Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Regnummer EX


StianJ71

Anbefalte innlegg

Jupp. Biler registreres gjennom autosys (håndterer tollpapirer og COC (bilens fødselsattest om du vil)) og autoreg. Skiltene ligger allerede hos de som registrerer dersom de regger mange biler (kommer i bunker) eller så tilsendes de etter registrering. Man kan ikke overstyre dette systemet og må bruke de numrene som er gjort tilgjengelig i systemet. Men du står fritt til å velge registreringssted dersom du har en preferanse for en bokstavkode.

Jeg, for eksempel, spør om attraktive tilgjengelige nummer innen de forskjellige bokstavkombinasjonene og dersom de ikke har noe venter jeg, eller ber pent om de kan ta kontakt når en ny bolk med skilter dukker opp.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp. Biler registreres gjennom autosys (håndterer tollpapirer og COC (bilens fødselsattest om du vil)) og autoreg. Skiltene ligger allerede hos de som registrerer dersom de regger mange biler (kommer i bunker) eller så tilsendes de etter registrering. Man kan ikke overstyre dette systemet og må bruke de numrene som er gjort tilgjengelig i systemet. Men du står fritt til å velge registreringssted dersom du har en preferanse for en bokstavkode.

Jeg, for eksempel, spør om attraktive tilgjengelige nummer innen de forskjellige bokstavkombinasjonene og dersom de ikke har noe venter jeg, eller ber pent om de kan ta kontakt når en ny bolk med skilter dukker opp.

 

Bra forklaring av prosessen, og det er sånn jeg oppfatter at den skal fungere. Men...

 

 

 

 

...som mobile999 påpeker, det er en del feilregistreringer. Jeg er nysgjerrig på hvor disse feilene oppstår. Det kan nesten virke som at tildeling av nytt nummer i en serie er en manuell inntasting, og ikke et løpenummer som genereres automatisk i autoreg?

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...