Gå til innhold

Derfor kommer Snapchat trolig aldri til Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Personlig synes jeg det er langt mer rasjonelt å velge utifra appene, heller enn OSet, når forskjellen er så stor, og det er langt ifra sannheten at det bare er å "google et alternativ".

 

AtW

Dette er en sannhet med modifikasjoner som vi har diskutert tusen ganger før. Jeg er enig i konseptet at man velger en plattform der man vet at man får "alle appene", fremfor en plattform der det er mer lotto.

 

Men, som bruker av alle plattformene må jeg også poengtere at problemet er noe overdramatisert i praksis, selv om man ikke skal bagatellisere. Må man ha SC så sier det seg selv, og det samme gjelder kanskje andre apper også, spesielt om man har 3. parts HW av noe slag som bruker en app. Eller om banken ikke har App for WP etc.

 

 

 

Personlig mener jeg det er "underdramatisert", det hjelper ikke at 90% av appene er på WP når hardware-apper ol. ofte er av de viktigste enkeltappene man bruker, spill osv er noe man lett finner erstatninger for. Det er de viktigste appene som mangler, de som ikke har en annen app som er nesten lik. Og hvor hva? Det er den normale WP-argumentasjonen "appene er ikke et SÅÅÅ stort problem", og selv om det var sant? Hva så? Er det et argument for å velge en plattform? "Bare litt dårligere enn de andre"?

 

AtW

 

Hvilke apper er av de viktigste man bruker?

For noen er det sikkert SC, og da er WP ikke et alternativ.

For meg er det viktigste nettleseren, kalenderen, epost, office, notater, podcast, bank/mobilepay, kart, GPS, vær, flashlight, Shazam, ebok, presentasjonsfjernkontroll, fjernkontroll til musikkanlegget/Plex og diverse andre ting, netflix/sumo/nrk/vgtv/etc.

 

Jeg sliter med å forstå hvilke apper som mangler, bortsett ifra SC og finn.no, de to savner jeg men ingen av de er killer apps for meg.

Endret av Azathoth
Lenke til kommentar

Killer appen er gjerne ikke den du bruker mest, men den litt sære som veldig få bruker men som er viktig for deg.

 

For meg er det f.eks Tesla-appen. Gidder ikke styre med tredjepart og gir ikke bort et passord som kan starte bilen min til noen som helst. Og Cluster, en bitteliten app som hele familien bruker som bare finnes til Android og iOs. De fleste har noen sånne apper, og de finnes (nesten) aldri til Windows fordi 0.1% (nisjeapps!) av 2% (windows) av brukerne er altfor lite til å bruke pengene på å lage en app.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Et OS bør anbefales ut i fra kriteriene og behovene en har, ikke ut i fra hva alle ANDRE vil ha. Folk er individuelle og burde behandles deretter.

Dvs. at om Snapchat ikke er et behov, men Office er en fin ting på farten, så kan en fint anbefale en Windows Phone.

 

Er Snapchat veldig viktig for en, så kan en kjøpe den Android telefonen som har best kamera og som gir mest for pengene.

 

Osv., osv.

 

Snapchat har ingen å tape, spesielt ikke når både Rudy Huyn og Microsoft tilbyr seg å utvikle og vedlikeholde appen. Alt de trenger fra Snapchat er en identifikator som lar appen få tilgang til Snapchat-systemet.

 

Men allikevel forundrer det meg litt.

Vet de ikke at Windows 10 apps er universielle?

At en Windows 10 app ikke ville fungert kun på mobiler, men nettbrett, laptoper og stasjonære pcer i tillegg?

Tenke seg til alle de nye mulighetene som hadde åpnet seg for Snapchat brukerene.

 

En slik begrensning av platformer er ganske gammeldags tekning. Det vet en når til og med Microsoft åpner opp programmene sine for andre platformer enn Windows.

Løsningen er derimot enkel. Microsoft bare kjøper hele driten. Tror egentlig det på lenger sikt hadde vært en god investering for Microsoft i forhold til Windows som mobilt OS.

 

Billige og bra Windows mobiler finnes allerede. Tenk deg den eksplosive salgsøkningen de ville fått blant ungdommen med Snapchat på plass.

Lenke til kommentar

Killer appen er gjerne ikke den du bruker mest, men den litt sære som veldig få bruker men som er viktig for deg.

 

For meg er det f.eks Tesla-appen. Gidder ikke styre med tredjepart og gir ikke bort et passord som kan starte bilen min til noen som helst. Og Cluster, en bitteliten app som hele familien bruker som bare finnes til Android og iOs. De fleste har noen sånne apper, og de finnes (nesten) aldri til Windows fordi 0.1% (nisjeapps!) av 2% (windows) av brukerne er altfor lite til å bruke pengene på å lage en app.

Mange av disse appene hadde klart seg fint som HTML-apper. Typisk for dette er bilapper (som car-net, Teslaappen osv.) Da kunne de eksistert på alle plattformer, til og med Ubuntu, Sailfish, Firefox OS og slikt, for en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

 

 

 

Personlig synes jeg det er langt mer rasjonelt å velge utifra appene, heller enn OSet, når forskjellen er så stor, og det er langt ifra sannheten at det bare er å "google et alternativ".

 

AtW

Dette er en sannhet med modifikasjoner som vi har diskutert tusen ganger før. Jeg er enig i konseptet at man velger en plattform der man vet at man får "alle appene", fremfor en plattform der det er mer lotto.

 

Men, som bruker av alle plattformene må jeg også poengtere at problemet er noe overdramatisert i praksis, selv om man ikke skal bagatellisere. Må man ha SC så sier det seg selv, og det samme gjelder kanskje andre apper også, spesielt om man har 3. parts HW av noe slag som bruker en app. Eller om banken ikke har App for WP etc.

 

 

 

Personlig mener jeg det er "underdramatisert", det hjelper ikke at 90% av appene er på WP når hardware-apper ol. ofte er av de viktigste enkeltappene man bruker, spill osv er noe man lett finner erstatninger for. Det er de viktigste appene som mangler, de som ikke har en annen app som er nesten lik. Og hvor hva? Det er den normale WP-argumentasjonen "appene er ikke et SÅÅÅ stort problem", og selv om det var sant? Hva så? Er det et argument for å velge en plattform? "Bare litt dårligere enn de andre"?

 

AtW

 

Hvilke apper er av de viktigste man bruker?

For noen er det sikkert SC, og da er WP ikke et alternativ.

For meg er det viktigste nettleseren, kalenderen, epost, office, notater, podcast, bank/mobilepay, kart, GPS, vær, flashlight, Shazam, ebok, presentasjonsfjernkontroll, fjernkontroll til musikkanlegget/Plex og diverse andre ting, netflix/sumo/nrk/vgtv/etc.

 

Jeg sliter med å forstå hvilke apper som mangler, bortsett ifra SC og finn.no, de to savner jeg men ingen av de er killer apps for meg.

 

 

Nettleser, kalender epost osv finnes det "tusen apps" som gjør, de viktigste for meg er de som kommunserer med styringssystemet mitt, mediacenter-softwaren, intercomen osv, som det ikke finnes noen erstatning til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men allikevel forundrer det meg litt.

Vet de ikke at Windows 10 apps er universielle?

At en Windows 10 app ikke ville fungert kun på mobiler, men nettbrett, laptoper og stasjonære pcer i tillegg?

Tenke seg til alle de nye mulighetene som hadde åpnet seg for Snapchat brukerene.

 

En slik begrensning av platformer er ganske gammeldags tekning. Det vet en når til og med Microsoft åpner opp programmene sine for andre platformer enn Windows.

Sjokkerende mange utviklere og desverre nesten alle brukere tenker ikke over at Win 8/10-apper er universelle, nei.

Lenke til kommentar

Et OS bør anbefales ut i fra kriteriene og behovene en har, ikke ut i fra hva alle ANDRE vil ha. Folk er individuelle og burde behandles deretter.

Dvs. at om Snapchat ikke er et behov, men Office er en fin ting på farten, så kan en fint anbefale en Windows Phone.

 

 

Det er nettopp derfor WP stort sett ikke fungerer så bra, det fungerer ikke for den "individuelle bruker", men annerledes behov enn flertallet, fordi de små appene ikke finnes.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Nettleser, kalender epost osv finnes det "tusen apps" som gjør, de viktigste for meg er de som kommunserer med styringssystemet mitt, mediacenter-softwaren, intercomen osv, som det ikke finnes noen erstatning til.

 

AtW

 

Ja, det var jo nettopp poenget mitt. At de aller fleste nytteappene finnes. Mediasenter-software finnes det massevis av. Intercomen din er kanskje en case, jeg ville valgt en som har universell app.

Lenke til kommentar

 

Nettleser, kalender epost osv finnes det "tusen apps" som gjør, de viktigste for meg er de som kommunserer med styringssystemet mitt, mediacenter-softwaren, intercomen osv, som det ikke finnes noen erstatning til.

 

AtW

 

Ja, det var jo nettopp poenget mitt. At de aller fleste nytteappene finnes. Mediasenter-software finnes det massevis av. Intercomen din er kanskje en case, jeg ville valgt en som har universell app.

 

 

Ja, det finnes masse media-senter-software, men den beste støtter ikke WP, ja det finnes flere intercom, men den beste (for meg) støtter ikke WP (ikke den nest beste heller såvidt jeg vet). Hvor mye skal jeg "ofre" for å velge et OS som "bare er litt dårligere"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Snapchat er en killer app. Det er bare én feature som er viktig i kommunikasjonsprogramvare, og det er at vennene dine er brukere. Snapchat har ca. 100% markedspenetrasjon i <40-markedet i store deler av den vestlige verden.

 

Hvor kommer de tallene fra?

 

I november 2014 brukte 79% av de mellom 18-29 år Snapchat. For de mellom 30 og 44 var tallet nede i 19%.

 

Til sammenligning var tallene for Ello hhv 43% og 29%. Så at så og si 100% av alle under 40 bruker Snapchat er en "liten" overdrivelse hvis ikke tallene har endret seg drastisk på et år.

Lenke til kommentar

 

 

Nettleser, kalender epost osv finnes det "tusen apps" som gjør, de viktigste for meg er de som kommunserer med styringssystemet mitt, mediacenter-softwaren, intercomen osv, som det ikke finnes noen erstatning til.

 

AtW

 

Ja, det var jo nettopp poenget mitt. At de aller fleste nytteappene finnes. Mediasenter-software finnes det massevis av. Intercomen din er kanskje en case, jeg ville valgt en som har universell app.

 

 

Ja, det finnes masse media-senter-software, men den beste støtter ikke WP, ja det finnes flere intercom, men den beste (for meg) støtter ikke WP (ikke den nest beste heller såvidt jeg vet). Hvor mye skal jeg "ofre" for å velge et OS som "bare er litt dårligere"?

 

AtW

 

 

Sier meg helt enig, jeg velger OS etter apper, ikke fordi det er "kult" eller fordi det er MS/Apple/Whatnot. Men, jeg er en av dem som ikke får noen fordeler med WP og bare irritasjonene med manglende apper.

 

Hvis SC velger å ikke levere sitt produkt til WP, så tror jeg nok de som velger WP telefoner lever fint uten snapchat.

Lenke til kommentar

Mange av disse appene hadde klart seg fint som HTML-apper. Typisk for dette er bilapper (som car-net, Teslaappen osv.) Da kunne de eksistert på alle plattformer, til og med Ubuntu, Sailfish, Firefox OS og slikt, for en slikk og ingenting.

 

Da hadde appene blitt dårligere for 99% for å fikse et problem for nesten ingen. Men om man har et meningsfylt antall brukere på annet enn Android/iOS kan man jo ha en webløsning som backup.

 

Microsoft skal få lov å bli sure den dagen Microsoft lager en fullverdig versjon av MS Office for Linux.

...eller lar hvem som helst lage Skype-klienter.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nettleser, kalender epost osv finnes det "tusen apps" som gjør, de viktigste for meg er de som kommunserer med styringssystemet mitt, mediacenter-softwaren, intercomen osv, som det ikke finnes noen erstatning til.

 

AtW

 

Ja, det var jo nettopp poenget mitt. At de aller fleste nytteappene finnes. Mediasenter-software finnes det massevis av. Intercomen din er kanskje en case, jeg ville valgt en som har universell app.

 

 

Ja, det finnes masse media-senter-software, men den beste støtter ikke WP, ja det finnes flere intercom, men den beste (for meg) støtter ikke WP (ikke den nest beste heller såvidt jeg vet). Hvor mye skal jeg "ofre" for å velge et OS som "bare er litt dårligere"?

 

AtW

 

Jeg velger jo også OS etter apper, men slik jeg ser det så er ikke manglene dramatiske på WP. Det er noen apper som mangler, ja, men viktigheten av disse er vesentlig mindre enn viktigheten av at de samme appene kjører på nettbrettet og laptopen min.

 

Du snakker om at WP er "bare litt dårligere", men jeg vil heller snu på argumentet ditt. Jeg vil si at appmangelen på WP ikke er i nærheten av dramatisk nok til å veie opp for at OSet er bedre!

Lenke til kommentar

det som er litt morsmomt er at .. vis man kan bekrefte at snapchat prøve hemme microsoft platform med vilje ( der de kun saksøke microsoft applikasjoner og ikke IOS eller android 3rd party apps ... så kan faktisk snapchat gjør noe ulovligt selv .. men dette må kunne bevises godt... det fins faktisk regler på verdensbasis om sånne ting =P .. uansett .. eg bruke ikke snapchat .. bruke bare facebook, twitter, skype, slack, og discord ..så har ikke det probleme heldigvis =P

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at Snapchat aktivt saboterer Windows Phone. Og det har de all rett til - det er de som eier produktet og tjenesten Snapchat og som bestemmer hva den skal brukes til. Kanskje MS har behandlet en av eierne dårlig en gang, kanskje noen i MS lå med kona hans, hvem vet. Det er uansett snakk om en forsvinnende liten andel av brukerne, så den forretningsmessige risikoen er minimal.

 

Det kan jo hende de rett og slett ikke gidder fordi etterspørselen er lav og fordi de heller vil prioritere plattformene som har brukere, men det at de "tillater" tredjepartsklienter på andre plattformer enn Windows gjør at det ikke virker sånn.

 

Personlig koser jeg meg litt med dette her. Endelig er det noen som behandler MS sånn MS behandlet alle andre da de var markedsledende.

Tull og tøys. Ms var milevis foran de andre da de var dominerende på markedet. Snapchat har en barnslig og uetisk oppførsel og jeg håper og tror vi får en annen tjeneste som konkurrerer ut snapchat.

Og nei, jeg tror veldig få kommer til å velge bort ms sine produkter på bakgrunn av en enkelt app.

At du koser deg er vel helt som forventet da du aldri har vært for konkurranse på like vilkår...

Og grunnen til at snapchat er blitt så store som de er blitt heter vel ene og alene Android.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...