Gå til innhold

Styring av garasjeport


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hva med en sensor (temp?) som jevnlig og ofte sender temperaturdata via f.eks 443MHz, så sier du at dersom man ikke får svar fra denne på 1min lukker porten seg, men om man får svar så åpner den seg.

 

Porten vil da alltid stå åpen når bilen er parkert.

Man må derfor gjøre et unntak på en eller anna sensor som vet at bilen står parkert inne i garasjen.

En laserstråle eller liknende, men som vi vet er det ikke så lett å finne noe kompatibelt .

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

hva med en sensor (temp?) som jevnlig og ofte sender temperaturdata via f.eks 443MHz, så sier du at dersom man ikke får svar fra denne på 1min lukker porten seg, men om man får svar så åpner den seg.

Fordi 1) den kan da lukke seg kun fordi batteriet tar kvelden og 2) det kan ta opp til et minutt for at porten åpner seg.

 

Man altså ha en måte å finne ut om bilen er parkert eller ei hvis man skal automatisere dette til nesten 100%. Men det burde jo ikke være en umulig jobb.

Lenke til kommentar

 

Z-Wave Infrared Distance Sensor for Home Automation (ZW113)

http://nie-tech.en.made-in-china.com/product/hXTxWKDbASci/China-Z-Wave-Infrared-Distance-Sensor-for-Home-Automation-ZW113-.html

 

Bare noe jeg googlet meg til, veldig vag info, kunne denne kanskje detektert om bilen sto i garasjen?

 

Hehe, stilig!

 

$50 er litt mye til å bare kjøpe, men den så interessant ut. :)

Er ikke dette bare vanlige motion sensors?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...