Gå til innhold

E-SPORT: Rykket opp til 1. divisjon – to av spillerne vil gi seg på grunn av jukseanklage


Anbefalte innlegg

Jeg gir egentlig blanke i hele CS, men uttalelsen "– Det er stor enighet blant admingruppa om at BLU3 jukser." er tegn på dårlig ledelse. Enten har dere frifunnet dem for juks, eller så har dere ikke. Dere representerer mer en dere selv, stå for deres samlede beslutninger og slutt å undergrav dem med idiotiske utspill. Skal Telenorligaen tas seriøst av noen andre enn en den innerste sirkelen må ledelsen opptre profesjonelt.

 

Forsovidt enig. Enten må man sei at dei vart frifunnet eller so må man lage eigne regler som seier at et 3/4 fleirtal er nokk til domfellelse. Vist man skal ta med kem som stemte ka må det komme fram på ein saklig måte. Er ein grunn til at høgsterett frifinner folk med x antall stemmer for og y antall stemmer mot og ikkje skriver: "Høgsterett frifant den tiltalte, men det var stor enighet innad i domemrteamet at vedkommande sikkert er skyldig".

 

Samtidig synest eg ikkje det er positivt for deira eige rykte at dei trekker seg. Alle kan havne i ein dårlig liga, men so lenge man faktisk ikkje er utestengt vil det å trekke seg kun virke bekreftande med tanke på mistanken om juks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mengdevis med private hax som er undetected, forundrer meg ikke om det blir cheatet i telenorligaen. De vet jo hvordan de skal bruke cheat slik at det ikke ser slik ut....  Det at man streamer betyr absolutt ingenting. (feks kodet at hver 2 skudd i USP skal være HS dersom man har crosshair på target feks. (slik at det virker som det er spray RNG som gir hs kill..) Nok til å vinne begge pistol rundene å få overlegent advantage. Små cheats som nesten ikke merkes men som utgjør en stor forskjell. 

 

Sigh.. Cheaters, cheaters everywhere @ fps pc

 

 

Når noen blir anklaget for å jukse, så har de som regel jukset. Det er i hvert fall mitt inntrykk.

Men jeg ønsker å tro at jeg tar feil i dette tilfellet.

 

For ingenting er er så lavmål som cheats. Hvem er det egentlig de prøver å lure? De vet jo selv hvor dårlig de egentlig er vis de må ty til juks.

Lenke til kommentar

«det er stor enighet innad i admingruppa at BLU3 jukser»

Au da, det sitatet der, oh lord.

Hvis en gruppe (domstol, regjeringen, styret i en bedrift, styret i et idrettslag osv.) blir enige om en felles plattform for å ta beslutninger, slik som her at det kreves at avgjørelsen er enstemmig. Så er det helt hårreisende at ikke de som er med på å ta beslutningen stiller seg bak denne.

Tenk på hvilke signaler dette sitatet sender, det er helt vilt. Personen er frifunnet men får dette hengende over seg. Her er det fullstendig likegyldig om avgjørelsen er feil eller ikke, beslutningen er tatt, da er dette sitatet uakseptabelt.

 

Det hele skaper et veldig stort troverdighetsproblem. Se for dere en seanse der spilleren blir satt under etterforskning for en senere situasjon, avgjørelsen vil jo skape rabalder uavhengig om den er riktig eller ikke.

 

Og til informasjon 2/3 stemmer over 1/3 stemmer er ikke "stor enighet".

Endret av Respwner
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå har det seg slik at de som skriver artikkelen og velger overskriftene, er en av partene i "konflikten". Så det å ta ting med en klype salt er sikkert ikke dumt.

Kan du utdype dette litt? Altså hvilken part du mener jeg som forfatter av artikkelen er oppi dette? Jeg er ikke arrangør, men som redaktør forsøkte jeg å være så nøytral som mulig og finne ut hva som skjer. Har jeg bommet?

Hvem som har med hva og gjøre internt hos dere, har jeg ikke peiling på.

Var kanskje litt kvass i uttalelsen. Men du er tross alt under samme kappe som arrangørene.

Når det er sagt, har du på ingen måte bommet hær. Artikkelen var godt balansert.

Var mer en generell tommelfinger-regel med tanke på informasjons-kilder, eventuelt videre i saken.

Endret av Kmatis93
Lenke til kommentar

Når noen virkelig setter seg tid til å se igjennom titallsvis av demoer, for å finne 1 eller 2 moments de synes er sketchy, så sier det seg selv at på et eller annet tidspunkt vil det skje noe utenom det vanlige. Og når det de i tillegg har utpekt ikke er fishy i det hele tatt, da begynner jeg å lure på om alt er som det skal være på administrator siden?

 

Har selv måtte sende demoer av en hel sesong til admin på gamer.no uten begrunnelse. Og flaks for meg at jeg tar vare på demos :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når noen blir anklaget for å jukse, så har de som regel jukset. Det er i hvert fall mitt inntrykk.

Men jeg ønsker å tro at jeg tar feil i dette tilfellet.

 

 

Værste æ har lest i dag hahahahaha

Nei jeg snakker ikke om public matches med fjortiser hvor alle anklager hverandre for cheats / wallhack / aimbot bla bla bla

Lenke til kommentar

Jeg vil bare påpeke en liten ting til mitt eget innlegg(som også har blitt påpekt av noen få andre her.) Når han skyter mot han på forklift, så er det jo åpenbart at akkurat det er pga han får call fra teammates om at det står en der, siden han skyter jo. Normal kommunikasjon.

 

Vil bare også si at de som kommenterer på de klippene(admins vil jeg tro) høres ufattelig uproffe ut. 

Lenke til kommentar

Jeg vil bare påpeke en liten ting til mitt eget innlegg(som også har blitt påpekt av noen få andre her.) Når han skyter mot han på forklift, så er det jo åpenbart at akkurat det er pga han får call fra teammates om at det står en der, siden han skyter jo. Normal kommunikasjon.

 

Vil bare også si at de som kommenterer på de klippene(admins vil jeg tro) høres ufattelig uproffe ut. 

Vi vet jo ikke om hva som ble callet, la oss si forklift ble callet da, så vet jo ikke han hvor han er på forklift, kan være at han gjemmer seg bak, det er da veldig spesielt at han følger hodet hans direkte gjennom smoken mens han går litt ut for å skyte. 

Nå er det vel slik at teamet har tatt hånd for seg i de matchene der det faktisk er rapportert om cheat og ikke andre tidligere matcher.

 

Det at han har sendt in 12 andre demoer fra andre games har lite å si da disse ikke gjelder de omtale kampene? Kanskje han startet cheate nylig (siste 2-3 kamper) for å komme seg videre i ligaen, holde sin plass osv. 

 

Jeg har selv ingenting med ligaen/gamer.no å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil bare påpeke en liten ting til mitt eget innlegg(som også har blitt påpekt av noen få andre her.) Når han skyter mot han på forklift, så er det jo åpenbart at akkurat det er pga han får call fra teammates om at det står en der, siden han skyter jo. Normal kommunikasjon.

 

Vil bare også si at de som kommenterer på de klippene(admins vil jeg tro) høres ufattelig uproffe ut. 

Vi vet jo ikke om hva som ble callet, la oss si forklift ble callet da, så vet jo ikke han hvor han er på forklift, kan være at han gjemmer seg bak, det er da veldig spesielt at han følger hodet hans direkte gjennom smoken mens han går litt ut for å skyte. 

Nå er det vel slik at teamet har tatt hånd for seg i de matchene der det faktisk er rapportert om cheat og ikke andre tidligere matcher.

 

Det at han har sendt in 12 andre demoer fra andre games har lite å si da disse ikke gjelder de omtale kampene? Kanskje han startet cheate nylig (siste 2-3 kamper) for å komme seg videre i ligaen, holde sin plass osv. 

 

Jeg har selv ingenting med ligaen/gamer.no å gjøre.

Det blir rett og slett for dumt å spekulere på hva som kan være cheat eller ikke, om man ikke finner et definitvt svar på spørsmålet cheater han eller ikke så kan man ikke prøve å vri sin mening ved å spekulere, man må rett og slett holde seg til de bevisene man har og annen fakta.

Lenke til kommentar

"Det er stor enighet blant admingruppa om at BLU3 jukser."

Wow. For en artikkel. Syntes faktisk synd på TienLen nå.

 

Det Stein Wilmann ønsket å si var at flertallet (4 av 6) i admingruppa mente spilleren var skyldig i juks, slik at det står i kjennelsen. Sitatet var ordrett fra intervjuet, men jeg forstår på Wilmann at det kom feil ut. Derfor har jeg nå fjernet sitatet.

 

Dette: Leder for Telenorligaen, Stein Wilmann, forteller i et intervju at «det er stor enighet innad i admingruppa at BLU3 jukser», men to av seks stemte nei.
 
Er altså endret til dette: Leder for Telenorligaen, Stein Wilmann, henviser til at flertallet i admingruppa mente spilleren var skyldig i juks, men at Tien Len tolker kjennelsen feil.
Endret av TST
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir rett og slett for dumt å spekulere på hva som kan være cheat eller ikke, om man ikke finner et definitvt svar på spørsmålet cheater han eller ikke så kan man ikke prøve å vri sin mening ved å spekulere, man må rett og slett holde seg til de bevisene man har og annen fakta.

 

Gjennomgår en del overwatch reports, ca 5 pr dag og kan skrive under på at hendelsen i smoken der lyser røde flagg.  Som sagt så er det eneste jeg har sett fra de. Er man god til å cheate skjuler man det ekstremt godt.

 

En irl venn av meg cheatet så mye at han trodde på sin egen løgn når han mente at han ikke cheatet, var jeg som callet han ut for cheat og det var blodnekt at han ikke cheatet, etterhvert gikk det over i begrunnelse at så lenge han ikke var vacc'ed så var det tomme og respektløse(ja han ble sur når venner anklaget han) spekulasjoner, par måneder senere var det confirmed...  :rofl:

Lenke til kommentar

 

Jeg vil bare påpeke en liten ting til mitt eget innlegg(som også har blitt påpekt av noen få andre her.) Når han skyter mot han på forklift, så er det jo åpenbart at akkurat det er pga han får call fra teammates om at det står en der, siden han skyter jo. Normal kommunikasjon.

 

Vil bare også si at de som kommenterer på de klippene(admins vil jeg tro) høres ufattelig uproffe ut. 

Vi vet jo ikke om hva som ble callet, la oss si forklift ble callet da, så vet jo ikke han hvor han er på forklift, kan være at han gjemmer seg bak, det er da veldig spesielt at han følger hodet hans direkte gjennom smoken mens han går litt ut for å skyte. 

Nå er det vel slik at teamet har tatt hånd for seg i de matchene der det faktisk er rapportert om cheat og ikke andre tidligere matcher.

 

Det at han har sendt in 12 andre demoer fra andre games har lite å si da disse ikke gjelder de omtale kampene? Kanskje han startet cheate nylig (siste 2-3 kamper) for å komme seg videre i ligaen, holde sin plass osv. 

 

Jeg har selv ingenting med ligaen/gamer.no å gjøre.

 

Vi vet ikke hva som ble callet nei. Og da kan man hvertfall ikke hoppe rett til cheat. Kan ikke se akkurat hva teammate ser der, man CT skyter jo mot han, så at han har en viss ide om hvor han er er det ikke urimelig å gå utifra.

Lenke til kommentar

Nei, dette blir bare for dårlig Gamer.no! Orker ikke å se på slikt ræl av en gjeng adminer som består av amatører. Måten dere har håndtert denne saken er helt på tryne og uprofesjonelt! Her har dere startet med å headhuntet spillere fra TienLen som dere burde ha håndtert ved å gjøre det privat og nøytralt fra starten av. Legg ut sterke BEVISER før dere beskylder noen! Maken til en gjeng suppehuer....

 

CHÚC MỪNG NĂM MỚI Tien Len. Stå på gutter!

Lenke til kommentar

 

"Det er stor enighet blant admingruppa om at BLU3 jukser."

Wow. For en artikkel. Syntes faktisk synd på TienLen nå.

 

Det Stein Wilmann ønsket å si var at flertallet (4 av 6) i admingruppa mente spilleren var skyldig i juks, slik at det står i kjennelsen. Sitatet var ordrett fra intervjuet, men jeg forstår på Wilmann at det kom feil ut. Derfor har jeg nå fjernet sitatet.

 

Dette: Leder for Telenorligaen, Stein Wilmann, forteller i et intervju at «det er stor enighet innad i admingruppa at BLU3 jukser», men to av seks stemte nei.
 
Er altså endret til dette: Leder for Telenorligaen, Stein Wilmann, henviser til at flertallet i admingruppa mente spilleren var skyldig i juks, men at Tien Len tolker kjennelsen feil.

 

Flere som gir dere masse kritikk, stå på videre! Heller ban 1 for mye en 3 for lite. Garantert flere som cheater i ligaen som vil komme seg høyere.  

Lenke til kommentar

 

 

"Det er stor enighet blant admingruppa om at BLU3 jukser."

Wow. For en artikkel. Syntes faktisk synd på TienLen nå.

 

Det Stein Wilmann ønsket å si var at flertallet (4 av 6) i admingruppa mente spilleren var skyldig i juks, slik at det står i kjennelsen. Sitatet var ordrett fra intervjuet, men jeg forstår på Wilmann at det kom feil ut. Derfor har jeg nå fjernet sitatet.

 

Dette: Leder for Telenorligaen, Stein Wilmann, forteller i et intervju at «det er stor enighet innad i admingruppa at BLU3 jukser», men to av seks stemte nei.

 

Er altså endret til dette: Leder for Telenorligaen, Stein Wilmann, henviser til at flertallet i admingruppa mente spilleren var skyldig i juks, men at Tien Len tolker kjennelsen feil.

 

Flere som gir dere masse kritikk, stå på videre! Heller ban 1 for mye en 3 for lite. Garantert flere som cheater i ligaen som vil komme seg høyere.  

Hvorfor skal dem banne folk som ikke cheater? Oi vent, ifølge deg cheater jo alle som ser på en smoke :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Er enig at uttalsene fra gamer ikke er helt heldige. MEN jeg synes også at det virker veldig mye mer sannsynlig at det har forekommet juks når spillere trekker seg pga anklager. Hvis man ikke jukser så ta det heller som et kompliment og fortsett å spille. Ved å trekke seg virker man bare skyldig.

 

Vi har ikke tenkt å trekke oss nå. I artikkelen vår så står det at vi hadde tenkt å gi oss, men vi diskuterte dette med resten av laget og vi bestemte oss for å fullføre sesongen. Dette ble diskutert innenfor laget for noen uker siden. Artikkelen vår ble postet rett etter det. Dette er ikke en ny nyhet. Dette bestemte vi oss for før sesongen hadde startet dersom folk trodde at det var noe vi hadde diskutert nå nylig. Det som skjer etter sesongen er uklart.

 

Etter høstsesongen ble vi kontaktet fra gamer/telenorligaen på mail hvor dem spurte om demoer fra de 2 siste kampene i høst sesongen. Dette ga jeg gledelig + resten av kampene. Jeg leverte inn totalt 12 demoer dvs 6 matcher.

 

Dersom folk ønsker å se på demoene kan jeg gjerne legge dem ut offentlig slik at dere kan dømme dem selv.

 

Under "avhør" med Stein Willmann på skype måtte jeg forklare meg for de 2 rundene her som jeg regner med er de 2 beste bevisene dem har.

 

http://www.twitch.tv/blu3kp/v/38544058

( Her mistenker dem at jeg har aimlock)

 

http://www.twitch.tv/blu3kp/v/38546520

( Her ble jeg fortalt at jeg hadde unaturlig crosshairmovement/trigger. Husker ikke helt hva som ble fortalt.)

 

(Beklager for teamspeak lyd osv, dette var noe som ble fort gjort for 1 uke siden)

Hvis dette er "admins" for telenorligaen, så mister jeg helt håpet for norsk e-sport...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...