Gå til innhold

Uke 50mm 2015 - Rowdy


Anbefalte innlegg

 

 

I dag var det litt tøffere å komme seg ut. Heldigvis gikk regnet over til yr her. Laget litt beskyttelse til objektivet av en brødpose og en strikk.

Kun lagt inn objektivkorrigering i LR.

 

Bilde 2 - Tirsdag 8 Desember: En av de to ringene på Holmennokken

 

 

ƒ/2.8, 1,3s, ISO400, -1EV

 

Jeg liker veldig godt måten lysene fra husene på toppen og ringen spiller mot hverandre, og jeg har fundert i mange dager på hvordan jeg syns lysene til venstre faller inn i bilder. Tror det ville blitt tomt der uten dem, og dessuten ser jeg for meg to rygger pga dem. Så jeg syns bildet ditt er veldig bra. 

 

Tusen takk for kommentar. Veldig hyggelig å få kommentar fra ikke deltagende!

Lys fra bygg i Åsen må være med  :) Tar jeg ikke feil, er det fra Spiraltoppen og Åspaviljongen (To restauranter oppe i skogen)

Vurderte å skru ned høylys i etterkant, men synes de står godt som de gjør.

 

Bilde 3 - fine lyslinjer.. :)

Bilde 4 - stilig.... , nesten så den "svever"...  ;)

Takk, smort1  :)

 

Du har mer fancy kaffeservise enn jeg har :p Men imponert over hvor rent bildet ble. Pleier vanligvis å begrense iso til 6400 selv, men burde kanskje leke litt mer med høyere verdier og heller konvertere til svart/hvitt.

 

Tror bildet av ringen er min favoritt så langt. Henstiller tankene litt til monolitten i 2001.

Dette er noe vi fikk til jul i fjor. Perfekt størrelse til mengden kaffe fra kaffemaskin. Det blir fort 3-4 av dem lørdag morgen :) 

På 6d er 12800 innenfor om man må ha en viss lukkertid. Det krever imidlertid litt lys på hovedobjektet. Første gang jeg prøver så høy ISO, men ønsket her å få en smått kornet overgang mellom svart og hvitt. Det ble +1 EV og nedjustering i LR.

Takker for kommentar  :)

 

 

Dette var inspirerende bilder, likte alle sammen.

Takker så mye. Inspirerende kommentar  :)

 

Enig, fikk inntrykk av at koppen svever, fint og enkelt

Takk, Jorun  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et fint valg av motiv tl bilde 5, speilblank elv og flott med røyken.

 

Selv om du ikke ser hestehodet forfra (dag 6), er det tydelig at den har inntatt hvilestilling. 

Takk! Hesten var blank av svette og dampen sto av den. Sliten etter å ha underholdt barna med kjerrekjøring  :)

Godt de lot det gå på rundgang blant hestene.

 

 

-Takker alle som har vært med for følget og for kommentarer. Takker igjen for kommentarer "utenfra"

 

Det var på nippet at jeg meldte meg på. Mørkt, kaldt, og tungt å dra ut hver dag etter arbeidsdagen for å finne motiver.

Det har vist seg å være veldig gøy og givende  :) Utfordringen svart/hvitt har vel egentlig vært en velsignelse redigeringsmessig. 

Godt å slippe å vurdere hvitbalanse som aldri passer med alle slags forskjellig lys.

 

-I dag blir det atter et bilde av Ypsilon. Dette er en komposisjon jeg forkastet i Oktoberutfordringen. Heldig med klarvær i dag, men litt mye strøm i elven. Ønsket blankt speilbilde.

 

Bilde 7 - Søndag 13 Desember: Ypsilon

 

23357961019_2440fc9795_z.jpg

ƒ/8.0, 8s, ISO100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...