Gå til innhold

[Løst] Får ikke koblet meg til Internett gjennom TAILS


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Og hvordan skal noen kunne hjelpe deg når du ikke forteller hvilken pinne-PC du har? Det er masse dyktige folk som leser forumet her, men jeg har ennå tilgode å høre om noen som er tankelesere...

Hehe ok.

 

Intel compute stick STCK1A32WFC (2GB RAM, 32GB lagringsplass) wifi: 802.11 b/g/n

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok.

 

Er det noen som kan fortelle meg en billig laptop som er i salg i dag som garantert støtter TAILS? Dette begynner å ligne mer og mer på en fadese...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg prøvde å autentisere en kopi av tails nyeste versjon på min windows 10 laptop for et par dager siden men da sto det noe om at det var blitt opprettet en "keyring" og den fant heller ikke nøkkelen. Hørtes ganske fishy ut. Hos han som laget veiviseren (video på youtube) for å lage USB pinne eller DVD med tails sto det ikke noe sånt på skjermen. Det var liksom en ekstra linje klemt inn mellom to linjer som sto på skjermen på hans side. Kun jeg som fikk den ekstra linjen imellom. Nå sto det riktignok at bare win 8 kan autentisere ordentlig, men...

Lenke til kommentar

Da jeg skulle legge inn Debian på bærbar som ikke har ethernet port og hvor wifi ikke var støttet i kernel koblet jeg til telefonen med USB og delte nett gjennom den. La til non-free repo, update og installerte. Muligens dette er problematisk i Tails, men det kan være et tips til å få midlertidig nett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Da jeg skulle legge inn Debian på bærbar som ikke har ethernet port og hvor wifi ikke var støttet i kernel koblet jeg til telefonen med USB og delte nett gjennom den. La til non-free repo, update og installerte. Muligens dette er problematisk i Tails, men det kan være et tips til å få midlertidig nett.

OK :-) Kan prøve hvis ikke USB wifi pinnen jeg kjøpte i dag funker...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...