Gå til innhold

Samsung UE65JS9505


Anbefalte innlegg

Har kost meg med denne TV'en i et par dager. Må si kvaliteten er ekstrem; selv i helt mørkt rom så ser bakgrunnen helt svart ut selv om det er mørke scener. Får frem veldig mange detaljer i mørke scener også.

 

Fabrikk-instillingen er ikke veldig ille, men det blir så ekstremt mye bedre om man justerer litt. Tok utgangspunkt i review innstillinger for denne TV'en og tok deretter en hardware kalibrering (det var veldig nært rett basert på review innstillinger).

 

Eneste minus er at prosesseringsboksen lager lyd; så har plassert den bak sub, så hører jeg den ikke.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Gikk som nevnt for 78" etterhvert (som jeg absolutt ikke angrer på). Uansett, ny firmware 1460 er ute, anbefales. Bedre bilde på alle måter (løft i bildeprosesseringen, både kontrastmessig, skyggeområdene, farger, oppskalering osv), også veldig redusert synligheten av FALD ved panorering under fotballsending og lignende.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har denna i 65" og er veldig fornøyd med bildet jeg også, på lik linje med de over.

 

Jeg kjøpte kalibrering jeg da, siden jeg ville se hvor mye bedre det ble når noen som har peiling gjør det fremfor meg selv. Når jeg prøvde selv så syns jeg bildet ble ekkelt, og så ville det at jeg skulle slå av clearmotion, og da ser jeg ikke grunden til å betale for en såpass dyr tv lenger. Jeg ville ha såpeglatt refreshrate med sterke farger og kontraster uten etterslipp eller trege pixler. Butikkens kalibrering og min egen ble identiske, og forferdelige å se på, så jeg kjører med standard instillinger og er super fornøyd.

 

Kan ikke si jeg lot merke til forskjell i bildet etter siste oppdatering da.

 

Mine største klager er at det ikke finnes en Twitch app i Tizen, og at Youtube appen har kraftige problemer med å starte. Kan slå av og på tv'en i opp til en halv time hver gang den ikke vil starte youtube, som er ganske irriterende. Plex funker kjempefint da. Bruker tv'en daglig til Youtube og Plex, og hadde også brukt den til Twitch om det var støttet.

 

Hadde forsåvidt 8505 en liten stund før jeg bytta til 9505 (pga bakgrundsbelysninga) og den hadde akkurat samme problemet med Youtube appen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet om denne TVen faktisk støtter HDR? Har lyst på ny 65tommer, men vil også ha FALD/OLED og har ikke noen planer om å gå over 30k. Har funnet flere som selger denne brukt eller demobrukt til 30k eller rett under.

 

Ser også at Elkjøp har fjorårets OLED 4K TV på salg denne uka til 30k. Men denne støtter vel ikke HDR i hele tatt?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...