Gå til innhold

Tips til nye pc-deler til WoW


Anbefalte innlegg

Hei. Trenger å oppgradere PC-en min. Spiller WoW og får helt utrolig fps drops nå for tiden.

 

Vet ikke hva som er det beste, eller hva jeg burde se etter på diverse komponenter. Hovedsakelig vil jeg få minst mulig fps drops f.eks i ashran og i 20man raid. Men ellers er kvalitet viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjett trenger dere ikke bry dere om :) Bare finn det beste! 

 

PSUen er en Silver Power 500W drittgreie. Vil helst ha ny av den óg

Bruker et CM Stormtrooper kabinett

 

Igjen, vil gjerne ha forklaringer på hvorfor akkurat denne og den komponenten er det beste etc. Vil gjerne lære litt så jeg kan finne selv i senere tid  :grin2:

Lenke til kommentar

Skal du ha det beste av det beste så går du for en Intel 5960X, custom vannkjøling og overklokker livskiten ut av den. Den er best fordi den har 8 kjerner og 16 tråder, den har også mest PCIe-lanes som gjør den bedre rustet for et SLI oppsett + at det er den du kan overklokke best. Custom vannkjøling vil du ha fordi de ferdige settene ikke gir like bra kjøling og dermed vil man få høyere temperaturer ved overklokking som ikke er ønskelig. Du må da ut med kanskje så mye som 15.000,- bare på CPU og kjøling.

 

Så å si at du vil ha det beste uten å tenke på budsjett eller uten å tenke på pris/ ytelse i forhold til hva du skal spille er litt rart synes jeg.

 

Kan fint sette opp noe som vil koste deg 50.000,- +++ og forklare bittelitt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du ha det beste av det beste så går du for en Intel 5960X, custom vannkjøling og overklokker livskiten ut av den. Den er best fordi den har 8 kjerner og 16 tråder, den har også mest PCIe-lanes som gjør den bedre rustet for et SLI oppsett + at det er den du kan overklokke best. Custom vannkjøling vil du ha fordi de ferdige settene ikke gir like bra kjøling og dermed vil man få høyere temperaturer ved overklokking som ikke er ønskelig. Du må da ut med kanskje så mye som 15.000,- bare på CPU og kjøling.

 

Så å si at du vil ha det beste uten å tenke på budsjett eller uten å tenke på pris/ ytelse i forhold til hva du skal spille er litt rart synes jeg.

 

Kan fint sette opp noe som vil koste deg 50.000,- +++ og forklare bittelitt :p

Jo mer jeg leser her, jo mer innser jeg hvor lite jeg vet om PCer :p

 

okay okay okay, setter budsjettet for hele PCen til 15k, hehe, regner med det skal være nok for å spille wow med mer enn 30fps :p

 

Lenke til kommentar

Kan være lurt å nevne hva du har, om du har gammel AMD bulldozer, (FX 8350) eller I5 2500k eller nyere samt 8 GB ram.

 

Har du det er det lite poeng å bytte det ut i den prisklassen, da er mitt forslag på finn du bør vurdere å spare opp til.

 

Har du R9 280x, GTX 780, HD 7970 Ghz så er det også lite poeng å oppgradere, da før du eventuelt vurdere overklokking. Du kan eventuelt vurdere crossfire\SLI og ny PSU.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

LMH1: Ingen har sagt at man MÅ opp i 50.000,-, jeg sa at jeg fint kunne sette opp noe som kostet 50.000,- +++  Den du linker til på Finn er mer eller mindre utdatert og ikke vits å slenge inn 20.000,- på i dag, mener jeg :)

 

15.000,- blir sikkert bra, men det kan jo hende at du bare kan oppgradere noe i den eksisterende PC'en så det hadde vært greit å vite hva du har nå. Grunnen til at det er greit å bare ta en liten oppgradering nå er at det kommer bedre ting "snartish" og det er liten vits å bruke 15.000,- på en PC hvis det er bare til WoW og du ikke trenger ytelse for 15.000,-, da kan du heller spare og kjøpe deg en kraftkar når du faktisk trenger det :)

Lenke til kommentar

Kan ta meg en sjekk i PCen når jeg kommer hjem fra jobb :) Jeg har oppgradert den før, men det har alltid vært de billigpakkene til komplett med CPU, HK og ram i ett sett eller noe lignende. Skjermkortet kan hende holder en liten stund til, må bare komme på hva det heter igjen. 

Skulle også gjeeeeeeeeerne hatt ny HDD og SSD. Forslag?

Lenke til kommentar

SSD så er det bare Samsung som gjelder, enkelt valg der :) Edit; Du slo meg på Samsunganbefalingen LMH1, damn you :p HDD er litt mer random, men HGST og WD er ofte anbefalt, kommer ofte an på pris og bruk.

 

Hvis du har GPU og Windowslisens så tror jeg du kan komme deg godt under 10.000,- for et WoW oppsett.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

 HGST og WD er ofte anbefalt, kommer ofte an på pris og bruk.

Ville anbefalt de harddiskprodusentene om det er mye viktig lagring, som video og dokumenter man ikke vil riskere skal slutte å fungere. Her ville jeg i så fall valgt Western Digital Desktop Black

eller HGST de gir vel noe bedre ytelse, men ikke mye bedre.

Seagate er billig merke, så hender noen får defekte harddisker, eller slutter å virke etter 1-2 år.

Men for spill harddisk særlig steam er veldig mye lagret i brukerkontoen, ergo har man rask internetlinje tar det ikke for lang til å laste ned eller kopiere\klone fra en annen harddisk så den risikoen er vertfall jeg villig å ta.

 

Så da ville jeg vurdert seagate.

Lenke til kommentar

Den er bra nok, det du trenger er SSD og evt ny skjermkort, kanskje GTX 970.

 

Det jeg tror problemet med maskinen din er at den kanskje hadde trengt reinstallering (windows), for det du har der skal dra wow uten problemer.

Annen ting er addons i WoW, enkelte suger FPS noe til faens og slå AV "SHADOWS" in-game, tullete feature som suger FPS.

 

men om det er noe nytt du ternger så er det kun SSD harddisk og kanskje skjermkort men skjermkort har ikke sååå mye å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...