Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre Sandefjord-Tromsø på moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også en GPR engang, den var ikke mye god å kjøre lengre enn 30 minutter på omgangen... Altfor hardt sete og knotete sittestilling!

Med det sagt så høres det ut som en morsom tur. Som flere her har nevnt er det nok noe du kommer til å huske resten av livet om du gjennomfører det.

Sålenge mopeden er i bra stand, med riktig dysing, så burde det rent teknisk gå bra. Det forutsetter at du ikke ligger med konstant gass og turtall over lengre perioder, men heller varierer dette litt.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt en del MC den siste tiden og den lengste dagsetappen jeg har hatt så langt er på 78 mil. Jeg tok meg så klart god tid på turen og stoppet litt i ny og ne, men synes det er greit å stoppe sånn ca. en gang i timen, kanskje oftere. Man må jo ha bensin ganske ofte også. Men etter rundt 80 mil på en dag så er vertfall jeg fornøyd. Joda, jeg kan sikkert kjøre lenger enn dette også, men da blir det mest transportetappe og ikke "kosetur". Man begynner å kjenne det i skinkene da ja.

 

Men normalt sett så legger jeg opp dagsturer på rundt 40 mil. Det er ganske passe synes jeg. Da har man tid til litt stopp, ta noen bilder, fylle bensin og kanskje hive innpå en kopp kaffe etc. Det er jo ikke om å gjøre å kjøre lengst mulig.

 

Men på moped vil man sikkert bruke dobbelt så lang tid (om ikke mer) på 40 mil og da blir det MANGE timer på salen. Jeg ser for meg at 20-30 mil pr. dag er det man kan holde ut på en moped hvis man da ikke skal pine seg selv eller har som mål og komme lengst mulig. Når man kommer lenger nord og hvis man kjører kystveien så er det også mange ferger og dermed mye ventetid som må beregnes også.

 

Så jeg tror man lett bør regne en uke på 190 mil med moped.

Lenke til kommentar

Så jeg tror man lett bør regne en uke på 190 mil med moped.

Nå er jo ikke vitsen å komme fort fram, heller, da. Haster det så jævlig, er  det fly som gjelder.

Ingenting er bedre enn om en kan avse 14 dager og snegle seg fram til Røros - Stjørdal - Brønnøysund -Bodø - Moskenes i Lofoten - Andenes - Senja - Kvaløya- Tromsø. Mer minnerikt enn dette blir det ikke!

Lenke til kommentar

 

Så jeg tror man lett bør regne en uke på 190 mil med moped.

Nå er jo ikke vitsen å komme fort fram, heller, da. Haster det så jævlig, er  det fly som gjelder.

Ingenting er bedre enn om en kan avse 14 dager og snegle seg fram til Røros - Stjørdal - Brønnøysund -Bodø - Moskenes i Lofoten - Andenes - Senja - Kvaløya- Tromsø. Mer minnerikt enn dette blir det ikke!

 

Nei, men nå sier jo TS at han regner med to dager i en av sine første poster og det viser jo at man må komme med litt mer jordnære tall å slenge på bordet. Jeg synes TS skal ta en test tur på 10 mil. Så kan han gange denne turen med tallet ti. Da har man EN dagsetappe (hvis målet er to dager totalt) Jeg vil si at dette er ganske umulig å få til.

Lenke til kommentar

Jeg tok hans "et par dager" (som var et svar til mine "fire dager") for en spøkefull underdrivelse, à la at en dyr luksusgjenstand "kostet et par kroner, ja". 

Faktum er jo at han må tilbringe noe i nærheten av 48 timer på setet.

Jepp, 48 timer på salen (er bare sykler som har sete) :)

 

Kjører man konstant 12 timer hver dag (noe jeg annser som VELDIG mye på en sal) så bruker man fire dager. Jeg tror at hvis man setter av en uke eller kanskje mer så får man en fin tur. Altså hvis moppa ikke går i "oppløsning" :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...