Gå til innhold

Uke 50mm 2015 - Rowdy


Anbefalte innlegg

Nivå: Purist

 

Utstyr: 

- Kamera: Canon 6d

- Optikk:    Canon 50mm 1.8 STM

 

Utfordring: Vi kjører S/H for moro skyld. 

 

Jeg ser på det å ta bilder nå om dagen som en fæl utfordring. Mørkt når man drar på jobb, og mørkt når man kommer hjem. 

- Vi får se hva jeg finner på  :hm:

Endret av Rowdy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pangstart! :) Fine linjer.

Takk Juliess! 

 

Ingen dårlig start, det var lekkert.

Takk, Jorun!  :)

 

Oh my god!! Det er bare å få den til print, og få den opp på veggen, helst før jul!! :D

Haha, takk for det, iStereo  :rofl:

 

Bilde 1;  rett og slett lekkert! :)

Takk, smort1!  :)

 

Jeg liker dette bildet.

Det er veldig stilig når du har komponert slik som du har gjort med brua. Og ingenting i bakgrunnen virker "kuttet" brått av.

Jeg syns alt ser veldig gjennomtenkt ut helt fra det nærmeste av brua og innover i bildet. 

Takk for kommentar, vnp! Jeg sammenlignet å legge brua oppe eller nede, og valget var soleklart. Mye på grunn av utseendet på himmelen tror jeg. Så er det et stygt byggeprosjekt på venstre side som akkurat kunne kuttes.

 

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

I dag var det litt tøffere å komme seg ut. Heldigvis gikk regnet over til yr her. Laget litt beskyttelse til objektivet av en brødpose og en strikk.


Kun lagt inn objektivkorrigering i LR.


 


Bilde 2 - Tirsdag 8 Desember: En av de to ringene på Holmennokken


 


23614904635_839defde1f_z.jpg


ƒ/2.8, 1,3s, ISO400, -1EV


 


  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jepp.. enda en som fortjener å komme opp på veggen!! Ser ut som at du har funnet sonen din i denne tråden altså.. :)

Takk! Jeg tror Drammen er en fin by å fotografere i mørke. Mange gode motiver som dukker opp nå  :)

 

Bilde 2 - liker den meget "stramme" kompen....  :)

"Gå nært på", er det ikke det de sier  :)

 

Kunne være symbol på Storo, fin komp.

Takk! Den måtte jeg google, men tok den nå  :)

Lenke til kommentar

 

I dag var det litt tøffere å komme seg ut. Heldigvis gikk regnet over til yr her. Laget litt beskyttelse til objektivet av en brødpose og en strikk.

Kun lagt inn objektivkorrigering i LR.

 

Bilde 2 - Tirsdag 8 Desember: En av de to ringene på Holmennokken

 

 

ƒ/2.8, 1,3s, ISO400, -1EV

 

Jeg liker veldig godt måten lysene fra husene på toppen og ringen spiller mot hverandre, og jeg har fundert i mange dager på hvordan jeg syns lysene til venstre faller inn i bilder. Tror det ville blitt tomt der uten dem, og dessuten ser jeg for meg to rygger pga dem. Så jeg syns bildet ditt er veldig bra. 

Endret av vnp
Lenke til kommentar

Du har mer fancy kaffeservise enn jeg har :p Men imponert over hvor rent bildet ble. Pleier vanligvis å begrense iso til 6400 selv, men burde kanskje leke litt mer med høyere verdier og heller konvertere til svart/hvitt.

 

Tror bildet av ringen er min favoritt så langt. Henstiller tankene litt til monolitten i 2001.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...