Gå til innhold

Care Norge - en hat drevet organisasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nettopp det som er poenget. Du, som alle andre oppegående, ønsker ikke det.

 

Edit: Tja, like mye "in" som det er å klaske jenter på rumpa osv. Var sånn da jeg var "ung" også. Tafsinga og navnekallingen altså. Og det er jo ikke ok. Ikke egentlig. Men det skjønner man liksom ikke før senere i livet.

 

Det er ikke du som mann som er temaet. Det den behandlingen av jenter, og hvordan det egentlig ikke er greit.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Det er ganske "in" for menn å føle seg som offer også. Gjerne hvite menn. De blir fornærmet for alt. Å snakke om voldtekt og vold mot kvinner demoniserer menn. Vi ser rasismeanklager overalt, bare fordi vi sier hvor kjipe utlendinger er. Men, samtidig, alle andre er så politisk korrekte, og tåler ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er nettopp det som er poenget. Du, som alle andre oppegående, ønsker ikke det.

 

Edit: Tja, like mye "in" som det er å klaske jenter på rumpa osv. Var sånn da jeg var "ung" også. Tafsinga og navnekallingen altså. Og det er jo ikke ok. Ikke egentlig. Men det skjønner man liksom ikke før senere i livet.

 

Det er ikke du som mann som er temaet. Det den behandlingen av jenter, og hvordan det egentlig ikke er greit.

Så hva er da poenget med å demonisere menn med bred pensel? Hva er galt med å hylle de positive og oppgående mannfolka? Hvorfor insisterer en på å demonisere og latterliggjøre der en helle kunne pelt på gode forbilder og idealer? Hva er poenget med å fremstille alle menn som kommende voldtekstforbrytere bare fordi de har en pikk hengende mellom beina?

Lenke til kommentar

Det er ganske "in" for menn å føle seg som offer også. Gjerne hvite menn. De blir fornærmet for alt. Å snakke om voldtekt og vold mot kvinner demoniserer menn. Vi ser rasismeanklager overalt, bare fordi vi sier hvor kjipe utlendinger er. Men, samtidig, alle andre er så politisk korrekte, og tåler ingenting.

 

Du har ofte en tendens til å sette likhetstegn mellom to forskjellige situasjoner, så lenge de har et par fellesnevnere. Den absolutte dominerende oppfatningen av hvite menn i rasedebatten er at de er den onde parten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ofte en tendens til å sette likhetstegn mellom to forskjellige situasjoner, så lenge de har et par fellesnevnere. Den absolutte dominerende oppfatningen av hvite menn i rasedebatten er at de er den onde parten.

Haha. Jeg håper du gjør det med vilje, hvis ikke beviser du poenget mitt på en perfekt måte.

Lenke til kommentar

 

Det er ganske "in" for menn å føle seg som offer også. Gjerne hvite menn. De blir fornærmet for alt. Å snakke om voldtekt og vold mot kvinner demoniserer menn. Vi ser rasismeanklager overalt, bare fordi vi sier hvor kjipe utlendinger er. Men, samtidig, alle andre er så politisk korrekte, og tåler ingenting.

 

Du har ofte en tendens til å sette likhetstegn mellom to forskjellige situasjoner, så lenge de har et par fellesnevnere. Den absolutte dominerende oppfatningen av hvite menn i rasedebatten er at de er den onde parten. 

 

Eller så er jeg bare uenig. Men din logikk fungerer slik at enten så er man enig med deg, eller så faller man under paraplyen av dine virkelighetsfjerne hypoteser. 

 

Classic. 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du selv vet hva du mente engang, ettersom argumentasjonen din er en eneste stor runddans av stråmannsargumenter. 

 

Det blir for dumt å insinuere at et vesentlig antall hvite menn inntar en offerrolle og mener det er demoniserende å snakke om voldtekt/vold mot kvinner - i en debatt som tar opp problemstillingen med ferskt bevis rett foran nesa di. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gir opp. Det er jo hele poenget, du tar videoen som et angrep mot menn. Flere andre gjør ikke det. Samtidig er du svært opptatt at "rasisme" er brukt for mye. Du hevder at det å kritisere islam blir sett på som et angrep på en folkegruppe, noe du mener det ikke er.

 

Jeg er forresten litt interessert i hva "rasedebatten" faktisk er.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

"Vold mot kvinner er et av verdens mest utbredte menneskerettighetsbrudd. Én av tre kvinner globalt vil i løpet av livet bli utsatt for vold (WHO). Og denne volden kjenner ingen grenser, den rammer kvinner i alle samfunnslag og i alle aldre. Selv i Norge er én av fem kvinner blitt utsatt for vold av en partner (NKVTS). Budskapet i filmen er at menn er, kan og bør være positive rollemodeller og ta aktivt avstand fra vold."

 

Millioner rørt av CAREs kortfilm

 

Dette er da en betimelig oppfordring basert på et reelt samfunnsproblem. Jeg håper og tror at jeg har vært en positiv rollemodell for mine sønner i så måte, og synes det er helt greit at de oppfordrer andre gutter og menn til det samme. Filmen sier jo ikke at du og jeg er sånn, den oppfordrer oss til å være blant dem som ikke er sånn. Ikke noe galt med det i mine øyne.

 

Dette er nemlig en viktig distinksjon: Det er forskjell på å krenke individer og å krenke grupper. Vi må kunne påpeke ondskap begått av IS uten å få høre at vi krenker muslimer flest, og innvandringshat blant noen av dem uten at det er et angrep på freppere som gruppe. Det samme gjelder for kristne, jøder, menn, kvinner og alle andre grupper. Spesielt når "gruppen" som diskuteres er halvparten av jordens befolkning. Da er det knapt snakk om en minoritet som fortjener vern mot ytringer. (Jeg er ikke sikker på at noen gruppe gjør det, men det er en annen diskusjon.)

 

Ta det "som en mann", ta poenget, og føler du deg truffet, så gjør noe med det.

 

Og mener du budskapet er feil, så argumenter mot det. Ikke skyt budbringeren, care i dette tilfellet. (Edit: De er selvsagt ikke fritatt for kritikk de heller.)

 

Geir :)

 

 

Enid med deg.

 

Jeg synes egentlig kampanjen er grei. Klart, flesteparten av oss menn er ikke ekle mot jenter/kvinner, vi tar ikke oss friheter og vi kunne ikke finne på å være "slem" mot damer. (Med mindre kjæresten liker å få litt ris på stumpen f.eks, men det er en *helt* annen tråd. ;) ) De man vil nå med denne kampanjen er nettopp de av oss som er ordentlige, at vi fortsetter å være det og at vi brer de gode verdiene til andre menn og eventuelt våre barn.

 

Jeg ser jo greia med det at menn i enkelte sammenhenger blir "stemplet", jeg har følt på den der når man hører visse feminister og/eller kampanjer som indirekte sier at alle menn er potensielle voldtektsmenn og/eller er voldelige av natur. Det har vært retorikk/debatt og kampanjer med den type budskaper før som har gitt en viss bismak, for å si det mildt.

 

Denne fra Care faller ikke helt inn i den kategorien.

 

Det er dog en annen ting, som jeg skulle ønsket det også kom mer fokus på, og det er hvor slemme jenter og kvinner kan være mot hverandre. Noen ganger er det fra sitt eget kjønn all negativiteten, drittpraten og mobbingen kommer fra, og det tas liksom aldri helt tak i denne problematikken mellom jenter/kvinner. 

Endret av Dr. Tesla
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hvis du har problemer med å se problemstillingen, prøv å endre hver gang gutt/mann blir nevnt i filmen med innvandrer. Ser du fortsatt ikke problemet?

 

Jeg synes noen burde lage en slik film jeg.

 

Geir :)

 

Sånn at vedkommende begår sosialt selvmord og blir stemplet som innbitt rasist til evig tid?

Lenke til kommentar

Care har selvfølgelig lov til å poste slike videoer om de vil det, men jeg skjønner ikke hvorfor den får så mye skryt. Som andre har påpekt her så demoniserer den menn.  Var vel noe sånt som 50% av voldtektene i Oslo som ble gjort av personer med innvandrerbakgrunn, men det er selvfølgelig bare hvite menn som blir vist i videoen, noe annet ville jo vert rasistisk.

 

Videoen sier at  1 av 5 kvinner blir utsatt for vold i løpet av livet. Tallene for menn er ikke så veldig annerledes. 1 av 6 blir utsatt for vold i parforhold. I tillegg kommer annen vold hor menn er langt mer utsatt.  For ikke å snakke om tallene fra lesbiske parforhold vi ser i utlandet. Det parforholdet som har minst vold er for øvrig homofile par.

 

Vi må passe oss slik at vi ikke får samme samfunnet som de har i Sverige, hvor de ikke våger å si noe om gruppevoldtektene pga at det er rasistisk. Eller som vi ser dukker opp i USA hvor programledere sitter og ler av at kvinner kutter penisen av menn.

 

Argumentasjonen i videoen er for øvrig på nivå med personer som Jack Thompson og 3. bølge radikale feminister som Anita Sarkisian, med andre ord helt latterlig "groviser kan føre til voldtekter". Samtidig sitter Imamer og preker om at kvinner er mindre verdt enn menn.

Endret av Zicos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Sånn at vedkommende begår sosialt selvmord og blir stemplet som innbitt rasist til evig tid?

 

Nei. Sånn at folk fra andre kulturer får en innføring i vårt kvinnesyn.

 

Geir :)

 

Den videoen sier jo ikke noe om kvinnesyn, den presenterer bare et ekstremt hatefullt syn på menn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...