Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kan jeg gjøre? Føler meg mislykket.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei Internett.

 

Jeg er en gutt på 28 år. Har en god utdannelse og godt betalt 9-4 jobb fem minutter hjemmefra. Hus, kone, bil, katt og har det egentlig ganske fint.

 

I det siste har jeg slitt med nattesøvnen, og våkner gjerne skjelvende midt på natten med rask pust. Starter morgenen med å kaste opp. Spiser ikke frokost, og første matlysten dukker opp i 10-tiden hvor jeg kanskje klarer en yoghurt. Konsentrasjonen avtar, som fører til at jeg gjør tabber og feil. Disse tabbene går såpass innover meg, spesielt når de er veldig åpenbare i ettertid, at jeg begynner å få plutselige selvmordstanker.

 

Føler at alt er en ond sirkel, og at alle rundt meg er ute etter å påpeke mine feil og mangler. Dette bryter meg såpass ned at tanken på hverdagene gjør at jeg ikke har noe overskuddsenergi på fritiden.

 

Ingen vet såklart om dette, da jeg er flink til å kle på meg et smil når det er folk i nærheten.

 

 

Hva feiler det meg, og er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli "frisk"?

 

 

Anonymous poster hash: 6f2d7...e12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basert på det du skriver kan det virke som om du stiller veldig høye krav til deg sjøl, og når disse ikke innfris tar du det veldig til deg. I det minste har du ganske kraftige symptomer på noe som ikke er helt bra. Jeg ville absolutt få diskutert dette med kvalifisert helsepersonell som kan forstå seg mye mer på dine problemer og hjelpe deg mye mer inngående enn noen her kan. 

Lenke til kommentar

Høres ut for meg som du har "vokst opp" alt for tidlig.... du er kanskje en umoden person og takler ikke voksenlivet enda?..... misfornøyd med både jobben, huset, kona og katta?... på tide å starte på nytt kanskje? dine 5år+ minimum på universitet burde gi deg litt lykke i livet da.... eller har du valgt et deprimerende yrke som megler, advokat eller økonom kanskje?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

 

Tok meg en tur til legen, og fortalte om situasjonen. Men jeg klarer ikke å kle av meg smilet, og synes ikke jeg fikk fortalt hele sannheten. Tok en blodprøve og skal tilbake neste uke for å se om det kan være D-vitaminmangel.

 

Jeg klarte ikke å si noe om verken gråting eller selvmordstanker.

 

Anonymous poster hash: 6f2d7...e12

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

 

Tok meg en tur til legen, og fortalte om situasjonen. Men jeg klarer ikke å kle av meg smilet, og synes ikke jeg fikk fortalt hele sannheten. Tok en blodprøve og skal tilbake neste uke for å se om det kan være D-vitaminmangel.

 

Jeg klarte ikke å si noe om verken gråting eller selvmordstanker.

 

Anonymous poster hash: 6f2d7...e12

Du er bra tjukk i hue. Går til legen og sier ikke hva som feiler deg? Ring og bestill ny time!

 

Redigert: Ser nå at du skal tilbake og levere blodprøve. PRØV Å LEVERE LITT MER AV DEG SELV.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Ikke minst , husk at dette kan være noe alvorlig.

En hjernesvulst for eksempel kan føre til at du blir veldig ustabil emosjonelt , som tidligere hjernesvulst pasient vet jeg en god del om akkurat den biten ( og lever enda med det) så få ut fingeren og skriv ned alt som plager deg på en lapp og sørg for å utbroder dette til legen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å finn årsaken.

 

Eksempler på mulige generelle årsaker:

Problemer med nesa

Kosthold dvs matvarer som holder deg våken (unngå for eksempel tomat med mindre det er om morgenen).

 

Se løsninger og ikke problemer. Tenk at du har tida foran deg og hvis du gjør ting riktig nå så kan du få gode utfall i fremtida :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...