Gå til innhold

GUIDE: Slik får du Mac-en til å holde kjeft i oppstarten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lyden har aldri plaget meg, den er liksom en del av mac greia. Men uansett da, hvor ofte slår folk på macene sine egentlig?. Dessuten er jo den lyden en slags "post" lyd som egentlig forteller deg at maskina fungerer. Man kan jo alternativt installere windows 10 på den NATIVE uten å ha OSX på maskina overhodet, det testa jeg på min macbook, fungerte fint og ingen lyd heller om jeg ikek husker feil.

Lenke til kommentar

Her i huset er det totalt fire stk. MacBook Pro fra forskjellige år 2011, 2013 og to stk. fra (mid) 2014 retina, og en stk iMac fra 2013, og er lyden dempet (ikke mutet) før de slåes av så er det heller ingen lyd på noen av dem.

 

Men hva som er problemet med lyden klarer jeg egentlig heller ikke å forstå......., er jo nesten helt utrolig hva som skal være et ‹‹problem›› synes jeg (og spes. når produsenten er Apple). ;)

 

 

I mine ører så var heller ikke lyden fra en Windows maskin som ble slått på heller ikke noe særlig den tiden jeg benyttet Windows maskiner, men den lyden var da heller aldri et ‹‹problem›› for meg......

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Ja, jeg både forstår og vet hva muting er, og hvorfor det blir gjort, men det er ikke dermed sagt at en vil at lyden skal være mutet den neste gangen en slår på maskinen. 

Våre to TV fungerer også helt på den samme måten, så det er ikke bare Mac som er slik, men jeg klarer ikke helt å la meg irritere av det heller, men at andre gjør det ser jeg helt klart og tydelig......

 

 

Meningsutveksligninger er fint, for de finnes det mange av, og det beste er at det er ingen av dem som er fasiten.

Bra vi har litt forskjellige nivåer for hva vi anser som problemer.....

Lenke til kommentar

Ja, jeg både forstår og vet hva muting er, og hvorfor det blir gjort, men det er ikke dermed sagt at en vil at lyden skal være mutet den neste gangen en slår på maskinen. 

Våre to TV fungerer også helt på den samme måten, så det er ikke bare Mac som er slik, men jeg klarer ikke helt å la meg irritere av det heller, men at andre gjør det ser jeg helt klart og tydelig......

 

 

Meningsutveksligninger er fint, for de finnes det mange av, og det beste er at det er ingen av dem som er fasiten.

Bra vi har litt forskjellige nivåer for hva vi anser som problemer.....

 

Du nøyde deg ikke med å si, "dette er ikke et problem for meg" som det ikke er noe problem å forstå. Du sa du ikke klarer å forstå hva som er problemet med lyden, det er noe ganske annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette kan være et problem om du har koblet Mac´en til en forsterker (BOOM!), er overfølsom for lyder (høreapparat?) eller deler rom med noen som har sovnet.

Slikt er bare unødvendig. Apple sine produkter skal jo være minimalistiske, så denne lyden bør kunne fjernes.

 

Jeg personlig har ikke opplevd stor irritasjon pga. lyden. Men jeg skjønner andres argumenter godt.

 

Hvor kraftig er lyden i hodetelefoner, om du har dem tilkoblet når du skrur på eplet?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

"Bong"-lyden betyr at maskinen har gått gjennom POST (Power on self test) suksessfullt. Alle datamaskiner har en POST-lyd i en eller annen form. På Mac følger POST-lyden systemvolumet. Om man ikke ønsker lyden under oppstart kan man mute systemvolumet før man slår av.

Lenke til kommentar

"Bong"-lyden betyr at maskinen har gått gjennom POST (Power on self test) suksessfullt. Alle datamaskiner har en POST-lyd i en eller annen form. På Mac følger POST-lyden systemvolumet. Om man ikke ønsker lyden under oppstart kan man mute systemvolumet før man slår av.

 

Det er ikke det at vi ikke forstår det.

 

Apple har alltid vært gode på å droppe irritasjonsmomenter på maskinene sine. Dette er atypisk dem - akkurat som den idiotiske ladelyden på Macbook og iPhone er det. 

 

Ha dem gjerne der, men la dem være enkle å slå av. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...