Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Syns det er urimelig av mor og forlange halvparten av pengene, er jo en grunn til at pengene går direkte til barnet og ikke den andre forelderen etter fylte 18! Så lenge trådstarter klarer seg selv med de 6000kr til mobil, trening, klær ol, så har ikke mor rett på de pengene.

 

Men da bør han også klare seg selv, ikke bare betale mobil, trening og klær selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Barnebidrag fra far er vel egentlig skapt for at mor skal få det enklere alene med barnet. Derfor er det i såfall en idiotisk regel om barnet skal få pengene etter fylte 18 år.

 

Det er i seg selv helt latterlig at poden skal kunne ta seg friår osv. å la far betale. Kanskje til og med en far som i utgangspunktet ikke ville bli far... Hele ordningen bør avskaffes.

Lenke til kommentar

Også viktig å huske på at begrepet barnebidrag er feil, det heter vel "underholdningsbidrag". Når jeg mottok det så var det på 5600kr fordi faren min tjente ca. 700.000 som sjøkaptein. Jeg fikk beholde bidraget i sin helhet + stipend fra Lånekassen når jeg gikk på videregående. 

 

Jeg spurte aldri min mor om penger, men hun lot meg få bo hos henne uten krav om betaling. Hun sørget for mat, husholdningsartikler og tak over hodet. Resten sørget jeg for ved hjelp av bidraget + stipend. På denne måten så bidro hver av foreldrene med 50% hver. Moren min hadde ikke i nærheten av min fars inntekt. 

Det heter "underholdsbidrag" faktisk......(pirkemodus off)

Lenke til kommentar

 

Også viktig å huske på at begrepet barnebidrag er feil, det heter vel "underholdningsbidrag". Når jeg mottok det så var det på 5600kr fordi faren min tjente ca. 700.000 som sjøkaptein. Jeg fikk beholde bidraget i sin helhet + stipend fra Lånekassen når jeg gikk på videregående. 

 

Jeg spurte aldri min mor om penger, men hun lot meg få bo hos henne uten krav om betaling. Hun sørget for mat, husholdningsartikler og tak over hodet. Resten sørget jeg for ved hjelp av bidraget + stipend. På denne måten så bidro hver av foreldrene med 50% hver. Moren min hadde ikke i nærheten av min fars inntekt. 

Det heter "underholdsbidrag" faktisk......(pirkemodus off)

 

 

Ja det stemmer vell det, for det heter ikke "barnebidrag" når du får bidrag etter fylt 18 år. Som nevnt tidligere så er det lenge siden jeg gikk på det der. Er nå 24 år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...