Gå til innhold

[Løst] Når registreres postene på selvangivelsen?


War

Anbefalte innlegg

Når registreres postene på selvangivelsen?

Jeg prøvde å google litt, men klarte ikke finne noe bra. 

 

Billån, evt kredittlån ol, hvos jeg sletter billånet 31.12 og tar det opp igjen 1.1 , kommer det på selvangivelsen da? 

Og bensinkortet, det er jo kreditt, når må dette innbetales eller evt hvor lenge før må det stå i null for at det ikke skal komme på selvangivelsen? 

 

I fjor  kom det shell mastercard 1699 kr 

Statoil mastercard 744 kr osv 

 

Bare småbeløp jeg normalsett rekker å betale inn på etter hvert som det brukes, dvs for å for fordelene, men kjipt med en a5-side med masse kreditorer på selvangivelsen, dog småbeløp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en grunn for at man brukte kredittkort, ser ut som dårlig økonomistyring eller overforbruk. 

I huslånmøter ol så spør de alltid om det, så må jeg fortelle at det er for fordelene kortene gir og at det ikke er minus der pr dags dato. 

På en kredittvurdering så fikk jeg en score jeg ikke husker, men det sto kredittgjeld som merknad.

Siden ingen av beløpene er større en hundringsutlegg på jobben eller drivstoff, men flere kort så vil jeg tippe det trigget på antall kreditorer. 

 

Skylder 5 kort 1000kr totalt tilfeldigvis 1.1 pga man ville ha de 3 øre på drivstoffet og coopkortet ga halv ptis på vask på nyttårsaften, så blir man senket i kredittscore neste 6-18 mnd er kjipt. 

Iallefall skaper det hodebry for meg som skal ha 8-siffret huslån og en bank med lupe 

Lenke til kommentar

Det er en grunn for at man brukte kredittkort, ser ut som dårlig økonomistyring eller overforbruk. 

I huslånmøter ol så spør de alltid om det, så må jeg fortelle at det er for fordelene kortene gir og at det ikke er minus der pr dags dato. 

På en kredittvurdering så fikk jeg en score jeg ikke husker, men det sto kredittgjeld som merknad.

Siden ingen av beløpene er større en hundringsutlegg på jobben eller drivstoff, men flere kort så vil jeg tippe det trigget på antall kreditorer. 

 

Skylder 5 kort 1000kr totalt tilfeldigvis 1.1 pga man ville ha de 3 øre på drivstoffet og coopkortet ga halv ptis på vask på nyttårsaften, så blir man senket i kredittscore neste 6-18 mnd er kjipt. 

Iallefall skaper det hodebry for meg som skal ha 8-siffret huslån og en bank med lupe 

 

 

Edit. takk for svar  :thumbup:

 

Dobbel-edit, her skjedde det noe postkrøll-

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvem andre enn deg selv mener du det er som skal få innsyn i selvangivelsen din?

Som han skriver: Banken (og Skatteetaten siden du spør :p ) i forbindelse med huslån. 

 

 

Jeg fatter uansett ikke at banken henger seg opp i slike ting. Hadde du slitt med å få endene til å møtes og hadde 5-6 kredittkort med røde tall på ville jeg forstått det, men når det er snakk om et 8-sifret boliglån så har vel du/dere en rimelig god betalingsdyktighet. Selv om gjelden var på 20.000 så er det jo fortsatt snakk om smuler i forhold til et lån på 10M. 

 

Vitner om en sneversynt bankansatt som henger seg litt for mye opp i tabeller og veiledende instrukser.

Lenke til kommentar

Ja det er når de kjører tallene inn i systemene det kommer opp flagg på score, tenkte å slette de 40kr i minus nå så jeg slipper det styret på denne selvangivelsen. 

Hadde det vært 5-10 kort med -50k på så hadde jeg sett tegningen, men hundrelapper på bensinkort er det irriterende å bli vippet av pinnen av. 

95% av alle som sjekker meg vil bare se på score ol og avgjøre der og da, får ikke sakt at det er 40kr til noen av de, derfor jeg ville sette alt i 0 før 1.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...