Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vannkvalitet, vanskelig å få ut hårprodukter


walkinbalance

Anbefalte innlegg

Mulig postet feil sted, flytt i så fall tråden.

 

Jeg flyttet til Oslo nylig og leier i Kværnerbyen. Helt siden jeg flyttet inn har jeg reagert på vannet. Det startet med at jeg syntes såpen skummet mindre og annerledes når jeg vasket hendene og oppvasken. Det som plager meg mest nå er hvordan det ikke er mulig å vaske ut hårprodukter som jeg tidligere ikke har hatt noe problem med. Nå kan jeg kjøre på med shampoo 10 ganger og skrubbe skikkelig uten at håret får ut faenskapet. Har også prøvd med renseshampoo som er beregnet for å få ut hårprodukter, men uten effekt.

 

Av og til smaker og lukter vannet også dritt, ikke at det trenger å ha noen sammenheng med det andre problemet.

 

 

Noen som har erfart dette i Oslo eller andre steder? Jeg har tenkt å kontakte borettslaget/vannverket, men tenkte å høre her i mellomtiden. Forslag til hva det kan skyldes? Merkelige greier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg tro de var, folk er så lite skeptiske til drikkevannet sitt har jeg fått inntrykk av. Var det mer smak/lukt du reagerte på, eller vanskeligheter med å bruke det til skylling?

 

Kan i hvert fall ikke bo et sted hvor jeg ikke får renset håret ordentlig, ekkelt å legge hodet på puta med produktrester og fettete hår. Synes også huden har blitt mer tørr også, skulle ikke forundre meg om vannet har en faktor der også. Kanskje prøve å leie inn noen fra et privat selskap til å ta prøver av vannet når jeg får råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...