Gå til innhold

Norsk Sosial Dumping


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke "Norge" som driver sosial dumping, men en spesifikk kjøpmann med dårlig dømmekraft.

 

Rett skal være rett  :)

 

Rett skal være rett, men de blir aldri straffet. Stortinget er et elite oligarki og rike foretningsmenn har immunitet mot straff. Først var det Olav Thon som brukte billige arbeidere fra Europa og betalte dem 40 kroner i timelønn.

 

Så var det Petter Stordalen og hans hoteller.

http://www.dagbladet.no/2015/11/02/nyheter/innenriks/petter_stordalen/arbeidsliv/41763707/

 

Så var det Coop som brukte billige europeiske arbeidere.

http://www.bygg.no/article/105073

 

Stortinget er oligarker og rike oligarker er immun mot straff. Selv om hendelsen blir kjent så oppstår det ingen straff mot arbeidsgiverne. 

 

Hvordan har det seg slik at etniske nordmenn har immunitet mot straff?

Mens innvandrer blir straffet? Innvandrer blir straffet umiddelbart. Etniske nordmenn har immunitet mot straff.  http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lime-saken/lime-saken-kan-maatte-betale-tilbake-103-millioner/a/23554003/

Endret av Finland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden når ble etiske nordmenn immune mot straff?

Joda, om man plukker ut noen få saker kan man jo vinkle det slik, men da kan man jo vinkle alle veier.

 

Det er jo en viss forskjell på Lime-saken, der firmaet strengt tatt levde av å hvitevaske penger fra f.eks menneskesmugling, og at ansatte på noen av Stordalen sine hoteller jobber for mye overtid.

 

Men du er vel ikke ute etter å formidle virkeligheten på noen som helst måte vil jeg tro.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Staten driver slavedrift gjennom NAV.

Sysselsetting (aka arbeidstrening, aka avklaring) til 5-6000 i måneden er helt normalt for unge personer som havner på NAV. Og det er ikke snakk om deltid heller, det er snakk om 7,5 timer 5 dager i uka (noen tilfeller 6 dager i uka), og ofte kveldsvakter.

 

Men dette er det ingen som vil ta tak i med mindre man er ei søt, 19 år gammel jente.

Lenke til kommentar

Staten driver slavedrift gjennom NAV.

Sysselsetting (aka arbeidstrening, aka avklaring) til 5-6000 i måneden er helt normalt for unge personer som havner på NAV. Og det er ikke snakk om deltid heller, det er snakk om 7,5 timer 5 dager i uka (noen tilfeller 6 dager i uka), og ofte kveldsvakter.

 

Men dette er det ingen som vil ta tak i med mindre man er ei søt, 19 år gammel jente.

Disse 5-6000 er vel i tillegg til det man ellers får?

Lenke til kommentar

Staten driver slavedrift gjennom NAV. Sysselsetting (aka arbeidstrening, aka avklaring) til 5-6000 i måneden er helt normalt for unge personer som havner på NAV. Og det er ikke snakk om deltid heller, det er snakk om 7,5 timer 5 dager i uka (noen tilfeller 6 dager i uka), og ofte kveldsvakter.

Det er ikke slaveri, det hele er helt frivillig. Vil de ikke arbeide, så la være - ingen tvinger dem. Liker de seg ikke her i landet, kan de flytte til et sted de liker seg bedre. Lykke på reisa!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Norge driver fortsatt med sosial dumping. Dette er helt uakseptabelt. Dette er etnisk nordmann som blir utnyttet. 

http://www.tv2.no/trondheim-rema-1000-innenriks/Tina-19-tjente-16-kroner-i-timen-pa-Rema-1000/7957062

Hva betyr egentlig dette begrepet "sosial dumping"? For meg virker det til å være et begrep som er konstruert opp av fagbevegelsen for at man skal kunne nekte mennesker å fra andre land å jobbe for en lavere lønn enn det som fagbevegelsen synes er akseptabelt. Sagt på en annen måte: "sosial dumping" begrepet virker for meg til å være et begrep man bruker for å forsvare sin egen høye lønn.

 

Når jeg søker opp "sosial dumping" på Wikipedia så står det "Denne artikkelen er snevrere enn hva tittelen skulle tilsi. Artikkelen har Norge-fokus".

 
Når det gjelder den konkrete saken i artikkelen: her burde denne jenta bare gitt butikksjefen fingerern og gått på dagen fremfor å løpe til media og gråte. Ja det høres kanskje litt strengt ut, men det var vel helt fritt for henne å velge hvorvidt hun ville bli der eller ikke.
 
 

Det er ikke slaveri, det hele er helt frivillig. Vil de ikke arbeide, så la være - ingen tvinger dem. Liker de seg ikke her i landet, kan de flytte til et sted de liker seg bedre. Lykke på reisa!

Jeg er enig i det meste du skriver her med unntak av det å flytte. Flytting til et annet land er ganske så mye mer drastisk enn å bytte jobb eller flyttet til en annen plass i landet.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Norge driver fortsatt med sosial dumping. Dette er helt uakseptabelt. Dette er etnisk nordmann som blir utnyttet. 

http://www.tv2.no/trondheim-rema-1000-innenriks/Tina-19-tjente-16-kroner-i-timen-pa-Rema-1000/7957062

 

Hva har det med saken at det er en etnisk nordmann som blir utnyttet egentlig? Ingen skal bli utnyttet på denne måten, spesielt ikke arbeidsinnvandrere, da taper vi jobber mot dem. De har ofte lettere for å finne seg i slikt. 

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det meste du skriver her med unntak av det å flytte. Flytting til et annet land er ganske så mye mer drastisk enn å bytte jobb eller flyttet til en annen plass i landet.

Joda, enig i det. Jeg blir bare så provosert av folk som synes de har krav på "lønn" av NAV-systemet uten å yte noe til gjengjeld.

Lenke til kommentar

 

Jeg er enig i det meste du skriver her med unntak av det å flytte. Flytting til et annet land er ganske så mye mer drastisk enn å bytte jobb eller flyttet til en annen plass i landet.

Joda, enig i det. Jeg blir bare så provosert av folk som synes de har krav på "lønn" av NAV-systemet uten å yte noe til gjengjeld.

 

 

Så en avsagt olje ingeniør som har peiset på siden starten av 70 tallet og er en av grunnsteinene til vår fine tilværelse kan ikke påstå at han har krav på lønn fra NAV? Det er det verste jeg har hørt, klart det er noen som faktisk har krav på dette da de har jobbet hele livet og betalt det som skal til i tilfelle de havner i denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Joda, enig i det. Jeg blir bare så provosert av folk som synes de har krav på "lønn" av NAV-systemet uten å yte noe til gjengjeld.

Jo det kan du si, men nå er vel engang systemet lagt opp slik at det faktisk er mulig? Dersom man ikke liker det så bør man peke fingeren på politikerne som har lagd systemet og ikke det som kun opererer innenfor rammene av det eksisterende regelverket. :)

Lenke til kommentar

Så en avsagt oljeingeniør som har peiset på siden starten av 70 tallet og er en av grunnsteinene til vår fine tilværelse kan ikke påstå at han har krav på lønn fra NAV? Det er det verste jeg har hørt, klart det er noen som faktisk har krav på dette da de har jobbet hele livet og betalt det som skal til i tilfelle de havner i denne situasjonen. 

Du jukser, og sløyfer at jeg skrev "uten å yte noe til gjengjeld". Alle som er i stand til å arbeide bør gjøre det - arbeide med et eller annet i stedet for å dovne seg hjemme og innarbeide uvaner.

Lenke til kommentar

 

Joda, enig i det. Jeg blir bare så provosert av folk som synes de har krav på "lønn" av NAV-systemet uten å yte noe til gjengjeld.

Jo det kan du si, men nå er vel engang systemet lagt opp slik at det faktisk er mulig? Dersom man ikke liker det så bør man peke fingeren på politikerne som har lagd systemet og ikke det som kun opererer innenfor rammene av det eksisterende regelverket.

Det er forståelig AT de benytter seg av mulighetene. Men jeg reagerer når de klager, vi har et av de gunstigste systemene i verden for den som liker å sløve hjemme.

Lenke til kommentar

 

Så en avsagt oljeingeniør som har peiset på siden starten av 70 tallet og er en av grunnsteinene til vår fine tilværelse kan ikke påstå at han har krav på lønn fra NAV? Det er det verste jeg har hørt, klart det er noen som faktisk har krav på dette da de har jobbet hele livet og betalt det som skal til i tilfelle de havner i denne situasjonen. 

Du jukser, og sløyfer at jeg skrev "uten å yte noe til gjengjeld". Alle som er i stand til å arbeide bør gjøre det - arbeide med et eller annet i stedet for å dovne seg hjemme og innarbeide uvaner.

 

 

Poenget er jo at de har gjort sitt, nå sitter de i en vanskelig situasjon og det er klart de mener de har krav på lønn i denne situasjonen.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det er forståelig AT de benytter seg av mulighetene. Men jeg reagerer når de klager, vi har et av de gunstigste systemene i verden for den som liker å sløve hjemme.

Tja, mye vil ha mer? :)

Lenke til kommentar

 

Staten driver slavedrift gjennom NAV.

Sysselsetting (aka arbeidstrening, aka avklaring) til 5-6000 i måneden er helt normalt for unge personer som havner på NAV. Og det er ikke snakk om deltid heller, det er snakk om 7,5 timer 5 dager i uka (noen tilfeller 6 dager i uka), og ofte kveldsvakter.

 

Men dette er det ingen som vil ta tak i med mindre man er ei søt, 19 år gammel jente.

Disse 5-6000 er vel i tillegg til det man ellers får?

 

Nei, det er det man får.
Lenke til kommentar

 

 

Staten driver slavedrift gjennom NAV.

Sysselsetting (aka arbeidstrening, aka avklaring) til 5-6000 i måneden er helt normalt for unge personer som havner på NAV. Og det er ikke snakk om deltid heller, det er snakk om 7,5 timer 5 dager i uka (noen tilfeller 6 dager i uka), og ofte kveldsvakter.

 

Men dette er det ingen som vil ta tak i med mindre man er ei søt, 19 år gammel jente.

Disse 5-6000 er vel i tillegg til det man ellers får?

 

Nei, det er det man får.

 

 

ehm, nei? 

 

 

 

Tilleggsstønader

Gjennomfører du, eller blir utredet med tanke på arbeidsrettede tiltak, kan du også søke om tilleggsstønader til dekning av

  • bøker og undervisningsmateriell
  • daglige reiser
  • reiser til obligatoriske samlinger
  • utgifter til hjemreiser
  • flytteutgifter
  • barnetilsyn
  • ekstrautgifter til bolig
  • utgifter til pleie og tilsyn av familiemedlemmer

Les mer om tilleggsstønader og hvordan du søker. Hvis du søker for en periode før 1. januar 2016, må du lese denne informasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...