Gå til innhold

[Løst] Vurdering av to oppsett - 4690K vs 6600K.


Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer to oppsett jeg har laget meg her, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for socket 1150 eller 1151. Ønsker derfor vurdering av disse to oppsettene:

 

Socket 1150, i5 4690K, DDR3:

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/76012

 

Socket 1151, i5 6600K, DDR4:

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/76053

 

Det skiller altså 650 kroner mellom de to oppsettene. Spørsmålet er hvilket ville du valgt?

Endret av KimS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også valgt 1151 ja ..

 

Noe spes du skal med de håndverktøya? Hvis du skal ha til pc bygging kjøp heller en magnetisk bits-trekker. Gjerne med skrallefunksjon. Eneste verktøyet du trenger til pc bygging .. ja og så en avbiter og noen strips da :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg hadde også valgt 1151 ja ..

 

Noe spes du skal med de håndverktøya? Hvis du skal ha til pc bygging kjøp heller en magnetisk bits-trekker. Gjerne med skrallefunksjon. Eneste verktøyet du trenger til pc bygging .. ja og så en avbiter og noen strips da :)

 

Nei, i grunn ikke. Tenkte at det kunne være kjekt å ha, men når jeg tenker meg om så kommer jeg meg sikkert langt med det jeg har liggende her. Høres ut som det blir å gå for 1151 da :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde også valgt 1151 ja ..

Selv om det er rapportert problemer med belasting i prime 95 eller andre programmer som krever mye cpu ytelse?

 

Intel bekrefter feil i Skylake-prosessorene

 

Heldigvis virker det ut som man kan oppdatere bios for å løse problemet.

Ble ikke så ille som Sandy bridge var som måtte bytte hovedkort for problemer den gangen.

 

Så dette beviser det ikke lønner seg å være tidlig ute med noe nytt.

Ikke bare koster det ekstra mye, men er mere feil på det også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...