Så du baserer alt på èn person som bare har brukt den i en testperiode?

 

Og å kategorisere desse som "det aller billigste" er så til de grader skivebom at det gidder jeg ikke å svare på engang. 1,995kr er visstnok veiledende i Norge ( selv om jeg har sett dem billigere som tidligere sagt), men her i Japan betalte jeg rundt 1000kr for dem.

 

Hva testpersonen hos LogB mener om design er vel også likegyldig i denne sammenheng, allikevel trekker han Sony sine ned for kjedelig design (men priser Sol Republic sine som i mine øyner ser grufulle ut). Skulle trodd det var DinSide.no som stod for testen, mtp at LogB neppe har tatt høyde for forskjellige farger i denne testen...

 

Men la gå, jeg skal bruke en test som kilde jeg også, og jeg har på ingen måter valgt den kilden som lovpriser dem mest:

 

http://www.tomsguide.com/us/sony-mdr-zx770bn,review-2764.html

 

Sitater hentet fra overnevnte guide:

 

The Sony MDR-ZX770BZN is great for listening to music.

 

The Sony MDR-ZX770BN headphones consistently delivered clean, balanced audio.

 

Overall, the MDR-ZX770BN headphones are a fine choice for frequent travelers looking to carve out a few minutes of peace during their commute without cutting too much into their bottom line.

 

The Sony MDR-ZX770BN headphones provide a strong mix of audio quality and functionality. For $229, music lovers get a pair of wireless cans that deliver clean, balanced audio. The AINC technology blocks out most ambient noise and delivers an estimated 13 hours of battery life — long enough for most international flights.

 

Du kan også lese videre her, hva andre brukere mener:

http://www.amazon.com/Sony-MDRZX770BN-Bluetooth-Canceling-Headset/dp/B00TA4HRUI

 

Ja det er ikke noe å si på prisen på de, ser de har vært nedom 999,- på tilbud noen dager også her i Norge. Ble faktisk litt overrasket da jeg fant dem ved filtrering av hodetelefoner med ANC og BT på prisjakt.no her en dag. Men de ser ikke særlig pene ut da, skjønne ikke at de som produserer dyrere og mer eksklusive/dyrere/penere headset klarer å føye seg til funksjonalitetskombinasjonen disse har - det er alltid en feil ute å går.

 

Vet du om blåtannslyset er diskret på disse?

Er utrolig lei av blåtannsheadset som blinker blått med jevne mellomrom også når man er paired og i bruk, så om man går rundt på kvelden så blinker man som et dårlig juletre..

 

Skulle gjerne sett disse MDR-XZ770BN i en mer Sennheiser Momentum eller B&O H8 innpakning, om noen kjenner til noe som treffer nærmere der som gjerne må bestilles utaskjærs? (Eller noe som ikke plukkes opp pga feilfiltrering ellerno hos prisguiden / prisjakt ) ??

 

Designsmak etc er jo individuelt, og de helsvarte MDR'ene er riktig så triste. Men den blå/grå varianten er rett så frisk, og ser i mine øyer ihvertfall minst like bra ut som mye av det de ble sammenlignet med på LogB sin test. 

 

Angående blåtannlyset er det nokså diskret ja, og har aldri merket at det har blinket under bruk, selv ikke i stummende mørke. Har ikke fått noen kommentarer fra min bedre halvdel heller som sover på siden av, eller medpassasjerer på fly etc, så går ut ifra at det ikke er et problem.  Eneste er om jeg skrur av musikken/filmen/spillet, og legge hodetelefonene fra meg uten å slå dem skikkelig av, da kan det blinke ganske skarpt et par ganger.  Men etter et par gangs bruk legger man jo inn en vane om å skru dem av skikkelig selvsagt.

 

Det eneste jeg har å utsette på dem er at bassen kunne i noen tilfeller vært en god del dypere, for selv med bassinnstillinger på fullt inne på Xperia-telefonen er det ikke så mye å skryte av.  Men det hadde muligens gått ut over den "rene og pene" lyden.  Å høre musikk med en skikkelig god vokalist er som balsam for ørene med dette headsettet, ihvertfall sammenlignet med alt annet jeg har prøvd.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

<snip>

Det er flott at du er fornøyd med kjøpet ditt. :)

Det var et modent svar på alle måter!

 

Jeg kan jo svare i samme ånd og tippe at du er en sånn wannabe lydfreak som på død og liv skal ha det dyreste innen høyttalere, hodetelefoner etc, men vet såpass lite om lyd at du sitter å streamer lavoppløselig Spotify-musikk, selvsagt gratisversjonen, på dine 6k hodetelefoner koblet trådløst opp imot din dølle Iphone eventuelt ditt overprisete Sonos Lydsystem (vil nesten tippe du har det, du som virker så mainstream, og hodetelefonene dine er nok helt sikkert av typen Beats, by Dr.Dre også, ikke sant?)..... Som gjør at du sitter igjen med en dårligere lydopplevelse enn det andre som kanskje betaler kun 1-2k for sine hodetelefoner, men spiller musikken av på en telefon eller enhet som støtter Hi-Res Audio og i tillegg abonnerer på musikktjenester som støtter f.eks FLAC....

 

Du syns kanskje jeg virker i overkant snurten nå, men når du faller såpass lavt at du "snipper" innlegg til folk er det faktisk bedre at du ikke sier noe. Og da fortjener du svar i samme ånd, selv om dette jeg har skrevet her selvsagt er 100% overdrevet og stereotypisk.

 

Grunnen til at jeg snippet var at jeg kun ville tagge deg i svaret, da jeg ikke ser det som hensiktsmessig å gå inn i en lang diskusjon på noe som er såpass subjektivt.

 

Jeg ser dog at det kan tolkes som at jeg ignorerte det du skrev og at det kan virke provoserende når du jo tross alt har brukt tid og energi på å skrive det. Det beklager jeg, det var ikke meningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

<snip>

 

Det er flott at du er fornøyd med kjøpet ditt. :)

 

Det var et modent svar på alle måter!

 

Jeg kan jo svare i samme ånd og tippe at du er en sånn wannabe lydfreak som på død og liv skal ha det dyreste innen høyttalere, hodetelefoner etc, men vet såpass lite om lyd at du sitter å streamer lavoppløselig Spotify-musikk, selvsagt gratisversjonen, på dine 6k hodetelefoner koblet trådløst opp imot din dølle Iphone eventuelt ditt overprisete Sonos Lydsystem (vil nesten tippe du har det, du som virker så mainstream, og hodetelefonene dine er nok helt sikkert av typen Beats, by Dr.Dre også, ikke sant?)..... Som gjør at du sitter igjen med en dårligere lydopplevelse enn det andre som kanskje betaler kun 1-2k for sine hodetelefoner, men spiller musikken av på en telefon eller enhet som støtter Hi-Res Audio og i tillegg abonnerer på musikktjenester som støtter f.eks FLAC....

 

Du syns kanskje jeg virker i overkant snurten nå, men når du faller såpass lavt at du "snipper" innlegg til folk er det faktisk bedre  at du ikke sier noe.  Og da fortjener du svar i samme ånd, selv om dette jeg har skrevet her selvsagt er 100% overdrevet og stereotypisk.

 

 

 

 

 

Tror du må roe en smule ned her nå... Det å "snippe" en sitering om den blir i overkant lang er da helt vanlig å gjøre? Må si du går langt over bord når det kommer til å gå i direkte angrep på en meddebatant her.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

<snip>

Det er flott at du er fornøyd med kjøpet ditt. :)

Det var et modent svar på alle måter!

 

Jeg kan jo svare i samme ånd og tippe at du er en sånn wannabe lydfreak som på død og liv skal ha det dyreste innen høyttalere, hodetelefoner etc, men vet såpass lite om lyd at du sitter å streamer lavoppløselig Spotify-musikk, selvsagt gratisversjonen, på dine 6k hodetelefoner koblet trådløst opp imot din dølle Iphone eventuelt ditt overprisete Sonos Lydsystem (vil nesten tippe du har det, du som virker så mainstream, og hodetelefonene dine er nok helt sikkert av typen Beats, by Dr.Dre også, ikke sant?)..... Som gjør at du sitter igjen med en dårligere lydopplevelse enn det andre som kanskje betaler kun 1-2k for sine hodetelefoner, men spiller musikken av på en telefon eller enhet som støtter Hi-Res Audio og i tillegg abonnerer på musikktjenester som støtter f.eks FLAC....

 

Du syns kanskje jeg virker i overkant snurten nå, men når du faller såpass lavt at du "snipper" innlegg til folk er det faktisk bedre at du ikke sier noe. Og da fortjener du svar i samme ånd, selv om dette jeg har skrevet her selvsagt er 100% overdrevet og stereotypisk.

 

Grunnen til at jeg snippet var at jeg kun ville tagge deg i svaret, da jeg ikke ser det som hensiktsmessig å gå inn i en lang diskusjon på noe som er såpass subjektivt.

 

Jeg ser dog at det kan tolkes som at jeg ignorerte det du skrev og at det kan virke provoserende når du jo tross alt har brukt tid og energi på å skrive det. Det beklager jeg, det var ikke meningen.

 

Den er grei, og beklager om svaret mitt var i overkant krasst;)

 

Men på andre forum jeg er aktiv på, er snipping på den måten sett på som veldig uhøflig. Om man skal svare noen er det bedre å bare la det stå blankt (istedenfor (snip) ), men mulig reglene er annerledes her=)

Lenke til kommentar

 

 

 

<snip>

 

Det er flott at du er fornøyd med kjøpet ditt. :)

 

Det var et modent svar på alle måter!

 

Jeg kan jo svare i samme ånd og tippe at du er en sånn wannabe lydfreak som på død og liv skal ha det dyreste innen høyttalere, hodetelefoner etc, men vet såpass lite om lyd at du sitter å streamer lavoppløselig Spotify-musikk, selvsagt gratisversjonen, på dine 6k hodetelefoner koblet trådløst opp imot din dølle Iphone eventuelt ditt overprisete Sonos Lydsystem (vil nesten tippe du har det, du som virker så mainstream, og hodetelefonene dine er nok helt sikkert av typen Beats, by Dr.Dre også, ikke sant?)..... Som gjør at du sitter igjen med en dårligere lydopplevelse enn det andre som kanskje betaler kun 1-2k for sine hodetelefoner, men spiller musikken av på en telefon eller enhet som støtter Hi-Res Audio og i tillegg abonnerer på musikktjenester som støtter f.eks FLAC....

 

Du syns kanskje jeg virker i overkant snurten nå, men når du faller såpass lavt at du "snipper" innlegg til folk er det faktisk bedre  at du ikke sier noe.  Og da fortjener du svar i samme ånd, selv om dette jeg har skrevet her selvsagt er 100% overdrevet og stereotypisk.

 

 

 

 

 

Tror du må roe en smule ned her nå... Det å "snippe" en sitering om den blir i overkant lang er da helt vanlig å gjøre? Må si du går langt over bord når det kommer til å gå i direkte angrep på en meddebatant her.

 

Joda, ser den, men svaret mitt var selvsagt veldig stereotypisk og generaliserende, og ikke ment som noe direkte angrep.

 

Å korte ned et innlegg man svarer på er helt greit, men på andre forum er det å skrive "snip" på den måten veldig uhøflig, men jeg har ikke vært aktiv på dette forumet lenge nok til å vite at det visstnok er en helt ok måte å gjøre det på. 

 

Man lærer så lenge man lever;)

Lenke til kommentar

 

Neida. Mitt beste kjøp ever er det første Parrot Zik headsettet som kom for noen år siden. Det kostet meg 3500kr på den tiden. Aldri fått så mange gode timer ut av noe produkt før eller siden. Har hatt det på hodet i snitt 10 timer hver dag i et år nå. Da blir 3500kr lite :)

 

Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt Zik 2.0 så skulle jeg vurdert det her. Men det får holde med 2 Bluetooth headsett for nå :p

 

10 timer hver dag? Hva i all verden er det du driver med?

 

Går hjemme i stua. Neida. 

Jeg jobber som snekker, den siste tiden har jeg i hovedsak kjørt truck og styrt riggen på de større prosjektene. Da går jeg alene 90% av dagen. Og fra jeg drar på jobb til jeg er hjemme igjen tar det ca 10-11 timer. Pluss at jeg ofte bruker de på trening om kveldene, noe som tar typ 3 timer med kjøring og trening  :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Artiklen inneholder en liten feil. Denne bruker ikke siste aptx. Siste versjon heter atpx HD, og skal klare 24 bit og opp til 48 kHz.

Denne versjonen ble kunngjort på CES 2016

 

Man bør være klar over at dagens blåtann, altså ikke atpx HD, ikke støtter CD kvalitet på lyden.

Lenke til kommentar

APT-X HD er jo ikke offisielt levert i noe produkt enda, så sånn sett så har artikkelen sitt på det tørre. Spesielt når vi tar utgangspunkt i at den ble skrevet 17. Februar. Spesifikasjonene er ikke vist frem i detalj heller, vi vet vel enda ikke noe om støttet båndbredde.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Verdens mest overvurderte hodetelefon. Ikke bare gir den deg middelmådig lydkvalitet (HD558 på sitt beste), men Sennheiser tar seg også 4000,- betalt for det.

Om man MÅ ha støydempende hodetelefoner, er det bedre å kjøpe noe billigere, og heller investere de resterende pengene i en hodetelefon av god kvalitet for hjemmebruk. Eventuelt øreplugger ute (Fiio EX1) og hodetelefoner hjemme (Fidelio X2). For er det en lovnad SM bommer fullstendig på, så er det, det at den er alt i ett.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

De fleste av av linkene på prisguide.no her er til "Momentum Wireless" og ikke "Momentum II Wireless". Jeg var innom Lefdal for å høre på og evt. kjøpe disse i dag, men det er  "Momentum Wireless" some de selger.

 

 

Det finnes kun en modell av Momentum som er trådløs, noen butikker kaller den Momentum II Wireless og andre kun Momentum Wireless. Men det er nøyaktig samme modellen.

 

Eneste forskjellen du finner når det gjelder Momentum i trådløs versjon er en som er "over ear" som er den som er testet av Tek.no og en som er "on-ear". Forskjellen ligger altså i om hodetelefonen omslutter øret ditt eller ligger oppå øret. Etter min mening er over ear-varianten best og mest behagelig av de to. 

Lenke til kommentar

Takk for oppklaringen. Det stod i alle fall ikke noe "II" på boksen jeg så på hos Lefdal. Rart de som testet ikke la merke til det, men de fikk kanskje ikke emballasje.

 

 

De ble lansert samtidig som Sennheiser kom med Momentum II av den kablede utgaven så jeg tror det er derfor mange kaller disse for Momentum II / 2.0 Wireless, selv om det aldri har blitt sluppet en Momentum I / 1.0 Wireless.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...