Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW f30 2013 - Ulyd


Rockàll

Anbefalte innlegg

Hei dere, 

 

Jeg har en F30 som jeg har fått ett lite problem med som jeg sliter med å identifisere og håper noen her kan hjelpe meg litt på vei.

 

Jeg oppdaget det for litt siden at det var en liten 'ulyd' i fra noe i området venstre fremhjul når jeg kjørte. Etter å ha merket det i ett par uker har jeg det bare i kortere perioder i rushtrafikk/lav fart. Har aldri merket det varer i mer enn ett par sekunder og oppleverer det aldri etter å ha kommet opp i noe nevneverdig fart. Jeg misstenkte først hjullager men etter hva jeg har forstått ville farten på bilen ha påvirket dette. Det er ikke ulyd ved oppbremsning men ka vær litt lyd rett etter en oppbremsning. Men dette er også sporadisk fremfor at det er ett mønster. 

 

Jeg prøvde litt forskjellig på vei til jobb idag uten å komme noe spesielt my nærmere en konkret løsning blan så prøvde jeg også å kjøre på brostein for å få litt mer humpete terreng enn det vanligvis går i. Ingenting lagt merke til da. Harde oppbremsninger for å høre etter ulyder under oppbremsning - ingenting da. Lettere oppbremsninger ga av og til litt støy etter oppbremsningen var ferdig og pådrag begynte igjen. Videre er det kun ved lavere fart at det er ett problem. 

 

Merkeverkstedet i den byen her for BMW er så lite service vennelige at jeg ikke ønsker å ta kontakt med dem før jeg vet at dette ikke er noe jeg klarer å fikse selv med det jeg har tilgjengelig for hånd. 

 

Noen tanker? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fortsatt ikke nybilgaranti siden bilen er importert. Det er også en tredjepart som har importert bilen. 

 

Jeg har i utgangspunktet ikke ett problem med å betale en verkstedregning. Men BMW Forhanlderen her ser jeg helst at jeg slipper å ha noe med å gjøre. Var derfor at jeg lurte på om noen hadde noen tanker om hva det kan vær. 

 

Men viss ingen har det så setter jeg den bare på verkstedet. At det koster noe særlig mye mer enn 10.000 - 15.000,- kan jeg aldri tenke meg. Det er ikke noe jeg orker å lage rabalder for ovenfor importøren. 

Lenke til kommentar

Verkstedet og importør er ikke samme forretning. Så jeg må nok uansett betale for deretter å rette kravet videre dersom jeg ønsker å ha det utarbeidet innenfor en rimelig tidsperiode. 

 

Jeg takker for innspillene og er inneforstått med muligheten. Men det er ikke helt det jeg spør om. 

Endret av Rockàll
Lenke til kommentar

Importøren har ikke ett verksted. 

 

Det er en 'slags forståelse' om at siden bilen blir importert og solgt med såpass lav margin at det kun er fabrikkgarantien som gjelder. Siden jeg har store planer om å kjøpe mine neste biler igjennom samme mann så ønsker jeg ikke å skape dårlig stemning for små penger. 

Lenke til kommentar

Importøren har ikke ett verksted. 

 

Det er en 'slags forståelse' om at siden bilen blir importert og solgt med såpass lav margin at det kun er fabrikkgarantien som gjelder. Siden jeg har store planer om å kjøpe mine neste biler igjennom samme mann så ønsker jeg ikke å skape dårlig stemning for små penger. 

 

Da krysser jeg fingrene for at det er småtterier. Men en moderne BMW kan skape store kostnader for de minste ting. Men er ikke annet å gjøre enn å dra på verksted for å få tekniker til å høre/sjekke det. Ville dog kontaktet BMW da de ofte trenger mindre feilsøking. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...