Gå til innhold

Jeg har laget mitt første spill om en gris som prøver online dating.


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hørt flere og flere folk si at det som virkelig mangler i verden er et spill om desperat gris som forsøker å finne kjærligheten gjennom online dating. Derfor bestemte jeg meg for å gjøre noe med dette, og resultatet er android spillet «Dig Pig». 

Jeg har laget en kort video som presenterer og forklarer spillet (varer 50 sekunder), og håper du har tid til å gi det en titt: 

www.dig-pig.com

Hvis du liker videoen er det en link til Google Play på samme sted hvor du kan laste det spillet. Hadde vært utrolig kult hvis du har tid og teste det og si hva du syns:)

Du kan også lese det IT avisen skrev om oss her: 

http://itavisen.no/2016/02/04/spillet-mitt-om-en-elskovssyk-gris-ble-til-hos-psykologen/
 

Oink og hilsen,
Johan 
Endret av Johan Reisang
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er den eneste reklamevideoen som har blitt presentert her inne som jeg faktisk har sett hele. Digget den! Men gameplayet som var på slutten av videoen så ganske ræv ut, du kommer nok til å tjene masse (ikke ironi) :)

Tusen takk Belphegor! Kjempehyggelig å høre. Selve spillet er veldig enkelt og på sett og vis en vri av Snake, men mellom hvert nivå er det historie, og det er nok ikke til å stikke under en stol at det er rosinen i pølsa :) 

Lenke til kommentar

Kjempebra og morsom film. Vet ikke om spillet i seg selv nødvendigvis er helt i min gate, men opplegget virker absolutt veldig bra!

Tusen takk Herzeleid! Det er bare å teste ut. Hvis du liker historien i videoen vil du nok like spillet :) 

 

Det er et aldri så lite misforhold mellom konsept og gameplay her.

 

Ja, med et budsjett på en havresekk og en ødelagt gitarstreng er dette det beste vi kunne få til i denne omgang, men hvis det skulle vise seg at Gris faller i smak hos folk hadde det vært kult å lage et spill hvor selve historiebiten og gameplaybiten er mye mer integrert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Artig video. Synd appen ikke finnes til iOS, ellers hadde jeg gitt det et forsøk :-)

 

Lykke til videre!

Tusen takk. Vi har forsøkt å finne noen som vil porte spillet til iOS, men så langt har vi ikke hatt flaks med det. Men jeg tror at hvis spillet flyter vil det komme til iOS nokså fort :)

Lenke til kommentar

 

Laster ned nå, tester i morgen  :thumbs:

Oink oink :) Vi forsøker å finjustere det så godt vi kan, så alle tips til forbedringer mottas med en hoppende gris :)

 

Jeg spilte et stykke, og savnet variasjoner i gameplay. Da de først kom, synes jeg det var gått litt lang tid, og på det tidspunktet var spillet blitt såpass vanskelig at jeg mistet tålmodigheten. Saktere/fortere-greiene er bra, men variasjonene burde kanskje introduseres tidligere og være flere.

 

Når det kommer til historien, er jo ikke dette et spill, som du sier, om en gris som dater på Tinder. Historien handler om det, men ikke spillet. "Rosinen i pølsa", men det er egentlig ingen pølse her. Mer pølsevev må på menyen. Hvorfor kan grisen grave seg gjennom jorda? Kanskje overdreven masturbasjon har gitt ham en spesiell teknikk? Jeg savner elementer som binder historien sammen med gameplay og får hele verdenen til å gi mening i seg selv. Nå er det mest en oppstykket tegneserie.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

 

Laster ned nå, tester i morgen  :thumbs:

Oink oink :) Vi forsøker å finjustere det så godt vi kan, så alle tips til forbedringer mottas med en hoppende gris :)

 

Jeg spilte et stykke, og savnet variasjoner i gameplay. Da de først kom, synes jeg det var gått litt lang tid, og på det tidspunktet var spillet blitt såpass vanskelig at jeg mistet tålmodigheten. Saktere/fortere-greiene er bra, men variasjonene burde kanskje introduseres tidligere og være flere.

 

Når det kommer til historien, er jo ikke dette et spill, som du sier, om en gris som dater på Tinder. Historien handler om det, men ikke spillet. "Rosinen i pølsa", men det er egentlig ingen pølse her. Mer pølsevev må på menyen. Hvorfor kan grisen grave seg gjennom jorda? Kanskje overdreven masturbasjon har gitt ham en spesiell teknikk? Jeg savner elementer som binder historien sammen med gameplay og får hele verdenen til å gi mening i seg selv. Nå er det mest en oppstykket tegneserie.

 

 

Tusen takk for feedback! Ideen om overdrevet masturbasjon i forhold til graveteknikken er kul :) Jeg personlig hadde alltid den overbevisningen om at griser kunne grave da de er gode til å finne truffler, selv om denne grisen kanskje har brukt høyrearmen overdrevet mye i forhold til å være såpass god som han er :)

 

Jeg er helt enig med deg om at gameplay og historie er nokså adskilte. Gameplayet er en måte å komme fra A til B på så historien kan fortsette. Det er jo mange veldig enkle spill der ute, men de har jo ofte ikke en historie som binder det sammen, og sånn sett er dette et enkelt spill med en 13 kapitlers historie.

 

Jeg også hadde ønsket at det var mulig å løfte selve gameplayet opp på et mye høyre nivå, men da dette er 101% en indi-spill som ikke har fått en krone i støtte har vi hatt veldig store begrensninger i forhold til hva som er mulig å få til :(

 

Men det vi forsøker å gjøre gameplayet vanskelig, men ikke så vanskelig at du gir opp å ikke vil spille det igjen. Hvilket nivå stoppet du på?  

Lenke til kommentar

Jeg er på det mareritt-brettet med masse fjes. Her er kravene til presisjon for høye for meg og denne kontrollmetoden.

 

Tusen takk for tilbakemeldingen! Ja, det er vrient, men slett ikke umulig. Men som sagt, vi forsøker å finne akkurat riktig dose vanskelighetsgrad. Er det slik at du nå gir opp, og ikke vil prøve å komme videre? Eller er det en mulighet for at du fisker opp spillet neste gang du venter på bussen og prøver igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...