Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det mulig å skifte ipadresse på en enkel måte, uten å bruke ruteren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvis du mener den "Ytre" IP'en du har fått fra ISP, så nei. Det endres ikke i ruteren uansett.

 

Men for lokalnett- IP kan du prøve det som vises her: http://www.tp-link.us/faq-96.html

Tusen takk. Skal forsøke det. Ja, for jeg vet om en i familien som skiftet ip en gang tidligere fordi han fikk raskere nett. Takk skal du ha! 

 

 

Hvis du trenger å bytte IP av en spesifik grunn kan du høre med leverandøren så gjør de det for deg.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du mener den "Ytre" IP'en du har fått fra ISP, så nei. Det endres ikke i ruteren uansett.

 

Men for lokalnett- IP kan du prøve det som vises her: http://www.tp-link.us/faq-96.html

Tusen takk. Skal forsøke det. Ja, for jeg vet om en i familien som skiftet ip en gang tidligere fordi han fikk raskere nett. Takk skal du ha! 

 

 

Hvis du trenger å bytte IP av en spesifik grunn kan du høre med leverandøren så gjør de det for deg.

 

Jeg føler at jeg må. Er en eks som truer med å hacke maskinen min. Så jeg føler at å bytte ip kan være en bra ide. 

Lenke til kommentar

Hvis han skal "hacke maskinen" din trenger han IP'en din i utgangspunktet. Og hvis han har og/eller kan få tak i den, hjelper det ikke å bytte.

 

Tiltak du kan og bør gjøre er å bytte navn og passord på det trådløse nettverket, og bytte passord på internett-tjenester du bruker.

 

Støtter for øvrig Sampson.

Lenke til kommentar

Siden han er eksen din så sitter han neppe i ditt hus, og da er det å endre IP addressen på lokalnettet ditt høyst sannsynlig bortkastet.

Er han IT kyndig så er det mange andre måter å ramme på om han kommer fra utsiden som en IP endring ikke vil hjelpe deg i det hele tatt.

Gjør heller som Ar`Kritz foreslår også lar du det bli med det, IP addressen han ser fra utsiden er styrt av nettleverandøren, og du har nok allerede en hel skokk med Kinamenn som allerede er å banker på den som du ikke ser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden han er eksen din så sitter han neppe i ditt hus, og da er det å endre IP addressen på lokalnettet ditt høyst sannsynlig bortkastet.

Er han IT kyndig så er det mange andre måter å ramme på om han kommer fra utsiden som en IP endring ikke vil hjelpe deg i det hele tatt.

Gjør heller som Ar`Kritz foreslår også lar du det bli med det, IP addressen han ser fra utsiden er styrt av nettleverandøren, og du har nok allerede en hel skokk med Kinamenn som allerede er å banker på den som du ikke ser.

Han forsøker å ramme meg på alle måter. Dersom han ser at jeg er på en chat, ber han moderatorer banne ipadressen, og forteller mye feilaktig informasjon om meg, som ikke er sant. Er jeg på et annet kontaktforum, så ber han moderator banne ipadressen min basert på feilaktig informasjon. Han stalker meg, og holder på overalt. 

Her var det en måte å skifte på. 

https://nrkbeta.no/2012/01/06/slik-far-du-amerikansk-ip-adresse/

 

https://www.hidemyass.com/how-vpn-works

Lenke til kommentar

Hvis han skal "hacke maskinen" din trenger han IP'en din i utgangspunktet. Og hvis han har og/eller kan få tak i den, hjelper det ikke å bytte.

 

Tiltak du kan og bør gjøre er å bytte navn og passord på det trådløse nettverket, og bytte passord på internett-tjenester du bruker.

 

Støtter for øvrig Sampson.

Han har fått meg urettferdig bannet fra to kontaktforum som jeg bruker. Han sier at han skal forsøke å få meg bannet her også, og på alt jeg bruker. Så jeg er litt fortvilt, for jeg satte høy pris på å ha tilgang til de to kontaktforum som jeg brukte. Men nå får jeg ikke bruke dem fordi eksen har sagt feilaktig informasjon om meg. 

Lenke til kommentar

Eksen din er nok bare full av dritt.

Han har holdt på slik før, og så ble vi sammen igjen, og så nå har han begynt på igjen!!!!! Han stalker meg, og får meg bannet overalt. Han har funnet ut at jeg har en bruker her og nå. Han holder på sånn hele tiden. 

Han gjorde det samme en gang tidligere. Og forklarte etterpå at han gjorde det fordi han bryr seg om meg. ;) . Han er ganske dominerende type. 

 

Kjedelig. Men jeg får forsøke å forandre ip, slik at jeg kan leve normalt igjen. 

Lenke til kommentar

 

Siden han er eksen din så sitter han neppe i ditt hus, og da er det å endre IP addressen på lokalnettet ditt høyst sannsynlig bortkastet.

Er han IT kyndig så er det mange andre måter å ramme på om han kommer fra utsiden som en IP endring ikke vil hjelpe deg i det hele tatt.

Gjør heller som Ar`Kritz foreslår også lar du det bli med det, IP addressen han ser fra utsiden er styrt av nettleverandøren, og du har nok allerede en hel skokk med Kinamenn som allerede er å banker på den som du ikke ser.

Han forsøker å ramme meg på alle måter. Dersom han ser at jeg er på en chat, ber han moderatorer banne ipadressen, og forteller mye feilaktig informasjon om meg, som ikke er sant. Er jeg på et annet kontaktforum, så ber han moderator banne ipadressen min basert på feilaktig informasjon. Han stalker meg, og holder på overalt. 

Her var det en måte å skifte på. 

https://nrkbeta.no/2012/01/06/slik-far-du-amerikansk-ip-adresse/

 

https://www.hidemyass.com/how-vpn-works

 

 

Du endrer ikke IP addresse ved å bruke VPN, du sender infoen innom en 3 part, og da ser det ut som du har en annen IP addresse fra utsiden.

Dette er akkurat det samme som å sende brev til en annen person, få denne personen til å skrive på korrekt adresse hvor du vil ha det sendt og postlegge det.

Det vil da se ut som brevet er postlagt hvor denne personen befinner seg.

Men din orginale IP som går til deg, vil fortsatt være der.

 

Lenke til kommentar

 

 

Siden han er eksen din så sitter han neppe i ditt hus, og da er det å endre IP addressen på lokalnettet ditt høyst sannsynlig bortkastet.

Er han IT kyndig så er det mange andre måter å ramme på om han kommer fra utsiden som en IP endring ikke vil hjelpe deg i det hele tatt.

Gjør heller som Ar`Kritz foreslår også lar du det bli med det, IP addressen han ser fra utsiden er styrt av nettleverandøren, og du har nok allerede en hel skokk med Kinamenn som allerede er å banker på den som du ikke ser.

Han forsøker å ramme meg på alle måter. Dersom han ser at jeg er på en chat, ber han moderatorer banne ipadressen, og forteller mye feilaktig informasjon om meg, som ikke er sant. Er jeg på et annet kontaktforum, så ber han moderator banne ipadressen min basert på feilaktig informasjon. Han stalker meg, og holder på overalt.

Her var det en måte å skifte på.

https://nrkbeta.no/2012/01/06/slik-far-du-amerikansk-ip-adresse/

 

https://www.hidemyass.com/how-vpn-works

Du endrer ikke IP addresse ved å bruke VPN, du sender infoen innom en 3 part, og da ser det ut som du har en annen IP addresse fra utsiden.

Dette er akkurat det samme som å sende brev til en annen person, få denne personen til å skrive på korrekt adresse hvor du vil ha det sendt og postlegge det.

Det vil da se ut som brevet er postlagt hvor denne personen befinner seg.

Men din orginale IP som går til deg, vil fortsatt være der.

Kjedelig situasjon. Men dersom jeg flytter så blir ip endret automatisk. Jeg har tenkt å mulig flytte i en ny leilighet.

Lenke til kommentar

Han finner ikke ut hvor du er utifra IP'n din. Han vet ikke hvilke IP'er som er på forskjellig fora. Enten så er det brukernavnet ditt han finner det pga eller muligens har du et 'spion' program på din PC

ja, jeg forstår ikke hvordan han har klart å surfe opp alt mulig om meg på nettet. Kanskje han har et spionpogram- hackepogram på pcen sin...

Lenke til kommentar

Nei, slikt fungerer motsatt, det som menes er at han kan ha installert ett program som sladrer på DIN maskin.

I så fall burde du vurdere å installere på nytt, eller finne noen til å nappe det ut, mest sannsynlig er det "hyllevare" ala noe som ble solgt for en stund tilbake.

 

Eller så har du dårlige nettvaner ved å bruke samme passord overalt, eller ett passord som er veldig lett å gjette seg til om man kjenner deg.

Eksempler på slikt er navn på kjæledyr for eksempel.

Lenke til kommentar

 

Han finner ikke ut hvor du er utifra IP'n din. Han vet ikke hvilke IP'er som er på forskjellig fora. Enten så er det brukernavnet ditt han finner det pga eller muligens har du et 'spion' program på din PC

ja, jeg forstår ikke hvordan han har klart å surfe opp alt mulig om meg på nettet. Kanskje han har et spionpogram- hackepogram på pcen sin...

 

På PCen din, heller, om det skulle være til noen nytte. Eller så sjekket han alt dette mens dere var sammen.

 

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor du ble sammen med ham igjen om han gjorde dette mot deg første gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...