Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpt bruktbil, stor feil med bilen. Hva skal jeg gjøre?


CynicalDuck

Anbefalte innlegg

Det ville vært helt feil å benytte en slik forsikring her. Dette er jo nokså nær en svindelsak, og i det minste en helt klinkende klar reklamasjonssak. Garantisak er det også, for sikkerhets skyld. Firmaet/personen sliter big time, så enkelt er det.

 

Selv om saken åpenbart er en garantisak ville det ikke nødvendigvis være helt feil å brukt en slik forsikring her. Dessverre for bileier kan slike saker dra ut i tid og i mellomtiden er man uten bil. Jeg har selv opplevd at en åpenbar garantisak dro ut i tid pga. bilmerket holdt på å få ny importør her i landet.

 

Merkeverkstedet som formelt ikke var et merkeverksted ville ikke starte arbeidet på bilen før de hadde fått det skriftlig fra den nye importøren at de ville dekke garantiarbeidet. Da tok forsikringselskapet tak i saken og ga beskjed til verkstedet at de bare kunne starte arbeidet på bilen og så ville forsikringselskapet ta det på seg dersom saken ikke løste seg mot dem som hadde garantiansvaret. Jeg fikk da bilen tilbake etter 2 dager. I verste fall kunne jeg ha sittet uten bil i noen måneder mens jeg ventet på at den nye importøren skulle begynne å fungere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg ved dokumentasjon fra Mekonomen i kravet ditt. Ring til tingretten og hør om mulighetene din der, det er ofte gratis å få dratt forhandler for retten og dem kan kreve at han stiller opp. Pass på å få dokumentert at han har endret garanti 50/50 i ettertid på finn.no også. Du vinner dette, enkelt!

 

Advokatfirmaer tilbyr ofte gratis saksvurdering, så du kan stikke innom et advokatkontor, legge frem saken for dem og dem vi fortelle deg om du har en god sak eller ikke, du kan også få såkalt "pro bono" avtale med dem hvor dem ikke får betalt hvis dem ikke klarer å drive inn pengene. Du kan nok få inn pengene selv, så en advokat som tar 5000,- for jobben blir kanskje sløsing men det er dog noe sikrere. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Blir kostbar denne reperasjonen her.. 

Avhengig av hva som må byttes da så klart.. men mellom 30-100000.- må man hvertfall regne. 

Er vel rundt 25000 bare for svinghjulet. Så kommer så klart ny kasse i tillegg. 

 

Det overstiger jo bilens verdi så selgeren bør jo helst være glad at du ønsker å heve kjøpet for det kan jo fort bli enda mer kostbart for ham. 

Lenke til kommentar

Kjenner folk der lignende ting har dratt ut altfor lenge, håper du er mere heldig.

 

Men for å oppsumere, svinghjul har blitt byttet på 150 000km og mekonomen antyder at det nye svinghjulet nå har vært på vei ut ?

 

Er det samne firma som solgte bil som byttet svinghjul ?

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...