Gå til innhold

Brettspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker brettspill, men har ikke så mange, og enda færre folk å spille med. Det blir mest en kompis en sjelden gang, og minstesøss med særdeles ujevne mellomrom. Fikk Ticket to Ride til jul, så det har vi spilt noen ganger den siste uken, og monopol har jeg vært fan av siden jeg var liten pjokk (men har likevel spilt det mest mot meg selv, i mangel på andre som er villige til å sitte i 7 - 8 timer å spille). Ble nok mest brettspill da jeg var liten, vel og merke. Da hadde jeg mange, har fortsatt noen igjen, men som sagt, ingen er interessert i å spille med meg. :p

Lenke til kommentar

Liker brettspill, men har ikke så mange, og enda færre folk å spille med. Det blir mest en kompis en sjelden gang, og minstesøss med særdeles ujevne mellomrom. Fikk Ticket to Ride til jul, så det har vi spilt noen ganger den siste uken, og monopol har jeg vært fan av siden jeg var liten pjokk (men har likevel spilt det mest mot meg selv, i mangel på andre som er villige til å sitte i 7 - 8 timer å spille). Ble nok mest brettspill da jeg var liten, vel og merke. Da hadde jeg mange, har fortsatt noen igjen, men som sagt, ingen er interessert i å spille med meg. :p

 

Hvordan spiller du monopol mot deg selv? :p

Lenke til kommentar

 

Liker brettspill, men har ikke så mange, og enda færre folk å spille med. Det blir mest en kompis en sjelden gang, og minstesøss med særdeles ujevne mellomrom. Fikk Ticket to Ride til jul, så det har vi spilt noen ganger den siste uken, og monopol har jeg vært fan av siden jeg var liten pjokk (men har likevel spilt det mest mot meg selv, i mangel på andre som er villige til å sitte i 7 - 8 timer å spille). Ble nok mest brettspill da jeg var liten, vel og merke. Da hadde jeg mange, har fortsatt noen igjen, men som sagt, ingen er interessert i å spille med meg. :p

 

Hvordan spiller du monopol mot deg selv? :p

 

 

Hjelper å ha litt splitta personlighet. :p Samt ikke å være partisk mot noen av jeg-ene.

 

Så jeg fyrer opp med tre stykker, og later som to av dem er noen andre, og tillegger dem personligheter o.l. Jeg har tapt mot meg selv i monopol (og ludo), mer enn én gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller en del brettspill når jeg får muligheten til det, men det er relativt få av mine venner som er særlig interessert. Brettspill har kommet så utrolig langt i forhold til hva det en gang var, men ikke alle har så lyst til å utforske mer enn det de har erfart med monopol, ludo etc. 

Spilte dog en god del nå i jula med 4-5 dager på rad med Battlestar Galactica - The Board Game også Mansions of Madness. 
Battlestar Galactica er det beste brettspillet jeg har spilt i nyere tid. Utrolig gøy og intenst!

 

Lenke til kommentar

Spiller en del bretspill med søsken og kjente.

 

Ticket to ride (Europa + 1912 utvidelse, USA + utvidelse, asia, nordic countries...)

Settlers of catan, med utvidelse for å kunne spille flere spillere.

Risk

Millionær

7 wonders

Airlines Europe

Smallworld

Axis and Allies

Carcassonne

 

Spiller også div kortspill.

Lenke til kommentar

Monopol og Risk er nok dei to absolutt dårlegaste spela blant dei kjente/populære. Der er det ikkje slik at ein speler spelet – det er spelet som speler DEG. Du trillar terningar, det blir mest som litt avanserte versjonar av Ludo eller stigespel.

 

Brukbare spel blant dei kjente er til dømes:

7 wonders, Settlers, Carcassonne, Ticket to Ride, Ten days in..[diverse], Dominion (berre kort, men må nesten reknast som brettspel likevel)

 

Artige mindre kjente spel men gode spel: Escape: The Curse of the Temple, Love letter, Coup, Guillotine, 

Lenke til kommentar

 

 

 

Liker brettspill, men har ikke så mange, og enda færre folk å spille med. Det blir mest en kompis en sjelden gang, og minstesøss med særdeles ujevne mellomrom. Fikk Ticket to Ride til jul, så det har vi spilt noen ganger den siste uken, og monopol har jeg vært fan av siden jeg var liten pjokk (men har likevel spilt det mest mot meg selv, i mangel på andre som er villige til å sitte i 7 - 8 timer å spille). Ble nok mest brettspill da jeg var liten, vel og merke. Da hadde jeg mange, har fortsatt noen igjen, men som sagt, ingen er interessert i å spille med meg. :p

Hvordan spiller du monopol mot deg selv? :p

Hjelper å ha litt splitta personlighet. :p Samt ikke å være partisk mot noen av jeg-ene.

 

Så jeg fyrer opp med tre stykker, og later som to av dem er noen andre, og tillegger dem personligheter o.l. Jeg har tapt mot meg selv i monopol (og ludo), mer enn én gang.

 

Haha okei skjønner. Hjelper vel å være schizofren da :p Monopol er morro da, har spilt det en del opp gjennom. Som regel bare med familien. :)

Lenke til kommentar

Spiller en del med venner og av og til familie. Spiller mest rollespill brettspill egentlig.

 

Phenomena er absolutt og anbefale, basert på den Norske bokserien med samme navn. Utrolig artig, enkelt og sette seg inn i og tar ikke så lang tid per runde heller. Du velger en karakter og bygger deg opp igjennom å gjøre oppdrag og annet på et kart osv.

 

Mange andre også som jeg burde liste. Skal se om jeg kan få gjort det i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar

Kan vel oppsummere denne sesongens julefeiring med at den gikk definitivt til å spille brettspill med de yngre i slekta og nære venner av meg.

 

Det gikk i Catan og Dominion som er de klassiske. Ellers fikk jeg slekta min bryne seg på Eldritch Horror som vi ikke fullførte fordi det begynte å bli vel sent på natten :p

Kortere party spill som Sheriff of Nothingham, BANG!, Citadels ble meget populær blant de yngste.

 

Ellers har jeg kost meg med å spille Kingdom Death Monsters med mine nerdeste venner. Om man ikke har hørt om det spillet enda vil man nok garantert få høre om det spillet i en nær fremtid dersom man er litt over gjennomsnittlig interessert i brettspill!

 

maxresdefault.jpg

Endret av ntls
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Kan trygt anbefale Bandu:

 

499246.jpg

Man kan spille fra 2-6 spillere. Spillet har 66 trebrikker/klosser i ulike størrelser og fasonger. Poenget er å bygge høyest tårn. Det finnes 4 vanskelighetsgrader å velge mellom, men jeg personlig mener at man bare trenger enklest og vanskeligst. Poenget er at man starter med å velge en brikke. Alle de neste brikkene må på toppen av denne, altså kan ikke berøre bordet. Raser tårnet ditt, har du tapt. Enkleste måte er bare at en person starter og så går det på tur og orden. Vanskeligste måte så får man utdelt 10 diamanter, som man enter kjøper brikker eller kjøper seg fri fra vanskelige brikker. Mer å si, men det var the basics.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=499246

Endret av Bruker-68389
Lenke til kommentar

Jeg elsker brettspill (og videospill). Jeg er veldig glad i kategorier som strategi. Er veldig glad i klassiske spill som Cluedo (tidl. Mistenkt), Den forsvunne diamanten og Monopol. Har alltid hadd lyst å prøve Risk eller noe sånt.

 

Ingen av spela du nemner har spesielt mykje strategi involvert. Er mest snakk om terningkast i dei spela, og ein kan trygt plassera dei i omtrentleg same kategori som Ludo og stigespel.

Lenke til kommentar

Spiller noe brettspill, men sku gjerne spilt mer enn i dag. Blir som oftest litt Backgammon eller Othello over en kopp kaffe. Enkelt og raskt å komme i gang :) Millionær er typisk på hytta med familien.

Ellers liker jeg veldig godt Dominion og Settlers of Catan, men ikke spilt det så mye.

Endret av SJF1
Lenke til kommentar

 

Jeg elsker brettspill (og videospill). Jeg er veldig glad i kategorier som strategi. Er veldig glad i klassiske spill som Cluedo (tidl. Mistenkt), Den forsvunne diamanten og Monopol. Har alltid hadd lyst å prøve Risk eller noe sånt.

Ingen av spela du nemner har spesielt mykje strategi involvert. Er mest snakk om terningkast i dei spela, og ein kan trygt plassera dei i omtrentleg same kategori som Ludo og stigespel.

Ja, jeg er klar over det. Men jeg sa at jeg likte å spille strategispill og klassike spill. De spillene jeg nevnte var klassiske spill, ikke strategi.

Lenke til kommentar

Er også veldig glad i brettspill, men ser aldri ut ti å ha tid til å spille! Det blir fort enkle, raske spill, som Carcasonne, Aqua Romana, og sågar Kinasjakk. Jentungen fikk nettopp Camel Cup, og det er et av de mer fornøyelige familie/barnespillene jeg har prøvd, har en tendens til å gå veldig fort lei av de som skal være gode familiespill.

 

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke kortspill! Har Dominion, men aldri klart å syne ned i det. Prøvde Splendor, men får ikke tak på reglene, eller det virker så kjedelig ikke å ha et brett, eller et landskap å spille mot/på! Virker sært, jeg vet....

 

Et av mine favorittspill av de mer tidkrevende er Samurai swords, eller tidligere Shogun.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...