Rowdy Skrevet 5. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) Nivå: Purist Utstyr: - Kamera: Canon 6d - Optikk: Canon 50mm 1.8 STM Utfordring: Vi kjører S/H for moro skyld. Jeg ser på det å ta bilder nå om dagen som en fæl utfordring. Mørkt når man drar på jobb, og mørkt når man kommer hjem. - Vi får se hva jeg finner på Endret 5. desember 2015 av Rowdy 2 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. desember 2015 Da setter jeg i gang med uke 50mm. Egentlig kan mørket være en fordel. Det er mye vakkert som kommer frem i et bedre lys Bilde 1 - Mandag 7 Desember: Øvre sund bru ƒ/6.3, 30s, ISO 100 4 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2015 Pangstart! Fine linjer. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2015 Ingen dårlig start, det var lekkert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2015 Oh my god!! Det er bare å få den til print, og få den opp på veggen, helst før jul!! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2015 Bilde 1; rett og slett lekkert! Lenke til kommentar
vnp Skrevet 8. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg liker dette bildet. Det er veldig stilig når du har komponert slik som du har gjort med brua. Og ingenting i bakgrunnen virker "kuttet" brått av. Jeg syns alt ser veldig gjennomtenkt ut helt fra det nærmeste av brua og innover i bildet. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Pangstart! Fine linjer. Takk Juliess! Ingen dårlig start, det var lekkert. Takk, Jorun! Oh my god!! Det er bare å få den til print, og få den opp på veggen, helst før jul!! Haha, takk for det, iStereo Bilde 1; rett og slett lekkert! Takk, smort1! Jeg liker dette bildet. Det er veldig stilig når du har komponert slik som du har gjort med brua. Og ingenting i bakgrunnen virker "kuttet" brått av. Jeg syns alt ser veldig gjennomtenkt ut helt fra det nærmeste av brua og innover i bildet. Takk for kommentar, vnp! Jeg sammenlignet å legge brua oppe eller nede, og valget var soleklart. Mye på grunn av utseendet på himmelen tror jeg. Så er det et stygt byggeprosjekt på venstre side som akkurat kunne kuttes. Endret 8. desember 2015 av Rowdy Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2015 I dag var det litt tøffere å komme seg ut. Heldigvis gikk regnet over til yr her. Laget litt beskyttelse til objektivet av en brødpose og en strikk. Kun lagt inn objektivkorrigering i LR. Bilde 2 - Tirsdag 8 Desember: En av de to ringene på Holmennokken ƒ/2.8, 1,3s, ISO400, -1EV 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2015 Jepp.. enda en som fortjener å komme opp på veggen!! Ser ut som at du har funnet sonen din i denne tråden altså.. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2015 Bilde 2 - liker den meget "stramme" kompen.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2015 Kunne være symbol på Storo, fin komp. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 9. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2015 Jepp.. enda en som fortjener å komme opp på veggen!! Ser ut som at du har funnet sonen din i denne tråden altså.. Takk! Jeg tror Drammen er en fin by å fotografere i mørke. Mange gode motiver som dukker opp nå Bilde 2 - liker den meget "stramme" kompen.... "Gå nært på", er det ikke det de sier Kunne være symbol på Storo, fin komp. Takk! Den måtte jeg google, men tok den nå Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 9. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2015 I dag ble det testing av langtidseksponering av bilvei for første gang. Jeg fant den eneste gangbrua jeg klarer å komme på i området. Bilde 3 - Onsdag 9 Desember: På slutten av kveldsrushet i Rosenkrantzgata ƒ/22.0, 81s, ISO50 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2015 I dag ble det innebilde. Hadde tenkt å ta bilde av koppen og en bok sammen. Bruke stativ, blits, softbox osv. Fant etterhvert ut at det enkle er ofte det beste, derav opphav til bildetittelen. Bilde 4 - Torsdag 10 Desember: Livets enkle gleder ƒ/1.8, 1/60s, ISO25600 1 Lenke til kommentar
vnp Skrevet 10. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) I dag var det litt tøffere å komme seg ut. Heldigvis gikk regnet over til yr her. Laget litt beskyttelse til objektivet av en brødpose og en strikk. Kun lagt inn objektivkorrigering i LR. Bilde 2 - Tirsdag 8 Desember: En av de to ringene på Holmennokken ƒ/2.8, 1,3s, ISO400, -1EV Jeg liker veldig godt måten lysene fra husene på toppen og ringen spiller mot hverandre, og jeg har fundert i mange dager på hvordan jeg syns lysene til venstre faller inn i bilder. Tror det ville blitt tomt der uten dem, og dessuten ser jeg for meg to rygger pga dem. Så jeg syns bildet ditt er veldig bra. Endret 10. desember 2015 av vnp Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2015 Bilde 3 - fine lyslinjer.. Bilde 4 - stilig.... , nesten så den "svever"... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 11. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2015 Du har mer fancy kaffeservise enn jeg har Men imponert over hvor rent bildet ble. Pleier vanligvis å begrense iso til 6400 selv, men burde kanskje leke litt mer med høyere verdier og heller konvertere til svart/hvitt. Tror bildet av ringen er min favoritt så langt. Henstiller tankene litt til monolitten i 2001. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 11. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2015 Dette var inspirerende bilder, likte alle sammen. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2015 Enig, fikk inntrykk av at koppen svever, fint og enkelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå